וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל באו"ם השמיע אזעקה בדיון מועצת הביטחון

10.7.2014 / 19:35

שגרירי מדינות הליגה הערבית זימנו דיון חירום של המועצה על רקע המבצע הצבאי, במהלכו ניסה השגריר פרושאור להמחיש לנוכחים את המציאות הקשה בדרום. הישיבה הסתיימה ללא החלטה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (חמישי) דיון מיוחד בהסלמה בין ישראל לחמאס, על רקע מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה והירי המתמשך לעבר ישראל. את הדיון יזמו מדינות ערב, בניסיון להגיע להחלטה של המועצה לגבי המבצע הישראלי, שיפגום בתמיכה הבינלאומית עד כה בישראל, לדבריהן.

מבצע "צוק איתן", היום השלישי: עדכונים שוטפים

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא בפתח הדיון למנוע הסלמה בין הצדדים. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, השמיע במהלך הדיון אזעקה כמו זו שנשמעת ביישובי הדרום לאחר שיגור רקטה, והדגיש בפני הנוכחים שלתושבי הדרום יש לא יותר מ-15 שניות על מנת להגיע למרחב המוגן.

"צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
רקטה התפוצצה ברפת בבאר טוביה: 11 פרות נהרגו
חודש הירי לעבר ירושלים: יירוטים בשמי הבירה
מאחורי הקלעים: מאמץ אמריקני להשיג הפסקת אש

השגריר הפלסטיני לאו"ם ריאד מנסור בדיון מועצת הביטחון. רויטרס
שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם, ריאד מנסור, במהלך הדיון היום/רויטרס

השגריר הפלסטיני לאו"ם, ריאד מנסור, אמר במהלך הדיון כי הקהילה הבינלאומית מחויבת לדאוג להגנתם של אזרחים פלסטינים במסגרת אמנות ז'נבה בנוגע לדיני מלחמה וכיבוש. "ישראל הפרה בבירור את אחריותה ככוח כובש להבטיח את בטיחותם של האוכלוסיה האזרחית", אמר.

מנסור הוסיף כי יו"ר הרשות אבו מאזן ביקש משוויץ, כאפוטרופוסית אמנות ז'נבה, לכנס ועידה של המדינות החתומות על אמנת ז'נבה הרביעית, המתייחסת להגנת אזרחים במלחמה. לדבריו, בכירים פלסטינים רוצים שהמדינות "ישקלו צעדים על מנת לעמוד בהתחייבויותיהן על פי הסעיף הדורש הטלת סנקציות בתגובה להפרות חמורות של האמנה, ויישמו אותה בשטחים הפלסטיניים הכבושים".

במהלך נאומו, תקף פרושאור את הקהילה הבינלאומית על כך ששיבחה את הסכם הפיוס בין פתח לחמאס ותמכה בהקמת ממשלת האחדות הפלסטינית. הוא אמר לחברי המועצה כי חמאס עושה שימוש באזרחים פלסטינים כמגן אנושי, כדי שיוכל לשגר רקטות על אזרחים ישראלים.

שגרירי מדינות הליגה הערבית לאו"ם ערכו שלשום פגישה עם יושב ראש מועצת הביטחון, שגריר אוגנדה לארגון יוג'ין ריצ'רד גסאנה, במהלכה ביקשו לערוך את דיון החירום של המועצה. "ביקשנו מנשיא הוועדה להתייחס למצב החמור בעזה, ולהביא לעצירת האלימות הישראלית והענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני", הסביר השגריר הכוויתי, מנסור אל-קטיבי.

שגריר ערב הסעודית לאו"ם, עבדאללה אל-מועלימי, הצטרף גם הוא לגינויים מצד מדינות ערב וקרא לפעולות ישראל ברצועת עזה "ברבריות". אל-מועלימי הדגיש כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני נותר סוגיה מרכזית במזרח התיכון.

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על רקע ההסלמה ברצועת עזה. בהודעה מטעם הקרמלין נמסר כי פוטין הדגיש בשיחה כי "יש לפעול לעצירת העימות עם חמאס", והדגיש כי המבצע הצה"לי ברצועה גבה קורבנות אזרחיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully