וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: המורדים כבשו את מאגרי הנשק הכימי של סדאם

במחסנים יש שני בונקרים, המאכלסים את מאגר הנשק הכימי של עיראק - כ-2,500 רקטות, שמולאו לפני עשרות שנים בגז סארין. ארה"ב: הנשק לא שמיש. עשרות שיעים נטבחו מדרום לבגדאד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פקחים נוטלים דגימות ממאגר חשוד של נשק כימי בעיראק, ב-1991/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשלת עיראק הודיעה כי המורדים השתלטו על מאגר גדול של נשק כימי מצפון לבגדאד. בתוך כך, הצבא איתר עשרות גופות של גברים שיעים שהוצאו להורג מדרום לבירה.
המורדים הסונים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש, או ISIL) השתלטו בשבועות האחרונים על אזורים נרחבים בצפון עיראק ובדרומה, ומנסים לנוע לעבר בגדאד. ממשלת עיראק נאלצה להודות כי הם השתלטו על מאגר גדול של נשק כימי מצפון לבגדאד.

במכתב ששוגר למזכ"ל האו"ם, ושתוכנו נחשף אתמול, הודתה עיראק כי מאגר "אל-מות'נא" נכבש ביום הקרבות העז ב-11 ביוני. שגריר עיראק באו"ם, מוחמד עלי חאכם, כתב למזכיר באן כי "אין באפשרותנו לעמוד עוד בהתחייבותנו" להשמיד את הכימיקלים המאוחסנים במאגר.

במחסנים יש שני בונקרים, המאכלסים את מאגר הנשק הכימי של עיראק - כ-2,500 רקטות מיושנות, שמולאו לפני עשרות שנים בגז סארין. בחודש שעבר, כשדווח על כיבוש המאגר, ארה"ב ניסתה להמעיט בחשיבות נפילתו לידי המורדים. דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר בשעתו כי "כל חומר שהיה שם הוא כנראה ישן מאוד, ולא סביר שיוכל להיות בשימוש נגד אף אחד כרגע".

ממשלת עיראק אמרה כי היא מתחייבת לחזור להשמדת הנשק, "ברגע שהמצב הביטחוני יתייצב ויתאפשר לכבוש מחדש את המחסנים".

המשבר בעיראק - כותרות נוספות
מדוע מנהיג המורדים, המחבל החזק בעולם, חשף את פניו?
מייקל אורן: "להתערב צבאית בעיראק, גם אם זה לא יתרום"
כך נגררה ארה"ב למלחמה מדממת בחיפוש אחר הנשק שלא היה

פעילי חיזבאללה – עיראק שהצטרפו לצבא המדינה במאבקו במורדים הסונים מארגון דאעש. בגדאד, יולי 2014. רויטרס
אנשי "חיזבאללה עיראק" שהצטרפו לצבא המדינה במאבקו במורדים הסונים, השבוע בבגדאד/רויטרס

עיראק השתמשה בנשק כימי במהלך המלחמה נגד איראן בשלהי שנות ה-80. בין היתר, עשה צבא עיראק שימוש בסארין ובגז חרדל נגד החיילים האיראנים. לפי מסמכי ה-CIA שפורסמו בשנה שעברה, ממשל רייגן ידע שסדאם חוסיין עומד להשתמש בנשק כימי, ואף עודד זאת: הוא העביר לעיראק מידע מודיעיני שסייע להכווין את המתקפות נגד האיראנים, כדי להטות את הכף לטובת עיראק ולאלץ את איראן לשבת לשולחן המו"מ.

ארה"ב פלשה לעיראק ב-2003 בטענה - השקרית - שסדאם עדיין מחזיק בנשק מבצעי להשמדה המונית. הנשק לא אותר, ופקחים בינלאומיים הסיקו שעיראק לא ייצרה למעשה נשק כימי או ביולוגי אחרי 1990. כ-4,500 חיילים נהרגו במלחמה, שהתחוללה בשנים 2011-2003.

בתוך כך, לפחות 53 גופות אותרו הבוקר בכמה מוקדים בעיר איסכנדריה ("אלכסנדריה העיראקית"). נציגי המושל, ואנשי המשטרה באזור, אישרו כי הגופות אותרו כפותות בידיים וברגליים. איכסנדריה, כ-25 קילומטרים מדרום לבגדאד, שוכנת באזור שרוב תושביו שיעים. זהות ההרוגים, שאותרו ירויים בראש ובחזה, אינה ידועה. על ההרוגים נמנים שני ילדים קטנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully