וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף הפתק שטמן האפיפיור בכותל: "שחרר אותנו מרע"

29.5.2014 / 16:40

האפיפיור פרנציסקוס לא עזב את ישראל לפני שלקח חלק במנהג ארוך השנים והניח פתק בכתב ידו בין אבני הכותל המערבי. כעת פורסם תוכנו ובו פנייה לאל: "אל תיתן לנו ליפול"

עריכה: מתן חדד הקלטה: רשות שדות התעופה

ביום שני נפרד האפיפיור פרנציסקוס מאזורנו, וחתם ביקור אינטנסיבי בן יומיים, שכלל מסע דילוגים בין הרשות הפלסטינית וישראל. בין היתר הוא ביקר הר הבית, בגדר ההפרדה, בבית לחם, ביד ושם וגם בהר הרצל, שם הניח זר על קברו של חוזה המדינה.

עוד בוואלה! חדשות
מהרפז ועד לנמל אשדוד: גבי אשכנזי - מסתבך סדרתי
חשודה ששכבה עם מאות ילדים: "הייתה לה אובססיה"
נחש צפע הכיש חקלאית בקטיף בצפון; מצבה בינוני

עם זאת, רגע אחד מרגש במיוחד נרשם כשהכס הקדוש הגיע לכותל המערבי, אחד הסמלים החשובים ביותר ליהדות. בתום תפילה חרישית קצרה – הוא לקח חלק במנהג ארוך השנים, וטמן פתק בין האבנים העתיקות, שבו כתב את "תפילת אבינו שבשמים", הידועה בנצרות. היום התירה "הקרן למורשת הכותל המערבי" לפרסם את תוכן דבריו של האפיפיור בפנייתו אל האל.

"אבינו שבשמים.
יתקדש שמך, תבוא מלכותך ייעשה רצונך כבשמים כן בארץ. את לחם חוקנו תן לנו היום, וסלח לנו על חטאינו כפי שסולחים גם אנחנו לחוטאים לנו. ואל תביאנו לידי ניסיון, כי אם חלצנו מן הרע.
אמן
פרנסיסקו"

הפתק שטמן האפיפיור בכותל המערבי. קרן למורשת הכותל המערבי,
הפתק שטמן האפיפיור בכותל המערבי/קרן למורשת הכותל המערבי

"משך אלפיים שנה סבלנו בוז ורווינו צער, אך כל יום התפללנו לשנה הבאה בירושלים. זכינו לנס גדול, לשוב אחרי גלות ושואה איומה", אמר רב הכותל שמואל רבינוביץ' לאפיפיור במעמד המרגש. "גם בשנים הקשות ביותר, בהן האנטישמיות הכתה בנו ללא רחם בעולם המשכנו להאמין. שנים רבות מדי האמונה הייתה שורש למחלוקת ולכאב, מכאן, מהמקום המקודש לך ולי – אני מבקש לפנות למאמינים בני כל הדתות להילחם בשנאה ובאנטישמיות הצומחת יותר ויותר. רק לפני יומיים חשנו זאת שוב על בשרנו. נישא בשם קולנו תפילה לשלום".

"ארץ זו הינה נקודת התייחסות רוחנית לחלק כה גדול מהאנושות. לאור זאת, כולי תקווה שבארץ זו לא יהיה מקום למי שמנצל ומעוות את השתייכותו הדתית ובכך הופך לחסר סובלנות ואלים כלפי הזולת", סיכם האפיפיור.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ביקור האפיפיור פרנציסקוק בכותל המערבי, מאי 2014. דוברות רב הכותל,
האפיפיור בכותל המערבי, בתחילת השבוע/דוברות רב הכותל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully