וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הג'יהאדיסט החזק בעולם חשף את פניו בציבור?

בגדאד מכחישה שהאיש שנראה במוסול הוא אבו בכר בגדאדי - מנהיג "המדינה האיסלאמית" - ומתעקשת שהוא נפצע וברח לסוריה. לפי עדויות אחרות, מסתמן שהח'ליף החדש אכן "ירד אל העם"

צילום: ללא קרדיט עריכה: ללא קרדיט

ממשלת עיראק מכחישה כי האדם שהופיע בסרטון שהופץ אמש (שבת) הוא מנהיג המורדים הסונים, הנמנים על ארגון "המדינה האיסלאמית" (דעאש). לדברי הממשלה הסרטון "נבדק ונותח" והוכח כמזויף. ואולם, מקור מודיעיני שדיבר בעילום שם הכחיש את הטענות הרשמיות שמגיעות מבגדאד, והעריך כי הסרטון מהימן.

בסרטון נראה אבו בכר אל-בגדאדי נושא את דרשת יום השישי הראשון של הרמדאן בפני מאמינים בעיר הכבושה מוסול. דובר משרד הפנים, סעד מען, הגדיר את התיעוד כ"פארסה", ואמר כי "אין ספק" שלא מדובר בבגדאדי. מען, ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, חזר על דיווח שהתפרסם ביום שישי, לפיו בגדאדי נפצע בתקיפת חיל האוויר העיראקי, והועבר לטיפול רפואי בסוריה.

מנגד, מקור מודיעיני עיראקי בכיר אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי מסתמן שדווקא מדובר בבגדאדי. לדבריו, שיירה גדולה הגיעה למוסול ביום שישי בצהריים, ובמקביל נחסמו רשתות הסלולר באזור. אחרי שהשיירה עזבה, רשתות הסלולר היו זמינות מחדש. עדי ראייה אישרו את הדיווח.

המשבר בעיראק - לקריאה נוספת
אחרי שדווח שחוסל: מנהיג דאעש הופיע לראשונה בציבור
מה יעצור את המנהיג שקרא תיגר על סגנו של בן לאדן?
מייקל אורן: "להתערב צבאית בעיראק, גם אם זה לא יתרום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו-בכר אל-בגדאדי, בסרטון המתעד אותו במוסול בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון, שאורכו 21 דקות, התפרסם ביום שבת, כמה שעות אחרי שכלי תקשורת בעיראק דיווחו כי בגדאדי הופיע לראשונה בפומבי. מוסול היא העיר הגדולה ביותר בצפון עיראק, והיא נכבשה על ידי המורדים הסונים ב-11 ביוני. בגדאדי נראה לכאורה בעיר, חמישה ימים אחרים שארגונו הכריז על הקמת "המדינה האיסלאמית" (ח'ליפות) בשטחים שכבש בעיראק ובסוריה, ודרש מכל המוסלמים להישבע לו אמונים.

איימאן אל-תמימי, מומחה לקבוצות קיצוניות בסוריה ובעיראק, אמר לאי-פי כי בגדאדי היה נתון לביקורת מאז שהכריז על הקמת הח'ליפות, בין היתר, מפני שלא הופיע בציבור. "הוא הכריז על עצמו כח'ליף, ולא יכול להתחבא יותר". לדבריו, שליט מוסלמי אמור לחיות בקרב נתיניו, ולהטיף להם בדרשות יום השישי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דחפורים מחריבים מקדשים שיעים בעיר מוסול – עיראק, יולי 2014. AP
אנשי דאעש מפוצצים מסגד שיעי במוסול, בסוף השבוע/AP

חיזוק נוסף להגעתו של בגדאדי למוסול, ניתן למצוא, אולי, בפרסום 21 תצלומים, המתעדים הרס של 10 מקדשים שיעים בעיר. בתמונות נראים דחפורים הורסים את המבנים הקדושים, כאשר פיצוצים מבוקרים השמידו מבנים אחרים.

אין כמעט תמונות של בגדאדי, ככל הנראה בשנות ה-40 המוקדמות לחייו. מאז שהשתלט על "דאעש" ב-2010, הוא הפך את הארגון מסניף מקומי של אל-קאעדה, לארגון טרור רב עוצמה, הפעיל בעיראק ובסוריה. כיום הוא נחשב למנהיג הג'יהאד הבכיר ביותר בעולם. ארצות הברית הציבה פרס של 10 מיליון דולר על ראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully