וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "שרים לא צריכים לדבר כמו טוקבקיסטים"

בפתח ישיבת הממשלה אמר שר האוצר כי על אף הירי בדרום ולמרות התפרעויות ערביי ישראל, "שרים בממשלה לא צריכים להתלהם". גם נתניהו ביקש "לנהוג בקור רוח ובאחריות"

צילום: גדעון צנטנר, יותם רונן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להתבטאויותיהם של כמה מעמיתיו ואמר כי תפקיד הממשלה הוא "לכבות את האש ולא להגדיל אותה". "שרים בממשלה לא צריכים להתלהם ולדבר כמו טוקבקיסטים", הוא הוסיף. באופן דומה התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי "יש לנהוג בקור רוח ובאחריות, לא בהתלהמות". בהתייחסו למצב הביטחוני בדרום אמר לפיד כי "חמאס קודם כל צריך לדעת שאנחנו לא נעבור בשתיקה על הירי".

"מה שצריך לעשות זה לתת לחוק לטפל בשלו. להתכנס ולדבר ולא לתת לקיצונים, לא מהיהודים ולא מהערבים, לנהל את מדינת ישראל, אלא לממשלה ולכוחות הביטחון לטפל במה שמתרחש כרגע". בשיחה עם ראשי העיריות של באקה אל גרבייה וקלנסוואה, שם התעוררו בימים האחרונים מהומות עקב הרצח של הנער מוחמד אבו חדיר ביום רביעי האחרון, קרא לפיד "להחזיר את השקט ולהפעיל את החוק".

עוד בוואלה! חדשות:
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף 10 יעדים ברצועת עזה
חשד: פרקליט צמרת הציע לאלון חסן לשחד קציני משטרה
במהלך הלילה: 30 עצורים במהומות עקב רצח הנער

לפיד ביקר בפעוטון שנפגע מרקטה: "חמאס אחראי". שי מכלוף
שר האוצר יאיר לפיד בביקור בשדרות בשבוע שעבר/שי מכלוף

בימים האחרונים קראו כמה שרים לצאת למבצע צבאי רחב היקף ברצועת עזה. "האסטרטגיה של 'שקט יענה בשקט' פוגעת בהרתעה הישראלית ומאפשרת לחמאס להתעצם מסיבוב לסיבוב", אמר אמש שר הכלכלה ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, נפתלי בנט. כמה שעות לאחר מכן תקף חיל האוויר עשרה יעדי טרור ברצועת עזה.

דברים דומים אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן, שהגיע ביום שישי בצהריים לשדרות. בביקורו מתח ליברמן ביקורת חריפה על הסכם הפסקת האש המתגבש: "שקט שייענה בשקט זאת גישה חמורה. בזמן שאנחנו מדברים על הפסקת אש - חמאס מייצר עוד טילים. אני לא מקבל את הגישה הזאת. צריך להשמיד את המפעלים שמייצרים רקטות". שר החוץ הוסיף כי "ראשי החמאס צריכים להבין שהם מטרה לגיטימית. ראשי ארגוני הטרור ששיבחו את חוטפי הנערים ודיברו על כך בפומבי - אין שום סיבה שימשיכו להתהלך חיים, ולא משנה אם הם יושבים ברצועת עזה או בקטאר. צריך להעביר מסר חד וברור ובוטה לקטאר, שדרכה חמאס מעביר כסף לפעילים שלו".

ליברמן: "צריך מבצע 'חומת מגן 2' שיפגע בחמאס"

פוליטיקאי נוסף שהגיע לשדרות הוא שר החינוך, שביקר הבוקר בבית ספר בעיר. השר שיבח את התמודדותם של תושבי העיר והילדים עם ירי הרקטות וחיזק את ידם. "אני בטוח כי ממשלת ישראל וכוחות הביטחון עושים כל שביכולתם להביא שקט לכל תושבי הדרום", אמר פירון. על רקע האירועים הביטחוניים החליטו שרי האוצר והחינוך להקצות לטובת העיר שדרות ויישובי עוטף עזה תוספת של מיליון וחצי שקלים לפעילויות קיץ המיועדות לילדים ולבני נוער.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבת המיגוניות בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלילה התפוצצו שתי פצצות מרגמה באזור קיבוץ נחל עוז. ביום שבת אחר הצהריים שוגרה רקטה לעבר באר שבע, לראשונה מאז הסתיים מבצע "עמוד ענן" בסוף 2012. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטה בשמי העיר. זמן קצר לאחר מכן יורטו שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. מוקדם יותר, התפוצצו שש רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ומרחבים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצהריים נורה מטח רקטות נוסף לעבר ישראל. כמו כן, מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה מעל העיר אופקים ושש פצצות מרגמה ורקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, מרחבים וחוף אשקלון. חייל צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי פצצת מרגמה שהתפוצצה באשכול.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully