וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור קרא להפסקת אש עולמית בזמן גמר המונדיאל

האם תושבי ישראל ועזה יזכו ל-90 דקות של שקט? האפיפיור פרנציסקוס, שנבחרת ארגנטינה מולדתו תשחק בגמר, קרא ליישם את המסורת האולימפית ל"הפוגה לשלום" במהלך המשחק המכריע

האפיפיור הפורש בנדיקטוס ה-16 נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס באיטליה. רויטרס
אחד מגרמניה, אחד מארגנטינה. גמר אפיפיורי/רויטרס

יביא את השלום? הוותיקן קרא אמש (שישי) להפסקת אש עולמית במהלך משחק גמר המונדיאל שיתקיים מחר ופרסם ברשתות החברתיות את המסר #pauseforpeace ("הפוגה לשלום"). "האוהדים מתבקשים לרגע של שתיקה במהלך המשחק ב-13 ביולי, לזכור אלה המוכים על ידי מלחמות ואי-שקט ברחבי העולם", נמסר מהמועצה האפיפיורית לתרבות של הוותיקן.

בהצהרה נכתב כי כמה אנשים ביקשו רגע של דממה באצטדיון המרקנה עצמו, אך לא נמסרה הודעה שכזו מטעם פיפ"א. "קול קטן ועדין של שתיקה", אמר הקרדינל ג'יאנפרנקו ראוואסי, שר התרבות של הוותיקן. "ספורט נולד סביב פסטיבלים דתיים. אירועי ספורט היו רגעים של שלום, אז פסקו המלחמות, כמו בהפסקת האש האולימפית", הוסיף מלצ'ור סנצ'ז דה טוקה אלאמדה, תת-מזכיר המועצה האפיפיורית לתרבות.

חאבייר מסצ'ראנו שחקן נבחרת ארגנטינה עם ליאונל מסי. AP
האפיפיור הוא לא אוהד גדול. נבחרת ארגנטינה/AP

המסורת של קריאה להפסקת אש אולימפית החלה כדי שספורטאים וצופים יוכלו לנסוע למשחקים, שהחלו במאה התשיעית לפני הספירה, והוועד האולימפי הבינלאומי המשיך במסורת לקידום שלום ברחבי העולם. "למה שלא, במהלך המונדיאל, למה שלא נפסיק, לרגע של שקט, להפסקת אש לשלום?", שאל אלאמדה.

בגמר המונדיאל ישחקו נבחרת ארגנטינה, מולדתו של האפיפיור פרנציסקוס, מול נבחרת גרמניה, מולדתו של האפיפיור הקודם, בנדיקטוס ה-16. בוותיקן העריכו כי הסיכוי ששני האפיפיורים ישבו לצפות יחד במשחק הוא נמוך מאוד. פנציסקוס ידוע יותר בחיבתו לתיאולוגיה ולנגינה בפסנתר, אך הוא צפוי לעקוב אחר המשחק. "זה ממש לא 'הקטע שלו', הוא לא אוהד", נמסר מהוותיקן. "הוא מעולם לא הצליח לצפות במשחק כדורגל מתחילתו עד לסופו כל חייו".

לקריאה נוספת
הנשיא פרס ואבו מאזן התפללו יחד בוותיקן
נחשף הפתק שטמן האפיפיור בכותל: ”שחרר אותנו מרע”
האפיפיור לגברים שהותקפו מינית בכנסייה: ”כאב עמוק”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully