וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הראווה של דאעש: הציג טיל סקאד שגנבו מאסד

אנשי הארגון צולמו כשהם צועדים רעולי פנים לצד טנק ועליו סקאד שהוצב על גבי משגר. במקביל נחשפו לראשונה תמונות מתוך הקרבות בין הצבא העיראקי למורדים בתכרית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אנשי ארגון דאעש, הקבוצה המיליטנטית שהכריזה רק השבוע על הקמת ח'ליפות איסלאמית באזור שנמצא בשליטתם בסוריה ובעיראק, צולמו צועדים בסוריה לצדו של טנק ועליו סקאד, שהוצב על גבי משגר. לא ברור אם מדובר בסקאד כשיר לשיגור.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
קלטת ממנהיג דאעש: ”מוסלמים, מהרו למדינה החדשה”
פוטין: ”המערב אחראי לכאוס בעיראק, בלוב ובאוקראינה”
”דאעש” הכריז על חליפות איסלאמית בעיראק ובסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ברור אם הוא כשיר לשיגור. הסקאד כפי שצולם בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שפורסם לאחרונה נראים חברי הארגון צועדים כשהם רעולי פנים בעיר הסורית א-רקה, כ-160 קילומטרים מחאלב. מנהיג הארגון הסוני, אבו בכר אל-בגדאדי, קרא אתמול למוסלמים מכל רחבי העולם להגיע לאזור שנמצא בשליטת הארגון בסוריה ובעיראק, ולסייע בבניית המדינה האיסלאמית. אל-בגדאדי אמר את הדברים בהודעה מוקלטת, והדגיש: "מוסלמים, מהרו למדינתכם. כן, זאת מדינתכם".

במקביל, שודרו בטלוויזיה העיראקית תמונות ראשונות מהקרבות בתיכרית, שככל הנראה צולמו ביום שני האחרון, שם צבא עיראק מנסה לכבוש בחזרה את העיר מהמורדים. בתיעוד ניתן לראות חיילים עיראקים בעודם מנסים להתקדם בעיר, אשר נמצאת כ-60 קילומטרים מבגדד וממנה יוצאים כבישים מהירים אל תוך הבירה. יריות נשמעו בעוד שטנקים עברו ברחובות הסמוכים לאוניברסיטת תיכרית, שנכבשה מחדש על ידי החיילים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מתנדבים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה. 26 ביוני 2014. רויטרס
מבצע רחב היקף להשבת השטחים שנכבשו על ידי דאעש. מתנדבים לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה/רויטרס

דובר צבא עיראק, קאסים אל מוסאי, אמר לכתבים כי כוחות הממשלה השיגו שליטה מוחלטת על האוניברסיטה והניפו מעל בנייניה את דגל המדינה. עם זאת, ראש הממשלה נורי אל-מאליכי הזהיר כי איש לא בטוח מפני תכניותיו של הארגון. "זהו מסר לכל מדינות האזור כי אתן בתוך המעגל האדום עכשיו", אמר. לדברי גורמים רשמיים בממשלת עיראק, כ-2,000 בני אדם נהרגו בקרבות רק מאז חודש יוני – מספר ההרוגים הגבוה ביותר מאז מאי 2007.

הכוחות העיראקיים החלו ביום שבת במתקפה רחבה הכוללת פריסת אלפי חיילים, טנקים, מטוסי קרב והליקופטרים. תיכרית, עיר הולדתו של סדאם חוסיין, היא רק אחת מבין הערים שנכבשו על ידי דאעש בצפון ובמערב עיראק בשבועות האחרונים. הם הצליחו לכבוש אזורים בצפון ובמזרח סוריה, במקביל למתקפה על עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully