וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה; "נשקול מבצע רחב היקף"

1.7.2014 / 4:42

חיל האוויר הפציץ יעדי טרור ברחבי הרצועה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל הלילה. 4 רקטות נורו מאז שעות הבוקר. דובר צה"ל במשדר וואלה!: "נתפוס את החוטפים - חיים או מתים"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

כוננות גבוהה הבוקר (שלישי) בדרום: שעות לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים החטופים, כוחות חיל האוויר תקפו הלילה עשרות יעדים ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי 34 יעדי טרור נפגעו בתקיפה. על פי דובר משרד הבריאות בעזה, ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני-קשה בתקיפות בחאן יונס, ברפיח ובבית להיא. הבוקר הסתיים גם הליך זיהוי גופותיהם של הנערים, שזוהו באופן ודאי.

עוד בוואלה! חדשות:
הנשיא פרס: "עם שלם מרכין הערב ראשו ביגון כבד מנשוא"
שיח חשוד ואדמה הפוכה: כך נמצאו גופות החטופים
אבל כבד בבית משפחות החטופים: "כאב קורע לב"

הבוקר התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. במקביל, ההנהגה הפלסטינית תתכנס הבוקר על מנת לקבל החלטות לגבי הצעדים שיינקטו בהמשך, אולם לא צפויה הכרזה משמעותית.

שריפה שפרצה באזור שדרות בעקבות פיצוץ רקטה. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
השריפה שפרצה בעקבות נפילת הרקטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס במשדר וואלה! חדשות לתקיפות בעזה. "אתמול בלילה העברנו מסר חד משמעי לחמאס – צה"ל לא יקבל בשום דרך ירי לשטח ריבוני של מדינת ישראל", אמר הבוקר. "הירי על מדינת ישראל, לא משנה מי עושה את זה, חמאס, שולחיו או פלגיו השונים, איננו קשור לאחריות חמאס. אנחנו תובעים משילות מחמאס ברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"נגיע לכל מי שלקח חלק"

הוא דיבר גם על המחויבות של החיילים לאיתור הגופות ב-18 ימי החיפושים. "החיילים לא רצו ללכת הביתה ולא רצו שום דבר", סיפר. "הייתה להם הרבה נחישות. באותה נחישות אנחנו יוצאים למשימה לתפוס את החוטפים, חיים או מתים. אנחנו פועלים יחד עם השב"כ להגיע אל החוטפים ואל הסייענים ולכל מי שלקח חלק בפעולה הזאת".

רקטות במועצה האזורית אשכול, 1 ביולי 2014. דוברות המועצה האזורית אשכול,
מכונית שחלונות נופצו בעקבות ירי הרקטות, הבוקר/דוברות המועצה האזורית אשכול

על מאות העצורים שנתפסו במהלך מבצע "שובו אחים", אמר דובר צה"ל: "יש שם אנשים מהדרג הפוליטי של תנועת חמאס, יש נציגים מהזרוע הצבאית של חמאס, יש שם חשודים בפעילות אזרחית, הרבה מאוד אנשים שנמצאים במעגלי החקירות". לדבריו, העצורים "בעצמם מובילים למעגלים נוספים מכיוון שהחקירות מגלות הרבה מהקשר שיש בין תנועת חמאס למה שקורה בפעילות הטרור של התנועה, גם בצד האזרחי וגם בצד הצבאי, והפעילות הזו ממשיכה כפעילות מרכזית של צה"ל עכשיו".

רקטות במועצה האזורית אשכול, 1 ביולי 2014. דוברות המועצה האזורית אשכול,
שרידי רקטה בדרום, הבוקר/דוברות המועצה האזורית אשכול

על פי קצין בכיר בצה"ל, 32 מהיעדים שהותקפו הלילה במתקן צבאי של חמאס ברפיח, הכולל מבני מגורים ומחסני אמצעי לחימה. "מדובר בתגובה גדולה לאור מה שקרה אתמול בבוקר. אנחנו מוכנים לכל התפתחות אם תגיע מהצד השני", מסר הקצין. "אנחנו לא מחלקים ציונים לחמאס אבל בודקים אותו בשורות התחתונות. אם יהיה שקט אין כוונה להגיע להידרדרות. נשקל מבצע רחב היקף. אם המסר לא יעבור - אנחנו מתגלגלים".

דובר צה"ל מסר הלילה כי מדובר בתגובה על ירי הרקטות לעבר שטח ישראל. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש נגד של גורם, עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה לתושבי מדינת ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס, על שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות".

רקטות במועצה האזורית אשכול, 1 ביולי 2014. דוברות המועצה האזורית אשכול,
רסיסי רקטה במבנה בדרום/דוברות המועצה האזורית אשכול

מוקדם יותר שוגרו כמה רקטות מכיוון הרצועה לעבר שטח ישראל. רקטה אחת התפוצצה סמוך למועצה האזורית שדות נגב. מאוחר יותר שוגרו שלוש רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול. אחת התפוצצה בשטח אחד היישובים והסבה נזק לכלי רכב במקום, אחת התפוצצה סמוך לבית אריזה. שריפה פרצה במקום וכובתה, ונזק נגרם לאחד המבנים. הרקטה השלישית התפוצצה בשטח פתוח. איש לא נפגע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור שבו נחטפו ואותרו הנערים/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות צה"ל בחברון כחלק ממבצע "שובו אחים", יוני 2014. AP
חיילי צה"ל במהלך מבצע "שובו אחים" בעיר חברון/AP
שריפה שפרצה באזור שדרות בעקבות פיצוץ רקטה. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה באזור שדרות בעקבות פיצוץ רקטה/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

בתוך כך, בצה"ל ממשיכים בפעולות לאיתור החוטפים. אמש הרסו כוחות צה"ל בחברון חלקים מביתו של מרואן אל-קוואסמה בן ה-30, אחד משני החשודים בחטיפתם וברציחתם של הנערים. מקורות פלסטינים דיווחו כי תינוק בן חודש וחצי מבני משפחת קוואסמה נפצע קל מרסיסים ופונה לבית החולים בחברון. על פי דיווחים, גם ביתו של החשוד השני החטיפה, עאמר אבו עיישה, הופצץ.

הלוחמים בעיר בדקו כלי רכב של פלסטינים שהגיעו אל בתיהם ויצאו מהם, לרבות אמבולנסים. מדובר בשלב נוסף של המצוד אחר החוטפים ומטרותיו הן למנוע אפשרות שדבר מה יו?צא מבתיהם של החוטפים, להפעיל לחץ על משפחותיהם ולגרום להן לדבר. גורם צבאי מסר הלילה: "אין בכוונתנו להתייחס לפעילות מבצעית שמטרתה לאתר את החוטפים".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully