וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מכתר את בתי החוטפים: "נגיע לרוצחים"

1.7.2014 / 1:43

צה”ל ריכז כוחות סביב בתי החשודים בחברון ופוצץ חלק מביתו של אחד מהם. המטרה: ללחוץ על המשפחות כשקלפי המיקוח כבר לא על השולחן. גורם ביטחוני: ”עניין של זמן עד שנגיע אליהם”

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: טל רזניק

גופותיהם של שלושת הנערים החטופים אותרו, אך החיפוש אחר החוטפים עדיין נמשך: צה"ל מרכז הלילה (שלישי) כוחות סביב בתיהם של שני תושבי חברון החשודים בחטיפה, מרואן אל-קוואסמה, בן 30, ועאמר אבו עיישה, בן 32. בשעת לילה מאוחרת פוצץ חלק מביתו של קוואסמה. דווח כי תינוק בן חודש וחצי מבני משפחת קוואסמה נפצע מרסיסים ופונה לבית החולים בחברון. על פי דיווחים, גם ביתו של החשוד השני החטיפה, עאמר אבו עיישה, הופצץ.

הלוחמים בחברון בודקים כלי רכב של פלסטינים המגיעים אל בתיהם ויוצאים מהם. מדובר בשלב נוסף של המצוד אחר החוטפים ומטרותיו הן למנוע אפשרות שדבר מה יו?צא מבתיהם של החוטפים, להפעיל לחץ על משפחותיהם ולגרום להן לדבר, זאת כשקלפי המיקוח – שלושת הנערים – אינם עוד על השולחן. גורם צבאי מסר הלילה: "אין בכוונתנו להתייחס לפעילות מבצעית שמטרתה לאתר את החוטפים".

עוד על מציאת הגופות של שלושת הנערים:
שיח חשוד ואדמה הפוכה: כך נמצאו גופות החטופים
חבר בצוות שאיתר הגופות: "הייתה שיטה ובסוף מצאנו"
אבל כבד בבית משפחות החטופים: "כאב קורע לב"

צומת חלחול זמן סמוך למקום בו נמצאו גופות החטופים. יותם רונן
בודקים כלי רכב שנכנסים אל העיר ויוצאים ממנה. כוחות צבא ליד חלחול, הערב/יותם רונן

"חמאס הוכה קשות בשבועיים האחרונים", הסביר גורם ביטחוני בכיר. "נסגרו מוסדות שלו שמכשירים פעילות טרור נגד ישראל ורבים מבכיריו נעצרו". לדברי הגורם, "אנחנו נמשיך ונרדוף אותו ונגבה ממנו מחיר כבד". הוא הוסיף כי "הפענוח המהיר של השב"כ, שבתוך יממה עלה על עקבות החוטפים, ביחד עם הלחץ הצבאי שהופעל בשטח, מנעו מצב שבו החוטפים יכלו להסתתר עם הגופות ולנהל משא ומתן על החזרתם. זה רק עניין של זמן עד שנגיע לרוצחים".

מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון אמר הערב לכתבים ליד הזירה שבה אותרו הגופות כי הסריקות נערכו במשך ימים, ואחר הצהריים אותר המקום שבו הוסתרו הגופות. "עבורנו המשימה לא תמה", הוא הוסיף. "הכוחות, יחד עם השב"כ והמשטרה, ממשיכים וימשיכו ככל שיידרש לאיתור החוטפים מארגון חמאס. לא ננוח ולא נשקוט עד לסיום המשימה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי חמאס הוא האחראי לחטיפת הנערים ולרציחתם, והתחייב כי הארגון ישלם על כך. דובר חמאס בעזה, סמי אבו זהרי, הזהיר בעקבות זאת את ישראל כי "כל הסלמה או לחימה תפתח את עליה את שערי הגיהנום". בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי המטה הביטחוני של חמאס ברצועת עזה פונה בעקבות חשש לתקיפה של חיל האוויר. במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינס את ההנהגה הפלסטינית. הרשות טרם מסרה הודעה רשמית בעניין מציאת הגופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תיעוד: ביתו של עמאר אבו-עיישה נהרס לכאורה על ידי כוחות צה"ל

החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
אל-קוואסמה ואבו עיישה/רויטרס

ביום חמישי האחרון הותר לפרסום כי קוואסמה ואבו עיישה הם החשודים בביצוע החטיפה. קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, שבעבר פיקד בחברון על גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. הדוד חוסל בפעולת ימ"מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים, בהם פיגועי התאבדות. אבו עיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח, ואחיו - פעיל חמאס - נהרג בנובמבר 2005 בהיתקלות עם כוח צה"ל.

לדברי משפחות החשודים, השניים נעדרו מבתיהם מאז היום שבו נחטפו הנערים. בריאיון מיוחד שהתקיים עם שליח וואלה! חדשות בביתו שבחברון בטרם נעצר על ידי הצבא, סיפר אביו של אבו עיישה כי בנו בילה עמו ביום חמישי ולאחר שהתפללו השניים בשעות אחר הצהריים, יצאו לחגיגה משפחתית. עוד סיפר האב, כי באותו היום אמר בנו לכלתו כי הוא ייעדר מהבית לכמה ימים.

(עדכון ראשון: 23:22)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

מקום מציאת גופות שלושת הנערים החטופים, יוני 2014. GoogleMaps, צילום מסך
המקום שבו נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים/צילום מסך, GoogleMaps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully