וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור לגברים שהותקפו מינית בכנסייה: "כאב עמוק"

לראשונה מאז בחירתו, פרנציסקוס נפגש במעונו הפרטי עם גברים שעברו התעללות בידי כמרים, ואמר: "על הכנסייה לכפר על המעשים". ספג ביקורת על התגובה האיטית: "חייב לתקן זאת"

האפיפיור פרנציסקוס מתפלל ליד קברו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני. הוותיקן, 2013. AP
"המעשים הוסוו עד שמישהו הבין שישו מביט". פרנציסקוס מתפלל בוותיקן/AP

האפיפיור פרנציסקוס אמר היום (שני) במהלך פגישה עם קורבנות שנאנסו על ידי כמרים פדופיליים כי על הכנסייה הקתולית "לבכות ולכפר" על הפשעים שגדלו לממדים של כת מחוללת קודש. "זה משך זמן רב שהרגשתי בלבי כאב וסבל עמוק", אמר, בהתייחסות החריפה ביותר של הכס הקדוש לנושא. הפגישה הייתה הראשונה מסוגה מאז כניסתו לתפקיד.

פרנציסקוס הוסיף כי מעשי האונס והפדופיליה היו "חבויים ומוסווים במשך זמן כה רב בצורה שלא ניתן להסביר, עד שמישהו הבין שישו מביט". הוא הבהיר כי לא יפגין סובלנות כלפי המתעללים, והצהיר כי בכירים שהגנו עליהם לא יחמקו מאחריות.

עוד בוואלה! חדשות:
"יוסף התאבד לאחר ששוטרים חשמלו אותו בטייזר"
מצרים: מבחן ראשון לסיסי עם הקפצת מחירי הדלק והסיגריות
382 נוסעים ו-4 כלבים נתקעו ברכבת מתחת לים

דובר הוותיקן פדריקו לומברדי בעת פגישת האפיפיור עם קורבנות תקיפה מינית. AP
"האירוע היה אינטנסיבי ומרגש מאוד". דובר הוותיקן לומברדי/AP

שש קורבנות מבריטניה, גרמניה ואירלנד, נפגשו עם פרנציסקוס במעונו הפרטי סמוך לבזיליקת פטרוס הקדוש, בצעד שנועד להפגין את דאגתו לקורבנות ברחבי העולם. עם זאת, האפיפיור ספג ביקורת קשה על הזמן שלקח לו להתמודד עם הסוגיה, ורבים דרשו ממנו לפעול במהירות, על מנת להראות שלא מדובר בצעד סמלי בלבד.

פרנציסקוס הקדיש כמעט ארבע שעות לפגישות עם הגברים, ודובר הוותיקן, פדריקו לומברדי, סיפר כי האירוע, שהיה סגור לכלי התקשורת, היה "אינטנסיבי ומרגש מאוד". האפיפיור הוסיף והביע צער על "החטאים והפשעים החמורים שביצעו בניו ובנותיו של האל אשר בגדו בשליחותם". כמו כן, הוא ביקש מחילה מהקורבנות.

אן דויל, מהעמותה האמריקנית "Bishops' Accountability", העוקב אחר הסוגיה של התעללות בילדים בכנסייה הקתולית, אמרה כי חשוב מאוד שהאפיפיור נפגש עם הקורבנות, אך טענה: "אנחנו יודעים שהאפיפיור מסוגל להפגין חמלה, וסירובו להיפגש עד כה עם קורבנות תקיפה מינית חרג מפעילותו. הוא חייב לתקן זאת".

בחודש מאי האחרון, ועדת האו"ם נגד עינויים קבעה כי כשלים חמורים נמצאו בטיפול הכנסייה באותם מקרים והזהירה מפני "תרבות טיוח". בכירים בוותיקן חשפו השנה כי 3,420 מקרים של התעללות בילדים טופלו בעשור האחרון על ידי הרשויות. 848 כמרים הודחו מתפקידם, ו-2,572 נוספים הועברו למנזרים או מוסדות דומים, אשר מונעים מהם קשר ישיר עם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully