וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי התחדש: "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל אופקים

קודם לכן נפצע חייל צה"ל מרסיסי פצמ"ר ששוגר מרפיח והתפוצץ בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. 6 רקטות נוספות התפוצצו בשטח פתוח במרחבים, באשכול ובחוף אשקלון. צה"ל לא תקף מאז אמש

צילום: צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול עריכה: מתן חדד

(אתמול: עשרות רקטות התפוצצו בנגב המערבי)

הירי לעבר הדרום נמשך: מערכת "כיפת ברזל" יירטה בצהריים (שבת) רקטה מעל העיר אופקים. שש פצצות מרגמה ורקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, מרחבים וחוף אשקלון. אחת מהן גרמה לשריפת קוצים, ואחרת נחתה ליד גדר הרצועה. כוחות כיבוי באו למקום. כפי הנראה. מאז אמש, צה"ל לא תקף ברצועת עזה.

בצהריים נפצע חייל צה"ל באורח קל מרסיסי פצצת מרגמה שהתפוצצה באזור המועצה האזורית אשכול. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. פצצת המרגמה שממנה נפצע החייל שוגרה ככל הנראה מאזור רפיח. במקביל, דיווחו הפלסטינים על שיגור שתי רקטות מרצועת עזה. לא נשמעה אזעקת "צבע אדום" לפני התפוצצותה.

עוד בוואלה! חדשות
"הנער הפלסטיני נשרף למוות בעודו בחיים"
הסוף לאחדות? חמאס מאיים לפרוש מממשלת הפיוס
המהומות גלשו למשולש: נהגים יהודים וחייל הותקפו

תיעוד נדיר של כיפת ברזל: מהשיגור - עד הפגיעה. שי מכלוף
יירוט מעל אופקים. "כיפת ברזל" בפעולה/שי מכלוף

במהלך הלילה נורו כמה רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול. הרקטות ופצצות המרגמה נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. מוקדם יותר אתמול תקף חיל האוויר שלושה יעדי טרור באזור רפיח שברצועה. לפי דובר צה"ל, התקיפה היא בעקבות ירי של עשרות רקטות על יישובי הדרום.

עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס היום להסלמה באזור עוטף עזה: "אין לי ספק שלפנינו סיבוב נוסף מול חמאס, וצריך לדאוג שזה יעשה בתנאים האופטימליים לישראל. הסיבוב הבא יהיה משמעותי וקשה ויכלול שילוב של מהלך קרקעי ואוויר. מהלך כזה ייקח כשבועיים וחמאס יבקש הפסקת אש כבר מן הדקה הראשונה". לדבריו, "זה לא נכון שאין הרתעה; חמאס יכול לירות מאות רקטות על באר שבע ותל אביב, אבל הוא לא עושה זאת. אנחנו נצא לפעולה כשחמאס יעבור את הגבול".

ידלין, שאמר את דבריו במסגרת אירועי שבתרבות בבאר שבע, הוסיף: "חמאס יצא מהסבב הזה מוכה, אבל בישראל ישלמו מחיר כלכלי, ירוצו למקלטים, ויהיו פצועים והרוגים".

בתוך כך, בכיר בחמאס שלא חשף את שמו אמר הלילה כי "מי שמצפה מחמאס להפסיק את ירי הרקטות בעזה, שיפנה לראש הממשלה רמי חמדאללה". אמירה זו מהווה התנערות של חמאס מהלחץ הישראלי והמצרי, שנועד להשיג הפסקת ראש ברצועה. בכיר בחמאס צוטט אתמול ב-BBC באומרו כי "תושג הפסקת אש עם ישראל בתוך שעות", כשלדבריו אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים. מהצד הישראלי הובהר כי "הכדור במגרש של החמאס, אנחנו הודענו לחמאס ששקט ייענה בשקט. אם לא, הם יחטפו מכה קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully