וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הורה לפלסטינים ליד גבול הרצועה: "התפנו מיד"

יותר ממאה אלף איש המתגוררים סמוך לגבול קיבלו הוראה לעזוב את בתיהם. הפלסטינים מדווחים כי צה"ל חיסל את מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי עם שני בני אדם נוספים

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, אבי כהן, דוד קורן, עופר זרחי, נתי חיון, נמי טיוטו, תמיר קלימיאן, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

כוחות צה"ל הורו בשעות הצהריים (חמישי) לתושבי העיירות הפלסטיניות הסמוכות לגבול רצועת עזה, בהן בית לאהיה, בית חאנון, עבסאן הגדולה ועבסאן הקטנה, להתפנות מבתיהם מחשש שייפגעו. בצה"ל קראו לתושבים, יותר ממאה אלף בני אדם בסך הכול, לפנות מערבה ודרומה, ולעזוב מיד את האזור.

בצהריים חיסלו כוחות צה"ל את מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד וולוד, בבית לאהיה בצפון רצועת עזה - כך טוענים כלי תקשורת פלסטינים. לפי אתר א-ריסאלה של חמאס, יחד עם וולוד נהרגו שני בני אדם נוספים.

בהמשך דווח במקורות שונים כי צה"ל חיסל גם את ראש מערך הרקטות של חמאס, אימן סיאם. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הכחישו את דבר החיסול. "על אמצעי התקשורת לדייק ולא לפעול בתיאום עם הידיעות שמשדר הכיבוש", נמסר בהודעת הזרוע.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
צפו בשיגור: צה"ל ממשיך להפציץ, חמאס עוד יורה
מבצע "צוק איתן", היום השלישי: עדכונים שוטפים
מטח לאזור המרכז, יירוטים של "כיפת ברזל" מעל רחובות

דובר הזרוע הצבאי של החמאס מדבר במסיבת עיתונאים בעזה, יולי 2014. רויטרס
הכחישו את הדיווחים על החיסול. דובר חמאס במסיבת עיתונאים/רויטרס

עוד נהרג בצהריים רוכב אופנוע בתקיפה מהאוויר בעיר עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי יותר מ-80 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל עד כה מתחילת המבצע, בהם 22 ילדים, 15 נשים ו-12 קשישים. בצהריים דיווחה רשת אל-קודס כי צה"ל הפציץ את ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס יחיא סנואר בחאן יונס. לא דווח על נפגעים בתקיפה.

משרד הפנים ברצועת עזה מסר הבוקר כי מעבר ארז נהרס מצדו הפלסטיני בתקיפה של חיל האוויר. לפני הצהריים תקף צה"ל משגרים מוטמנים של רקטות ארוכות טווח. רקטות מסוג זה שוגרו בשעות הבוקר לעבר גוש דן ולעבר דימונה ומצפה רמון. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות גם לירי הרקטות לערי המרכז בצהריים. בהודעת הזרוע נכתב כי שוגרו עשר רקטות לעבר רחובות ובת ים, וכי זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש ברקטות מסוג "סג'יל 55".

פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, הודיעה בצהריים כי "לא מתנהלים מגעים רציניים להפסקת ההסלמה" עם ישראל. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" נאמר עוד כי הארגון ערוך ומוכן למערכה קרקעית מול צה"ל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תותחנים באזור עוטף עזה, יולי 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה, הבוקר/בן קלמר

צה"ל הגביר הלילה את עוצמת התקיפות שלו, ומחצות ועד הבוקר הותקפו 108 יעדים ברצועה. במקרה אחד, בהפצצה בחאן יונס, נהרגו לפחות שמונה בני אדם, בהם ארבע נשים, ועל פי הדיווח באתר החדשות הפלסטיני Palinfo גם שני ילדים. לפחות שישה מבין ההרוגים הם בני משפחה אחת. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף קודרה, מסר כי 30 בני אדם נוספים נפצעו בהפצצה, שלדברי הפלסטינים לא ניתנה עליה התראה מראש.

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שניים נוספים נהרגו בעיר עזה ובבית חאנון ומאוחר יותר נהרג פעיל פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בהפצצת מכוניתו. עמו נהרגו שני בני אדם נוספים.סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה על ארבעה הרוגים הבוקר בתקיפת בסיס של מנגנון הביטחון הלאומי בעזה.

תרגיל צנחנים במנהרות במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. בן קלמר
תרגיל צנחנים במסגרת המבצע, היום/בן קלמר
שריפה במועצה אזורית שדות נגב בעקבות נפילת רקטה, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
שריפה במועצה האזורית שדות נגד בעקבות נפילת רקטה/חטיבת דובר המשטרה
טנקים של צה"ל בדרך לגבול עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
טנקים ישראלים בדרך לגבול רצועת עזה, היום/רויטרס
תושבי תל אביב בדיזינגוף סנטר בעת אזעקה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
"דיזנגוף סנטר" בתל אביב בזמן אזעקה, היום/רויטרס
חייל מנמנם ליד טנק החונה בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
חייל מנמנם ליד טנק החונה בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014/רויטרס
מכונית שניזוקה מרסיסי רקטה ששוגרה מרצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן – תל אביב, 10 ביולי 2014. AP
פגיעת רקטה במכונית בתל אביב, היום/AP
נפילת רקטה בגלריה לאמנות במועצה האזורית שער הנגב, יולי 2014. נועם מושקוביץ
נפילת רקטה במבנה במועצה האזורית שער הנגב, אתמול/נועם מושקוביץ
פלסטינים בורחים מהפצצת צה"ל בעזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
פלסטינים נמלטים מירי צה"ל ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully