וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איום חמאס: מטח כבד לעבר גוש דן, "כיפת ברזל" יירטה

הארגון מימש את איומו וירה לטענתו 10 טילי J-80. אזעקות נשמעו בערים רבות ברחבי המרכז והשפלה. אין נפגעים. במקביל, יירוטים בשמי אשקלון ואשדוד ונפילות בשטחים פתוחים בבאר שבע

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון; עריכה: יאיר דניאל
תושבי תל אביב צופים ביירוט, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
תושבי תל אביב צופים ביירוט רקטה בשמי העיר, אתמול/רויטרס

מטח כבד לעבר גוש דן וערי המרכז והשפלה: אזעקות נשמעו אמש (שבת) בתל אביב, פתח תקווה, רמת גן, קריית אונו ויהוד. לטענת חמאס, נורו עשר רקטות מסוג J-80 לעבר ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי גוש דן, השאר נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקות נשמעו גם ביבנה, רחובות, ראשון לציון ונס ציונה, אך לא דווח על יירוטים או על נפילות באזורים אלו. כשעה לאחר הירי לגוש דן, תקף צה"ל את המשגר ממנו נורו הרקטות בבית להיא שבצפון רצועת עזה. המטח לעבר אזור המרכז נורה לאחר שהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה מוקדם יותר כי תפציץ את תל אביב לאחר השעה 21:00 באמצעות טיל מסוג J-80.

במקביל לירי לעבר היישובים במרכז, נורה מטח לעבר דרום הארץ. סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשקלון ורקטה נוספת התפוצצה בשטחים פתוחים בעיר. באשדוד יורטה רקטה בשמי העיר. בבאר שבע התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים. במועצה האזורית אשכול התפוצצה רקטה בשטח פתוח, ובמועצת חוף אשקלון התפוצצו חמש רקטות בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
נלחמים על דעת הקהל: שובו של חמ"ל ההסברה האזרחי
רקטה התפוצצה בנתיבות: "נשב במקלט חודשים, רק שזה לא יחזור"
עליה בהיקף המהומות: "חמאס מנסה להבעיר הגדה"

חדר מדרגות ובר בתל אביב בזמן אזעקה. דרור עינב
תושבי בניין בתל אביב מסתתרים בחדר מדרגות בעת שמיעת אזעקה, אמש/דרור עינב

אתמול בשעות הערב המוקדמות יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה אחת בשמי אשדוד ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. קודם לכן, נשמעו אזעקות בירושלים, בית שמש, מועצה אזורית מטה יהודה, אזור ים המלח ודרום הר חברון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי ירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. רקטה נוספת התפוצצה בפתח בית בשכונת אום-דליה שבחברון, ולא גרמה לנפגעים. בעל הבית, איאד א-ראבעי, אמר כי הטיל, או חלק ממנו, נפל בפתח ביתו וגרם נזק לרכוש. עוד רקטה נפלה באזור העיר בית לחם. לא דווח על נפגעים או על נזק. במקביל, נורה מטח לעבר יישובי הדרום. אזעקות נשמעו באשקלון, במועצה האזורית אשכול, ביישובי עוטף עזה ובמועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח באשכול.

חמאס איים וקיים: מטחים למרכז, כיפת ברזל יירטה. שי מכלוף
יירוט של סוללת "כיפת ברזל" בגוש דן, אמש/שי מכלוף

מוקדם יותר נורה מטח כבד לעבר אשדוד, יישובי עוטף עזה, המועצה האזורית אשכול ויישובים רבים באזור השפלה, כמו ראשון לציון, נס ציונה, יבנה, רחובות ובן שמן. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי אשדוד. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש. שתי רקטות נוספות יורטו בשמי יבנה, וחמש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור העיר. כמו כן, שש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שני בני אדם נפצעו באורח קל בעת שרצו למרחב המוגן ביבנה. שניים נוספים, אחד מראשון לציון ואחד מאשדוד, מוגדרים נפגעי חרדה.

בשעות אחר הצהריים אתמול נשמעו אזעקות בכל יישובי הדרום. בבאר שבע התפוצצה רקטה בשטח פתוח, ולא גרמה לנפגעים או לנזק. מוקדם יותר נפלו שלוש רקטות נוספות בעיר, שלא גרמו לנפגעים או לנזק. כמו כן, בשמי מועצת חוף אשקלון יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות ובמועצה האזורית בני שמעון התפוצצה רקטה נוספת. לא דווח על נפגעים או על נזק.

שריפה ליד אפרת בשל פגיעת רקטה, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
שריפה באזור ההתנחלות אפרת לאחר נפילת רקטה/חטיבת דובר המשטרה

אתמול בצהריים נשמעה פעמים רבות אזעקת "צבע אדום" במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ובני שמעון הסמוכות לרצועת עזה. כעשר רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בשדות נגב, וגרמו לשריפה. איש לא נפגע, וכוחות כיבוי השתלטו על הלהבות שהחלו להתפשט שם. בשער הנגב נפלו ארבע רקטות בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים. במקביל, נפלה רקטה בכביש ליד בית בנתיבות. שני בני אדם נפצעו באורח קל כשרצו למרחב המוגן - נער בן 16 שנחבל בראשו וצעירה בת 19 שנפצעה גם היא. הם פונו על ידי מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שני בני אדם נוספים לקו בחרדה ופונו לקבלת טיפול בעיר. נזק נגרם לכמה בתים.

בסך הכול, העניקו כוחות מגן דוד אדום במהלך היום החמישי למבצע "צוק איתן" טיפול ל-18 נפגעים, בהם תשעה שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. מתחילת המבצע טיפלו אנשי הארגון ב-182 נפגעים.

רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
בית שנפגע מפגיעת רקטה בנתיבות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לירי לעבר ישראל, ממשיך צה"ל בתקיפות הנרחבות בשטח הרצועה. אתמול בלילה ובשעות הבוקר הותקפו שורה של יעדי טרור - מהים ומהאוויר. מדובר צה"ל נמסר כי מתחילת מבצע "צוק איתן" הותקפו יותר מ-1,220 יעדי טרור. בסך הכול הותקפו כ-632 משגרים, 130 מחנות צבאיים, 106 תשתיות פיקוד ושליטה וכ-220 על מנהרות ברחבי הרצועה. גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו כי ביממה האחרונה נהרגו 22 בני אדם בתקיפות חיל האוויר בעזה. בסך הכול, נהרגו 127 פלסטינים מאז תחילת מבצע "צוק איתן", שהחל לפני שישה ימים.

בתקיפה שאירעה בשעות הצהריים הופצץ משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה. בהפגזה חוסלו שלושה פעילי טרור, ביניהם נידאל אל-מלש, בנה של אחותו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי וראסן מסרי. שלושתם היום מעורבות בירי רקטות לעבר שטחי מדינת ישראל. לפי דיווחים פלסטינים, בהפגזה נהרגו שני בני אדם נוספים.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. ניב אהרונסון
"הצטברות של הישגים". יעלון/ניב אהרונסון

שר הביטחון, משה יעלון, אמר אתמול במהלך הערכת מצב משותפת של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הביטחון כי מבצע "צוק איתן" צפוי להימשך עוד זמן רב. "אנו נערכים לעוד ימים ארוכים של לחימה וממשיכים לקדם את המהלכים הבאים", הבהיר יעלון.

"יש הצטברות של הישגים מבחינת המחיר שחמאס משלם, ואנו ממשיכים בהשמדת מטרות משמעותיות שלו ושל ארגוני הטרור האחרים", הוסיף שר הביטחון. "המכות שחמאס סופג הן קשות מאוד, והנזק שהוא מביא על עמו כבד. גם אתמול בלילה המשיכו כוחות צה"ל לפגוע בעשרות מטרות טרור, ואנחנו מוסיפים לפגוע במחבלים, לתקוף ולהרוס בתי מחבלים ומפקדים בכירים, משגרים, רקטות, אמצעי לחימה, מנהרות ועוד. נמשיך להכות בהם עד אשר ישובו השקט והביטחון ליישובי הדרום ולשאר חלקי ישראל".

בתוך כך, נמשכים הדיווחים על מאמץ שנעשה מאחורי הקלעים בניסיון להשיג מתווה מוסכם להפסקת אש. דיפלומט מערבי, שעודכן במאמצים להביא להפסקת אש ביממה האחרונה, אמר לוואלה! חדשות כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דוחף להפסקת אש, אך הנהגת חמאס מגלה עקשנות. "אבו מאזן באמת מוטרד מהסבל האנושי בעזה ורוצה מאוד להביא לסיום הלחימה, אך הנהגת חמאס מגלה אדישות לסבלם של תושבי עזה", אמר הדיפלומט.

(עדכון ראשון: 18:13)

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מעל העיר חברון לאחר הנפילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
כוחות צה"ל נפרסים בגבול הרצועה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
טנק ישראלי בגבול הרצועה/דובר צה"ל
רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
בית שנפגע מפגיעת רקטה בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר
רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. חטיבת דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
נתיבות, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דוברות המשטרה
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן". דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול הדרום במסגרת מבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל
שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל. 11 ביולי 2014. AP
רקטות משוגרות מעזה לעבר ישראל/AP
תושבי באר שבע מתפנים למרחב מוגן בעת אזעקה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תושבי באר שבע בעת אזעקה בעיר/AP
תושבי באר שבע מתפנים למרחב מוגן בעת אזעקה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תושבי באר שבע לאחר עוד הפצצה/AP
גבר פצוע מפונה לבית החולים בעזה אחרי תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תושב עזה שנפצע בהפצצ צה"ל מפונה לבית החולים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully