וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שדווח שחוסל: מנהיג דאעש הופיע לראשונה בציבור

על רקע הדיווח כי נפצע בתקיפה אווירית, אבו בכר אל-בגדאדי הגיח להופעה פומבית ראשונה במסגד הגדול במוסול. "צייתו לי וחברו לג'יהאד למען אללה". מהימנות התיעוד אינה ברורה

צילום: ללא קרדיט עריכה: ללא קרדיט

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג ארגון הג'יהאד דאעש, הגיח שלשום (שישי) מבין הצללים, ובהופעה פומבית ראשונה אי פעם הוא הוביל את תפילת יום השישי במסגד הגדול בעיר מוסול שבעיראק. זאת, על רקע דיווחים על כך שנפצע אנושות בתקיפה אווירית של הצבא העיראקי בעיירה אל-קאים הסמוכה לגבול סוריה, לאחר שנשא נאום באזור.


מיוחד | מה יעצור את המנהיג שקרא תיגר על סגנו של בן לאדן?

בכך, בחר המנהיג האכזר לציין את הופעתו הפומבית הראשונה, והיחידה עד כה, דווקא על רקע הדיווחים על מותו. הוא הציג את כוחם של הסונים כשולטים בעיר, מאז נכבשה על ידי ארגון דאעש לפני כשלושה שבועות. מהימנות הסרטון שבה הוא נראה במסגד אינה ברורה.

משבר בעיראק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מצעד הראווה של דאעש: הציג טיל סקאד שגנבו מאסד
קלטת ממנהיג דאעש: "מוסלמים, מהרו למדינה החדשה"
"חשוב להתערב צבאית בעיראק, גם אם זה לא יתרום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-בגדאדי, בסרטון שהפיצו תומכיו בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך התפילות, קרא המנהיג למדינה "לציית לו", מתוקף היותו החליף – ממשיך דרכו של הנביא מוחמד. הסרטון הופץ זמן לא רב לאחר שהחלו להתקבל דיווחים מפי גורם בצבא עיראק, הטוען כי אל-בגדאדי לכל הפחות נפצע במתקפה אווירית בעיירה אל-קאים.

אותו גורם שיבח את עבודת המודיעין שקדמה ל"מבצע החיסול", אולם עם הפצת הסרטון התברר כי אל-בגדאדי שהה במוסול, בניגוד לדברי הגורם הצבאי. לא הופצו דיווחים נוספים על פגיעה באל-בגדאדי, מה שמבהיר כי הוא אכן ככל הנראה בריא ושלם לפי שעה.

בהופעתו הנדירה, חבש טורבן שחור וחלוק מסורתי. בנאום, אל-בגדאדי הבהיר לקהל המאמינים: "אני המנהיג שחולש עליכם", וקרא למוסלמים "לחבור לג'יהאד למען אללה". הוא הוסיף כי בהובלתו, "הכבוד, העוצמה והזכות להנהיג" יחזרו לעולם המוסלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully