וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן"

ראש הממשלה אמר כי הנערים "נחטפו ונרצחו בדם קר על ידי חיות אדם" והבטיח: "חמאס אחראי וחמאס ישלם". פרס: "כל העם מרכין ראש ביגון קשה מנשוא". הרצוג: "פשע נתעב ובלתי נסלח"

צילום: עומר מירון, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) על מציאת גופותיהם של שלושת הנערים החטופים. "ביגון כבד מאוד מצאנו הערב שלוש גופות, וכל הסימנים מצביעים על כך שאלו הגופות של שלושת נערינו החטופים – איל, גיל-עד ונפתלי", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבה מיוחדת של הקבינט בירושלים. "הם נחטפו ונרצחו בדם קר על ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות – לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים – לבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם. נביא את הבנים לקבר ישראל. נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים, שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם ולא יראו אותם עוד". נתניהו הפנה אצבע מאשימה כלפי חמאס והוסיף: "החמאס אחראי – והחמאס ישלם. יהי זכרם של שלושת הבנים ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"לבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

גם נשיא המדינה שמעון פרס התייחס למציאת הגופות. "ברגע קשה זה אני מחבק בחום ומחזק את ידיהם של האימהות, האבות הנפלאים ובני המשפחה של נפתלי גיל-עד ואיל, שחינכו את ילדיהם במסירות נפש", אמר. "כל העם מרכין ראש ביגון כבד מנשוא. זה שמונה עשרה ימים שהעם התפלל בפה אחד כי גורל הנערים הנפלאים שלנו יהיה כי ימצאו חיים ושלמים. עתה, עם קבלת הבשורה המרה עם ישראל כולו מתאבל על מותם בטרם עת של מיטב נערינו הצעירים". הנשיא פרס הוסיף: "לצד האבל הכבד, אנו נשאר נחושים להעניש ביד קשה את המחבלים הנפשעים. מלחמתנו בטרור רק תגבר ולא תיחלש כדי שטרור רצחני זה לא יעז להרים את ראשו".

עוד על מציאת הגופות:
גופותיהם של שלושת הנערים החטופים אותרו באזור חברון
שיח חשוד ואדמה הפוכה: כך נמצאו גופות החטופים
אבל כבד בבית משפחות החטופים: "כאב קורע לב"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא המדינה שמעון פרס נושא דברים בוועידת תקשורת יהודית של לשכת העיתונות הממשלתית. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"מחבק ומחזק". הנשיא שמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא הנבחר, ראובן ריבלין, שהשתתף בעצרת ההמונית בתל אביב אמש, אמר: "את אשר יגורנו בא. חששנו היה כבד, אך הייתה בלבנו תקווה גדולה שגם שהטרור הרצחני יחמול על הנערים. רק אמש פגשתי את המשפחות ויחד היישרנו מבט של תקווה לבאות, אך נכזבנו. לבנו בשעה הקשה הזו עם המשפחות האמיצות שתמיד יהיו לנו לסמל של גבורה ואמונה בשעות הקשות ביותר".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר: "חטיפה ורצח נערים תמימים באישון לילה הוא פשע נתעב ובלתי נסלח. אין לכך כל הסבר או צידוק אנושי ואני משוכנע, שידיהן הארוכות של כוחות הביטחון יגיעו את המרצחים. ידענו בעבר פיגועים קשים וכואבים והתגברנו וכך יהיה גם הפעם. אלה הם חיינו בארץ הזו". הרצוג מסר את תנחומיו למשפחות: "בשבועות האחרונים נחשפנו לשלושה נערים ישראלים שהפכו להיות הבנים של כולנו - איל, נפתלי וגיל-עד. צר לי מאוד על ששירת חייהם נגדעה על ידי מחבלים נפשעים. לבי ותנחומיי עם המשפחות. יהי זכרם של הנערים ברוך".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל אמר: "אבל כבד. עם ישראל התאחד בתפילה, אחדות שצריכה להמשך כל העת. במלחמה כמו במלחמה צריך להכות במחבלים ללא רחם מצד אחד ולתת תשובה ציונית הולמת מצד שני. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

שר התחבורה, ישראל כץ, הביע את תנחומיו ואמר: "חייבים לפעול בכל העוצמה ולהרוס את תשתית החמאס באיו"ש ובעזה. יש ללמד את החמאס לקח שלא ישכח לעולם".

שר התחבורה ישראל כץ בפגישה עם טניה רוזנבליט, דצמבר 2011. מגד גוזני
"יש ללמד את החמאס לקח שלא ישכח לעולם", ישראל כץ/מגד גוזני

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי מסר: "נפתלי, גיל-עד ואיל, ה' יקום דמם. עם ישראל כולו מתאבל הערב עם שלוש המשפחות השכולות שהוכיחו לכולנו בשבועות האחרונים אמונה ועוצמה יהודית מהי. רוחכם האיתנה תשמש לכולנו דוגמה ומופת ומגדלור שנלך לאורו".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, וחברי סיעת מרצ מסרו כי הם משתתפים בצערן של משפחות יפרח, שער ופרנקל. "חטיפת נערים ורציחתן היא פשע מלחמה שיש להעניש עליו במלוא חומרת הדין. עם זאת, דווקא ברגעים אלו, חיוני להבחין בין האחראים למעשה הנפשע לבין הגורמים הפלסטינים שהוקיעו אותו, ובראשם נשיא הרשות הפלסטינית אבו-מאזן". גלאון הוסיפה: "בצד ההוקעה והענישה הנחושה של הרוצחים ושולחיהם, יש לנקוט מהלכים מדיניים שיחזקו את הגורמים המתונים האלו".

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר: "הסוף הטרגי הזה צריך להיות גם הסוף של חמאס. העם חזק ומוכן לספוג על מנת לאפשר מבצע לפגיעה אנושה בחמאס. צריך להדביר את הטרור ולא רק לנקות את האורוות, צריך להרוס את בתיהם של פעילי החמאס, להשמיד את מצבורי התחמושת בכל מקום ולעצור כל כסף המשמש בעקיפין ובמישרין לשמירה על גחלת הטרור. צריך להרתיע כל ארגון שיחשוב בפעם הבאה לחטוף אזרח ישראלי או לאיים על ישראל". דנון הוסיף: "מדובר בחציית קו אדום ועל ישראל לגבות מחיר כבד מההנהגה הפלסטינית כולה ולמוטט את החמאס. אני רוצה לשלוח את תנחומי למשפחות היקרות אשר הן בעלות עוצמה אדירה".

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) אמר הערב כי "ישראל מוכרחה כעת לצאת ל'חומת מגן' ביהודה ושומרון. עלינו לרסק את הטרור ולגבות מחיר, אין דרך אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully