וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "צריך מבצע 'חומת מגן 2' שיפגע בחמאס"

את הדברים כתב שר החוץ בחשבון הפייסבוק בשעה שברחבי הארץ התקיימו טקסי האשכבה של הנערים. "יש קשר בין רצח הנערים לבין התקפות הטילים על הדרום". הערב יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני

שר החוץ אביגדור ליברמן פרסם היום (שלישי) סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא קורא ליציאה ל"מבצע 'חומת מגן 2', הפעם בעזה". את הדברים כתב שעה שהתקיימו טקסי האשכבה של איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל באלעד, טלמון ונוף איילון. "אסור לטמון את הראש בחול, יש קשר בין רצח הנערים לבין התקפות הטילים המתגברות על דרום הארץ והוא נובע מניסיונו של החמאס להשתלט על הרשות הפלסטינית ועל יהודה ושומרון, בהמשך להקמת ממשלת האחדות הפלסטינית", כתב השר.

צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה; "נשקול מבצע רחב היקף"

שר החוץ אביגדור ליברמן ועמיתו הגרמני פרנק-וולטר שטיינמאייר במסיבת עיתונאים בברלין. 30 ביוני 2014. AP
אביגדור ליברמן/AP

"חמאס היה ונשאר ארגון טרור, והפעולות הרצחניות שלו הן הבסיס לכל פעילותו. לכן יש למנוע את השתלטותו של חמאס על השטח בדרך של פעילות צבאית יסודית ונחושה, כפי שנעשה במבצע 'חומת מגן' לפני יותר מעשור ולפגוע בתשתית, ביכולת ובזרוע הביצוע של החמאס", הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
”אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחטיפה”
חלק מבתי החוטפים פוצצו: "רוב הקומה נהרסה"
תיעוד ראשון: הנקודה שבה נמצאו שלושת הנערים

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב שוב אחרי שאמש עמדה במוקד הדיונים התגובה הצבאית של ישראל לרצח שלושת הנערים, הערב צפוי הדיון להתמקד בהחלטה מדינית – להרחיב את הבנייה בהתנחלויות.

בדיון הקבינט שכונס אמש הייתה שרת המשפטים ציפי לבני החברה היחידה שהתנגדה להצעות שעלו, ואמרה כי בנייה כצעד של ענישה תשמוט את הקרקע תחת הלגיטימיות לבנות בעתיד בגושי ההתיישבות. "אתם הופכים את התגובה הישראלית מעניין לאומי ומאחד לעניין פוליטי מפלג", אמרה לבני לשרים. "כולנו מאוחדים מול חמאס פנימה, ואנו מנסים לגייס את העולם". היא הזהירה כי מהלך שכזה "יפגע באחדות וביכולת שלנו לגייס את העולם מול חמאס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מעמודי התווך נהרס. ביתו של מרואן קוואסמה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר מצדו כי הגיע הזמן לקדם את תכנית הסיפוח של גושי ההתנחלויות, בהם גוש עציון, שם נחטפו הנערים. לדברי גורם שנכח בדיון, בנט איים כי אם לא יינקטו צעדים משמעותיים מול חמאס, הוא יצביע נגד החלטת הקבינט גם אם זו תכלול בנייה בהתנחלויות.

בעניין התגובה הצבאית, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הציגו שתי המלצות עיקריות: להפציץ יעדים בעזה – דבר שנעשה הלילה; ולבדוק מבחינה משפטית את האפשרות להרוס את בתי האחראים לחטיפה – גם כן דבר שנעשה הלילה, אך באופן חלקי בלבד. בנט זעם על ההצעה, שאותה הגדיר "תגובה מינורית שתזמין את החטיפה הבאה". שר הכלכלה הציע לנקוט פעולות צבאיות נרחבות נגד חמאס בעזה, ובנוסף דרש לחוקק חוק עונש מוות למחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully