וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בנתיבות: "נשב במקלט חודשים, רק שזה לא יחזור"

2 בני אדם נפצעו קל בדרך לממ"ד, 2 אחרים לקו בחרדה. רקטה התפוצצה בשטח פתוח בבאר שבע, "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי חוף אשקלון. אחת נוספת התפוצצה בשדות נגב וגרמה לשריפה

צילום: עידו סופר, עריכה: יותם בן-דוד

מבצע "צוק איתן" נמצא ביומו החמישי, אך השיגורים לעבר ישראל נמשכים בכל הכוח: אחר הצהריים (שבת) נשמעו אזעקות בכל יישובי הדרום. בבאר שבע התפוצצה רקטה בשטח פתוח, ולא גרמה לנפגעים או לנזק. מוקדם יותר נפלו שלוש רקטות נוספות בעיר, שלא גרמו לנפגעים או לנזק. כמו כן, בשמי מועצת חוף אשקלון יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות ובמועצה האזורית בני שמעון התפוצצה רקטה נוספת. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בשעות הצהריים נשמעה פעמים רבות אזעקת "צבע אדום" במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ובני שמעון הסמוכות לרצועת עזה. כעשר רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בשדות נגב, וגרמו לשריפה. איש לא נפגע, וכוחות כיבוי השתלטו על הלהבות שהחלו להתפשט שם. בשער הנגב נפלו ארבע רקטות בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

במקביל, נפלה רקטה בכביש ליד בית בנתיבות. שני בני אדם נפצעו באורח קל כשרצו למרחב המוגן - נער בן 16 שנחבל בראשו וצעירה בת 19 שנפצעה גם היא. הם פונו על ידי מגן דוד אדום לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שני בני אדם נוספים לקו בחרדה ופונו לקבלת טיפול בעיר. נזק נגרם לכמה בתים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
מחסני אמל"ח וחדרי מלחמה: מפת הכאב של חמאס
במהלך הלילה: צה"ל חיסל עשרה פעילי טרור ברצועה
מכה חזקה עדיפה על הסלמה מתונה / דעה

רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
זירת ההתפוצצות של הרקטה בנתיבות, בצהריים/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר

"הייתה אזעקה. נכנסנו בריצה לממ"ד. שמענו פיצוץ אדיר", סיפר אחד התושבים שביתו נפגע. "יצאנו וראינו מה קרה. אנחנו מקווים שייתנו לצה"ל לעשות את העבודה שלו. אין לנו בעיה לשבת שלושה חודשים במקלטים, רק שזה לא יחזור על עצמו".

ראש העיר יחיאל זהר אמר: "אין פתרון קסמים למצב, חייבים לטפל בבעיה מהשורש. אני לא יודע אם זה נכון לעת הזאת להכניס כוחות קרקעיים לעזה. הממשלה נוהגת בחוכמה, אבל צריך גם פתרון צבאי וגם מדיני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
"אין פתרון קסמים למצב". נתיבות, היום/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר

לפני הצהריים נשמעה אזעקה באשדוד, באשקלון, בנס ציונה וברחובות. סוללה של "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי השפלה, ושתיים אחרות נפלו בשטח פתוח בחבל לכיש. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לירי לשפלה ואמרו כי שיגרו רקטה מדגם M75 לעבר שדה התעופה בן גוריון. כמו כן, הם הודיעו כי שיגרו שלוש רקטות 107 לעבר כוח צבאי המוצב על הגבול במרכז הרצועה.

שריפה פרצה במועצה האזורית שדות נגב בעקבות התפוצצות רקטה. 12 ביולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
כיבוי שריפה שפרצה כתוצאה מרקטה שהתפוצצה במועצת שדות נגב/חטיבת דובר המשטרה
צה"ל הפציץ את מסגד אל-פארוק במחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה. 12 ביולי 2014. רויטרס
מסגד אל-פארוק שהופצץ הלילה במרכז הרצועה/רויטרס

בשעות הלילה והבוקר תקף צה"ל שורה של יעדי טרור - מהים ומהאוויר. הפלסטינים דיווחו על תקיפות לאורכה ולרוחבה של הרצועה. דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה הותקפו יותר מ-60 יעדי טרור ברחבי הרצועה, ובכך עלה מספר התקיפות מתחילתו של מבצע "צוק איתן" בלילה שבין שני לשלישי ליותר מ-1,160. עשרה פעילי טרור חוסלו הלילה, שישה מהם היו מעורבים בירי רקטות לעבר ישראל. נמסר גם כי בדרום הרצועה הופצץ משגר שבלילה שוגרו ממנו הרקטות לבאר שבע. ספינות טילים של חיל הים תקפו כמה מטרות, בהן עמדת תצפית של חמאס ומוקד פעילות של פעילי חמאס וועדות ההתנגדות העממית.

פגיעה ישירה של רקטה בבית בבאר שבע, 11 ביולי 2014. רעות אבולניק, תמונות גולשים
קשישה בת 86 נפצעה אמש כשרקטה פגעה בבית בבאר שבע וגרמה לו נזק רב מאוד/תמונות גולשים, רעות אבולניק

כמו כן, לראשונה מאז החל המבצע, בוצעה גם תקיפה של מסגד. מדובר במסגד אל-פארוק במחנה נוסיראת במרכז הרצועה, ששימש כמחסן לרקטות ולאמצעי לחימה וכמתחם לפעילות טרור. לפי אתר החדשות הפלסטיני "אל-קודס", מטוסי F16 שיגרו שני טילים לעבר המסגד והרסו אותו כליל. עוד דווח כי כמה אנשים נפצעו כתוצאה מההפצצה.

עד כה נמנע צה"ל מלתקוף מסגדים על אף שמידע מודיעיני הצביע על כך שהם משמשים לפעילות טרור הכוללת הסתרת פעילים, מרכזי פיקוד ושליטה, אחסון אמצעי לחימה ושיגור רקטות.

נוסף על תקיפה זו, דווח כי בחאן יונס אדם אחד נפצע באורח קשה בתקיפה של בית, וכן הייתה תקיפה נוספת בשכונת זייתון בעיר עזה. כמו כן, ביטאון חמאס א-ריסאלה דיווח הבוקר על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר מחנות פליטים ליד העיר. עוד דיווחו הפלסטינים כי גם ספינות חיל הים של צה"ל תקפו כמה יעדים בקו החוף של הרצועה.

הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע 12 ביולי 2014. ניב אהרונסון
הבית ההרוס בבאר שבע, הבוקר/ניב אהרונסון
הפצצות ברצועת עזה, 11 ביולי 2014. דרור עינב
עשן מיתמר מרצועת עזה כתוצאה מתקיפת צה"ל/דרור עינב

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס הבוקר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות לפגיעה במסגד אל-פארוק ואמר כי צה"ל פוגע בכל מקום שיש בו אמצעי לחימה. "אין פה הורדת כפפות, עצבים או כעס", הבהיר דובר צה"ל. "יש פה מערכת שמתפתחת כל הזמן ויש הרבה שיקולים בהערכת המצב. כשאנחנו רואים מטרות שצריך לפגוע בהן, אנחנו פועלים".

בין יעדי התקיפה הלילה היה גם ביתו של עטיה אבו נקירה, בכיר חמאס ברפיח שהיה מעורב בפיגועים נגד ישראל ובירי רקטות לשטחה ולעבר כוחות צה"ל. ב-2001 היה מעורב אבו נקירה בהנחת המטען שהתפוצץ מתחת למוצב טרמית שליד רפיח. בהמשך השתתף בפעילות טרור בתקופת "עופרת יצוקה" ו"עמוד ענן". כמו כן, הותקף מבנה הקשור לג'יהאד רנאם, הנחשב לבכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. רנאם השתתף בירי רקטות לעבר שטח ישראל, בין היתר במהלך מבצע "עמוד ענן" וכן בימים האחרונים. הותקפו גם מבנים הקשורים לתיסיר מבאשר ומהדי כוארע, פעילי חמאס מאזור חאן יונס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הנחיות פיקוד העורף בהישמע אזעקה. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף בהישמע אזעקה/פיקוד העורף

בתוך כך, הבוקר פורסם בהרחבה בכלי תקשורת בערבית כי ארגון הג'יהאד הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס" הפועל בחצי האי סיני שיגר חמש רקטות לעבר היישוב בני נצרים הסמוך לגבול מצרים. מדובר בשיגור הראשון מסיני מאז החל מבצע "צוק איתן".

הפלסטינים דיווחו כי מניין ההרוגים מתחילתו של מבצע "צוק איתן" האמיר היום לכ-130 ומספר הפצועים עלה לכ-920. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח אחר הצהריים כי שישה בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בשכונת שייח רדואן בעזה. הבוקר דווח כי שלושה שוטרים נהרגו בשכונת תופאח. עוד קודם לכן דווח כי שתי נשים נהרגו בתקיפת חיל האוויר בבית לאהיא שבצפון הרצועה.

יאיר לפיד ביקר בזירת נפילת רקטה באשדוד. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
שר האוצר לפיד בתחנת הדלק באשדוד שבה התפוצצה רקטה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הירי האחרון לפני זה שבוצע לפני הצהריים היה בשעה 4:00 לפנות בוקר, אז שוגרו שלוש רקטות לעבר באר שבע. שתיים מהן התפוצצו בשטח פתוח, ואחת יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". במועצות האזוריות אשכול ומרחבים הסמוכות יותר לרצועה נשמעה גם כן אזעקה בלילה. לא זוהו נפילות, ולא היו נפגעים או נזק.

אמש, אחרי כניסת השבת, נמשך ביתר שאת הירי לעבר הדרום, השפלה וגוש דן. בבאר שבע נפצעה באורח קל-בינוני קשישה בת 86 שהייתה בבית שרקטה התפוצצה סמוך לו. היא חולצה מההריסות כשהיא סובלת בפגיעות בגפיה ופונתה לבית החולים סורוקה בעיר. לבית נגרם נזק רב מאוד. בבת ים נפצעה בפניה קשישה בת 83 שנחבלה כשמיהרה למרחב המוגן.

הנחיות פיקוד העורף בהישמע אזעקה. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף בהישמע אזעקה/פיקוד העורף

מערכת "כיפת ברזל" יירטה אמש שתי רקטות בשמי גוש דן, אחרי ששתיים אחרות יורטו בשמי ראשון לציון ורחובות. חמאס קיבל אחריות לירי והודיע כי ירה ארבעה רקטות מסוג M-75 לעבר תל אביב. כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המשגר שממנו שוגרו הרקטות לעבר גוש דן. גם בשמי אשדוד יורטו אמש שתי רקטות, ושתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור. רקטות יורט גם בשמי שדרות ונתיבות. בדומה לימים האחרונים, התפוצצו אתמול עוד עשרות רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות מרחבים, שדות נגב, שער הנגב, אשכול וחוף אשקלון.

נפל של רקטה בראשון לציון, 11 ביולי 2014. מאור אהרון, תמונות גולשים
נפל רקטה שיורט באמצעות "כיפת ברזל" ונחת בראשון לציון/תמונות גולשים, מאור אהרון

מאז תחילת מבצע "צוק איתן" העניקו ארגוני ההצלה טיפול רפואי לכ-170 נפגעים, בהם 11 פצועים מפגיעות רסיסי רקטות, הריסות מבנים ושריפות שפרצו בעקבות הפגיעה. שישה בני אדם נפצעו בתאונות דרכים שאירעו בשעת אזעקה, 22 נפגעו מחבלות כשמיהרו למרחב המוגן ו-124 הוגדרו נפגעי חרדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה לכלי התקשורת מהקריה בתל אביב, 11 ביולי 2014. חיים צח / לע"מ,
"המהלומה הצבאית תימשך". נתניהו במסיבת העיתונאים בקריה/חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס אתמול לפני כניסת השבת מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. "צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון מכים בעוצמה הולכת וגוברת בחמאס", אמר לכתבים. "עד כה פגענו בלמעלה מאלף מטרות של חמאס והג'יהאד וארגוני טרור אחרים, ועוד היד נטויה". הוא הבהיר כי "המהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים בשקט" וציין כי אנשי חמאס מסתתרים מאחורי תושבי עזה והם אחראים לכל פגיעה בהם. "הם משתמשים באזרחים שלהם. הם יורים ללא הבחנה במטרה לפגוע באוכלוסייה ואולי בטעות גם בחיילי צה"ל. אנחנו פוגעים לפעמים, בשגגה, לא בכוונה באזרחים מתוך מטרה לפגוע במחבלים".

כשנשאל באשר לאפשרות של כניסה קרקעית של חיילי צה"ל לרצועת עזה, השיב נתניהו: "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות ונערכים לקראת כל האפשרויות. כך הנחיתי את צה"ל וכך הוא נערך. אני חושב שכל אזרחי ישראל מבינים שהשיקול העליון שלי הוא להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני אעשה מה שצריך כדי להשיג את היעד הזה. מעבר לכך, מטבע הדברים אני מוגבל במה שאני יכול לפרט".

במהלך דבריו של ראש הממשלה שוגר מטח רקטות לעבר גוש דן. רקטה אחת יורטה באזור חולון, ואחרת יורטה בשמי ראשון לציון. קודם לכן נשמעה אזעקה באזור.

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 10:00)

כיפת ברזל יירטה רקטות בשמי גוש דן, 11 ביולי 2014. בן קלמר
יירוט רקטה על ידי "כיפת ברזל" בשמי גוש דן/בן קלמר
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות הפצצות צה"ל. 12 ביולי 2014. רויטרס
הרס בצפון רצועת עזה/רויטרס
כיפת ברזל יירטה רקטה בעוטף עזה, 11 ביולי 2014. דרור עינב
יירוט בשמי עוטף עזה/דרור עינב
נפילת רקטה במועצה האזורית שדות נגב צוק איתן. עמית קלמייאן, מערכת וואלה! NEWS
אש שפרצה בעקבות התפוצצות רקטה במועצה האזורית שדות נגב/מערכת וואלה! NEWS, עמית קלמייאן
פצצות תאורה בשמי צפון רצועת עזה. 11 ביולי 2014. רויטרס
פצצות תאורה בשמי רצועת עזה/רויטרס
רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
נזק לבית בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully