וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשיגור: צה"ל ממשיך להפציץ, חמאס עוד יורה

צלם וואלה! חדשות בגבול עזה, שי מכלוף, תיעד את מטח הרקטות למרכז הארץ. חיל האוויר הגביר את התקיפות ברצועה. הג'יהאד האיסאלמי: אין מגעים לרגיעה, ערוכים לקראת כניסה קרקעית

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מחבלים מרצועת עזה שיגרו בצהריים (חמישי) מטח כבד של רקטות לעבר מרכז הארץ. סוללות "כיפת ברזל" יירטה כמה רקטות בשמי רחובות ואשדוד. אזעקות נשמעו ברחובות, ביבנה וברמלה, והדי הפיצוצים נשמעו בערים רבות בגוש דן. לא דווח על נפילות שגרמו לנזק או לנפגעים. צלם וואלה! חדשות שי מכלוף בגבול רצועת עזה תיעד את שיגורי הרקטות לעבר מרכז הארץ.

בהודעת הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נאמר כי 10 רקטות שוגרו לעבר רחובות ובת ים, ונטען כי במטח נעשה לראשונה שימוש ברקטות מסוג סג'יל 55. שם זה משמש בדרך כלל טילים בליסטיים מתוצרת איראן, שככל הנראה אינם מבצעיים.


מבצע "צוק איתן" || סיקור נרחב בוואלה! חדשות
לייב בלוג עם עדכונים שוטפים, רגע אחרי רגע
מחצות: 24 פלסטינים נהרגו ביותר מ-100 הפצצות
צפו: שברי רקטות שיורטו נופלים בשכונת פלורנטין

תותחנים באזור עוטף עזה, יולי 2014. בן קלמר
צוות תותחנים נערך בכניסה לרצועת עזה, הבוקר/בן קלמר

צה"ל הגביר היום את קצב ההפצצות ברצועת עזה, ותקף גם משגרים מוטמנים של רקטות ארוכות טווח. רקטות מסוג זה שוגרו מוקדם יותר היום לעבר גוש דן, לעבר דימונה ואל מצפה רמון.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, אמרה כי אין מגעים רציניים להפסקת ההסלמה עם ישראל. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" נאמר כי הארגון "ערוך ומוכן למערכה קרקעית מול צה"ל".

חמאס הפציר בתושבי רצועת עזה, שקיבלו אזהרה מישראל לפנות את בתיהם מחשש להפצצות, שלא לעשות כן. בהודעה שפרסם משרד הפנים של חמאס נאמר כי "אלפי" פלסטינים באזורים שונים ברצועת עזה קיבלו הודעות טלפון מוקלטות מצה"ל, הקוראות להם לעזור את בתיהם באופן מידי. לדברי חמאס, ההודעות האלה "נועדו להפיץ פחד וחרדה בקרב תושבי עזה בשל כישלונו של האויב", ועל כן יש להתעלם מהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרידי רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר דרום הארץ במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. AP
רקטה שנורתה לעבר מרכז הארץ ופגעה בכביש, הבוקר/AP

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר הבוקר כי "הישגי צה"ל עד עתה הם משמעותיים מאוד. אנו ממשיכים באופן שיטתי בהתקפה על חמאס וארגוני הטרור ופוגעים בהם ובנכסיהם באופן קשה מאוד. נמשיך בכך עד שיבינו שההסלמה אינה כדאית ושאיננו סובלים ירי לעבר יישובינו ואזרחינו".

מחסום רפיח נפתח הבוקר לפינוי פצועים מרצועת עזה. בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אישר ל-240 פלסטינים בעלי אזרחות זרה לצאת מהרצועה. בין המדינות שאזרחיהן פונו – ארצות הברית, שוודיה, יוון, סרביה ורומניה.

שגרירות ארה"ב בישראל הבהירה היום כי היא פתוחה, וכי הדיווחים על היותה סגורה אינם נכונים. "בשל המצב הביטחוני בתל אביב, השגרירות פועלת בכוח אדם מצומצם עד להודעה חדשה", והבהירה כי "מקרי חירום של אזרחים אמריקנים, ובקשות דחופות לוויזה, יישקלו לגופן". אתמול נסגרה השגרירות למשך היום.

בתים שהופצצו על ידי צה"ל בעיר עזה במהלך מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
איש הצלה פלסטיני ליד בית שהותקף בעזה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully