וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: "הודלף מידע מהסקירה הביטחונית של נתניהו"

11.7.2014 / 0:14

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה לסדרת דיונים נרחבים, במסגרתם העבירו ראש הממשלה ובכירים נוספים סקירות על מבצע "צוק איתן". במהלך הדיונים, אושרו הטבות לתושבי הדרום

ח"כ זאב אלקין בוועידת המשפט. בן קלמר
פנה לשב"כ בבקשה לבדוק מי מחברי הוועדה הדליף מידע. אלקין/בן קלמר

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זאב אלקין, פנה אמש (חמישי) לשב"כ בדרישה לחקור מי מחברי הוועדה הדליף הבוקר פרטים מסקירה ביטחונית שהעביר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מבצע "צוק איתן", היום השלישי: עדכונים שוטפים

מליאת הוועדה קיימה אתמול סדרת דיונים נרחבים בנושא מבצע "צוק איתן", אשר נכנס ליומו הרביעי. חברי הוועדה קיבלו סקירות עומק על מטרות המבצע, השלכותיו המדיניות, המבצעיות ומודיעיניות מראש הממשלה, ומבכירים באגף המודיעין, אגף המבצעים ופיקוד העורף.

"צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מטח כבד לדרום: פגיעות ישירות באשדוד ובבאר שבע
שגריר ישראל באו"ם השמיע אזעקה בדיון מועצת הביטחון
רקטה התפוצצה ברפת בבאר טוביה: 11 פרות נהרגו

מכונית שניזוקה מרסיסי רקטה ששוגרה מרצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן – תל אביב, 10 ביולי 2014. AP
תוקף המצב המיוחד בדרום הוגבל על מנת לאפשר לממשלה זמן נוסף להכנות. נפילת רקטה בתל אביב, אתמול/AP

מדובר הוועדה נמסר כי הוועדה אישרה אתמול בהצבעה את בקשת הממשלה לגייס אנשי המילואים בצו 8. כמו כן, בהצבעה נוספת אישרו חברי הוועדה את בקשת הממשלה להכריז על מצב מיוחד בעורף בטווח של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. עם זאת, יו"ר הוועדה אלקין, בעצה אחת עם חבריה, החליט להגביל את תוקף האישור עד יום שלישי הבא בלבד ולא לאפשר אותו ללא מגבלת זמן כפי שביקשה הממשלה.

הרקע להחלטה היא העובדה כי משרד האוצר טרם קיבל את ההחלטות הנדרשות כדי להבטיח לתושבים השכירים ובעלי העסקים את הפיצוי על הנזקים בעקבות המצב הביטחוני המיוחד. הוועדה דרשה ממשרד האוצר וממשרד הכלכלה להסדיר את כל ההחלטות הנדרשות עד לתחילת שבוע הבא ולדווח לוועדה, כתנאי לקבלת הארכה נוספת למצב המיוחד בעורף.

"תפקידנו הוא לא רק לדאוג לאשר כלים למערכת הביטחון", הוסיף אלקין, "אלא גם להבטיח מתן פתרון לבעיות הכלכליות של התושבים שעומדים בגבורה תחת המתקפה". הוא דרש גם לקדם את הרחבת מיגון מבני הציבור ביישובים שנמצאים בטווח של 40 קילומטרים מעזה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תרגיל צנחנים במנהרות במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. בן קלמר
חיילי חטיבת הצנחנים בתרגיל סמוך לרצועת עזה, אתמול/בן קלמר

בהמשך, נערכה ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני, שארכה כחמש שעות. בסיומה, אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו ביום השלישי למבצע. עד כה המערכה מתקדמת כמתוכנן, אבל מצפים לנו עוד שלבים בהמשך". לדבריו, "עד כה היכינו בחמאס באופן קשה, וככל שתימשך המערכה אנחנו נעמיק את הפגיעה בהם. כוחות הביטחון עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, ואם יש פגיעה בחפים מפשע זה משום שחמאס מסתתר בזדון מאחורי אזרחים פלסטינים".

נתניהו הוסיף: "החוסן האזרחי הוא נדבך מרכזי ביכולת שלנו להמשיך בפעולה. הדבר הכי החשוב ביותר עבור כולנו הוא לשמור על חיי כל אזרחי ישראל, ולשם המטרה הזאת כולנו פועלים ביחד".

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס גם הוא למבצע "צוק איתן" בתום ישיבת הקבינט: "מאות מטרות הושמדו, ביניהן בתי פעילים, מוסדות שלטון, משגרים ורקטות. עשרות מחבלים נהרגו, ונמשיך להכות בחמאס ולגבות ממנו מחיר כבד על כל מה שהוא עשה ועושה בימים האחרונים".

לדבריו, "צה"ל מצליח באופן מרשים ליירט את הרקטות המשוגרות לעבר ישראל ולמנוע כוונות זדון של ארגוני הטרור לבצע פיגועים ". הוא הוסיף: "ביקרתי בכמה רשויות ואכן יכולת העמידה של הציבור היא מרכיב חשוב ביכולת שלנו להמשיך בפעולה, אבל בעיקר הציבור נדרש להתנהג נכון. זו חלק מהיכולת שלנו למנוע נפגעים, להישמע להוראות פיקוד העורף ולהישמע להנחיות".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully