וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות גלשו למשולש: נהגים יהודים וחייל הותקפו

5.7.2014 / 11:27

תושבי קלנסווה, טירה וטייבה התפרעו הלילה בכניסה לערים. חייל נפצע בינוני לאחר שהותקף ליד קלנסווה ורכבו של יהודי הוצת לאחר שהוצא ממנו. ליברמן: "יש לטפל בהם ביד קשה"

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

כמה מאות בני אדם הפגינו הלילה (שבת) בכניסה לערים טייבה, טירה וקלנסווה באזור השרון, במחאה על רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר משועפאט ביום רביעי. תושבי קלנסווה התפרעו בכביש 5614 בכניסה לעיר, ותקפו שוטר ונהגים יהודים. במהלך המהומות, תקפו רעולי פנים חייל צה"ל בן 20, שפונה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר סבא. במקרה אחר, נהג יהודי הוצא מרכבו שאותו הציתו המפגינים, לאחר שאלו אמרו לו "שהם לא רוצים לפגוע בו". מהמשטרה נמסר כי האירוע נמצא בחקירה.

עוד בוואלה! חדשות:
"הנער הפלסטיני נשרף למוות בעודו בחיים"
הסוף לאחדות? חמאס מאיים לפרוש מממשלת הפיוס
שני הרוגים, פצוע בינוני ופצוע קל בקטטה ברחובות

התפרעויות בקלנסאווה שבמשולש עקב רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. 5 ביולי 2014. ניב אהרונסון
כוחות צבא בקלנסווה, הבוקר/ניב אהרונסון

ראש עיריית קלנסוואה, עבד אל-בסט סלאמה, גינה את האירועים: "הוזעקתי על ידי מפקד התחנה לאחר שבירת הצום, היו שם חבורה של נערים וילדים, ואפילו לא הכרתי אותם. דיברתי איתם וביקשתי מהם לעזוב את המקום". סלאמה הוסיף כי "קלנסוואה היא עיר שקטה מאוד. אנשים שרק רוצים לחיות. זאת עיר שוחרת שלום, ואני כראש רשות מופתע מאוד. יש מקרים חריגים. הם יכולים להביע את מחאתם, אבל לא בצורה אלימה. אני מתנצל בפני כל בן אדם שנגרם לו עוול, אני מקווה שהגל הזה יעבור. צריך לחשוב טוב, לא צריך להיגרר אחרי אנשים שמובילים אותנו למבוי סתום. אני מגנה כל אירוע מסוג זה בשני הצדדים בכל תוקף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
התפרעויות בקלנסאווה שבמשולש עקב רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. 5 ביולי 2014. ניב אהרונסון
תמרור שנעקר במהומות בקלנסווה, הבוקר/ניב אהרונסון

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שבת) למהומות בערי המשולש. בדף הפייסבוק שלו כתב ליברמן: "טוב שהמשטרה עצרה באופן מידי את הערבים שהתפרעו אמש ליד קלנסוואה ובמשולש. עכשיו אנו מצפים שמערכת המשפט תטפל גם היא בעניין ביד קשה ונחושה ותשית עונשים שיעבירו מסר מרתיע וחד-משמעי לאלו שנהנים מאזרחות ישראלית ופועלים כמו אחרוני הטרוריסטים. האירועים האלו מבהירים שוב שמקומם של האנשים הללו אינו במדינת ישראל ושעד אז מקומם בכלא".

בטייבה הבעירו המפגינים צמיגים על כביש 444 שבכניסה לעיר. לדברי כתב אתר החדשות בערבית "בוקרא נט", המשטרה הגיבה בירי האוויר, זריקת רימוני הלם ובריסוס גז מדמיע לעבר המפגינים. הוא הוסיף כי במהלך הלילה נעצרו ארבעה מפגינים.

לדבריו, המחאה החלה אתמול בשעות הצהריים, סמוך למועד הלווייתו של אבו חדיר, והתפתחה באופן שקט. לאחר שבירת צום הרמדאן התפתחה המחאה והפכה לאלימה. בשל כך, נחסם כביש 444 לתנועה מצומת טירה לכיוון טייבה ומניצני עוז לכיוון טייבה.

הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
ההלוויה של מוחמד אבו חדיר, אתמול בירושלים/יותם רונן

בסביבות השעה 21:00 נעצר צעיר כבן 20 ושני קטינים בני 15 ו-16 לאחר שידו אבנים לעבר רכב חולף בכביש 444, סמוך לצומת טייבה. על פי החשד, השלושה ידו אבנים גם לעבר שוטרים בעת שפיזרו את ההפגנה במקום.מהמשטרה נמסר כי "נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וכעת המשטרה פועלת להשיב את הסדר על כנו".

אתמול בשעות הצהריים הובא אבו חדיר לקבורה בשכונת שועפאט במזרח ירושלים. על רקע המתיחות ההולכת וגוברת מאז רציחתו, שעל פי הערכת המשטרה נעשה על רקע לאומני, ועם תום תפילות יום השישי הראשון של חודש הרמדאן, נערכה המשטרה בכוחות גדולים ברחבי מזרח ירושלים ובעיר העתיקה, מחשש להתפרצות עימותים אלימים. עם יציאתו לדרך של מסע ההלוויה, החלו כמה מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר כוחות המשטרה במקום. הכוחות רדפו אחרי המפגינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. צרורות ירי נשמעו במהלך ההפגנה.

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 01:15)

התפרעויות בקלנסאווה שבמשולש עקב רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. 5 ביולי 2014. ניב אהרונסון
קלנסווה, הבוקר/ניב אהרונסון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully