וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנער הפלסטיני נשרף למוות בעודו בחיים"

5.7.2014 / 10:31

התובע הכללי הפלסטיני אמר כי בנתיחת גופתו של מוחמד אבו חדיר נמצאו שרידי חומר דליק, אך הוסיף כי נדרשות בדיקות נוספות. אתמול האשים האב: "יהודים שרפו אותו כמו נאצים"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

(מהומות בהלוויית אבו חדיר, אתמול בשועאפט)

התובע הכללי הפלסטיני, מוחמד עבד אל-ע'ני אל-עויווי, אומר כי התוצאות הראשוניות של נתיחת גופתו של מוחמד אבו חדיר, הנער הפלסטיני בן 16 שנרצח ביום רביעי לפנות בוקר, מצביעות על כך שהוא נשרף למוות בעודו חי. אל-עויווי אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי על פי הנתיחה, אבו חדיר סבל מכוויות בדרגה של 90% בכל גופו, ובכלל זה בראשו. בנוסף לכך, הוא סבל גם מחבלות בראשו.

עוד בנושא:
מהומות במזרח ירושלים: רעולי פנים פצעו שוטר יס"מ
"רואים את הרוצחים בסרטון, המשטרה לא רוצה לתפוס"
אבי הנער שנרצח: "כך חטפו את בני". צפו

הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
המונים בהלוויית אבו חדיר, אתמול בשועפאט/יותם רונן

לדברי אל-עויווי, במהלך הנתיחה נמצאו בריאותיו של אבו חדיר ובדרכי הנשימה שלו שרידים של חומר דליק. משמעות הדבר היא שהוא היה בין החיים כשרוצחיו שרפו אותו. התובע הוסיף כי נדרשות בדיקות נוספות וכי הדוח הסופי יתפרסם רק אחריהן. יש לציין כי פתולוג פלסטיני, ד"ר סאבר אל-עלול, השתתף בנתיחת גופתו, שהתבצעה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, כנציג התביעה הכללית הפלסטינית.

גופתו של אבו חדיר נמצאה ביום רביעי לפנות בוקר ביער ירושלים כשהיא חרוכה. על פי החשד, הוא נחטף ונרצח, ייתכן שעל ידי יהודים שביקשו לנקום את מותם של הנערים נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער. מעט לפני כן התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לכלי רכב באזור השכונות בית חנינא ושועפאט בצפון ירושלים, וכן דיווח על נעדר. עם קבלת הפרטים, החלה המשטרה בסריקות והקימה מחסומים. כעבור שעות אחדות התקבל אישור לכך שיש קשר בין הגופה לבין הנער הנעדר.

אבו חדיר הובא אתמול למנוחות בשועפאט. אביו, חוסיין אבו חדיר, אמר דקות לפני תחילתו של מסע ההלוויה: "אנו בטוחים שיהודים הרגו אותו, שרפו אותו, כמו נאצים". לדבריו, "האחריות היא על ממשלת נתניהו, שהיא ממשלת מתנחלים. לערבים אין ביטחון בירושלים, רק ליהודים. יהיה בלגאן, כי הממשלה גזענית ודמנו מותר".

בתוך כך, 200 מפגינים מחו הלילה על רצח אבו חדיר בכניסה לערים טייבה, טירה וקלנסווה. בטייבה הבעירו המפגינים צמיגים על כביש 444 שבכניסה לעיר, ובקלנסווה התפרעו בכביש 5614 בכניסה ליישוב ותקפו שוטר ונהגים יהודים. כתוצאה מכך נחסם הכביש בשני הכיוונים. לדברי כתב אתר החדשות בערבית "בוקרא נט", המשטרה הגיבה בירי האוויר, זריקת רימוני הלם ובריסוס גז מדמיע לעבר המפגינים. הוא הוסיף כי במהלך הלילה נעצרו ארבעה מפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully