וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה ישירה בבית בבאר שבע: "היינו בממ"ד וניצלנו"

11.7.2014 / 0:04

רקטה שהצליחה לחדור את מעטפת ההגנה של "כיפת ברזל" התפוצצה בחצר בית בבאר שבע וגרמה לנזק רב. עם זאת, ארבעת בני המשפחה שמיהרו למרחב המוגן יצאו ללא פגע

על אף ההצלחה של מערכת "כיפת ברזל" ביירוט אחוז ניכר ממאות הרקטות שנורו לעבר ישראל - מהדרום ועד חוף הכרמל - הצליחו כמה רקטות לחדור את מעטפת ההגנה האווירית, וביטחונם של האזרחים נתלה ביישום הוראות פיקוד העורף.

כך קרה אמש (חמישי), כשאחת מעשרות הרקטות שנורו במטח הכבד לעבר באר שבע, פגעה רקטה בבית בעיר. הרקטה שהתפוצצה גרמה להרס רב בבית, ורסיסי המתכת התפזרו לכל עבר. עם זאת, הודות לעובדה שארבעת בני המשפחה צייתו להוראות ונכנסו בזמן למרחב המוגן בבית - חייהם ניצלו.

מבצע "צוק איתן": כותרות נוספות
"הודלף מידע מהסקירה הביטחונית של נתניהו"
השגריר באו"ם השמיע אזעקה בדיון מועצת הביטחון
מעוניינים לארח את תושבי הדרום בבתיכם?

פגיעה רקטה בבאר שבע. סימה אוזן, תמונות גולשים
המשפחה ניצלה כי שהתה בממ"ד. הפגיעה בבית/תמונות גולשים, סימה אוזן

בשיחה שהוקלטה זמן קצר אחרי הנפילה נשמע אחד מבני המשפחה מזעיק למקום את כוחות מד"א. אחרי שהודיע על הפגיעה הישירה, התבקש האזרח לומר אם יש נפגעים וענה: "היינו כולנו בממ"ד, ולכן ניצלנו".

בכל הימים מאז החל המבצע מדגישים בפיקוד העורף את החשיבות שבשמירה על כללי הבטיחות בזמן הישמע אזעקה וקולות נפץ, והאירוע מהיום רק ממחיש כמה חשוב להקפיד על הכללים הללו. "יכולת העמידה של הציבור היא מרכיב חשוב ביכולת שלנו להמשיך בפעולה, אבל בעיקר הציבור נדרש להתנהג נכון", אמר אתמול שר הביטחון משה יעלון. "זו חלק מהיכולת שלנו למנוע נפגעים, להישמע להוראות פיקוד העורף ולהישמע להנחיות".

מדובר צה"ל נמסר כי מאז שלשום בחצות נספרו 120 נפילות של רקטות בתחומי מדינת ישראל, ו-384 מתחילת המבצע. בסך הכל, כיפת ברזל יירטה אתמול 24 רקטות שנועדו לפגוע בשטחים מיושבים, ו-88 מפתיחת "צוק איתן". חיל האוויר תקף אתמול כ-110 יעדים, ובסך הכל 929 מיום שלישי.

(עדכון ראשון: 23:30)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully