וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הצבא כבש את מעוז הבדלנים בסלוביאנסק

הכוחות השתלטו על העיר שבמזרח המדינה, והנשיא פורושנקו הורה להניף את דגל אוקראינה מעל בניין מועצת העיר. מנהיגי הבדלנים הודו בתבוסה: "אנשינו אולצו לעזוב את עמדותיהם"

כוחות צבא אוקראינה כבשו מחדש את העיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה מידי הבדלנים הפרו-רוסים. רויטרס
חייל עומד על טנק שנפגע בקרבות מול הבדלנים בסלוביאנסק, אתמול/רויטרס

כוחות צבא אוקראינה כבשו אתמול (שבת) מחדש את העיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה. העיר נכבשה על ידי הבדלנים הפרו-רוסים בחודש אפריל האחרון והיוותה מוקד לחימה מדמם בין הצדדים.

בהצהרה שפרסם נשיא המדינה, פטרו פורושנקו, נמסר כי כוחות הממשל השתלטו על העיר, בה מתגוררים כ-100 אלף תושבים, בתום ליל קרבות. לטענת פורושנקו, הוא הורה לצבא להניף את דגל אוקראינה מעל בניין מועצת העיר.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
אוקראינה: הפסקת האש תמה, לא יוטלו סנקציות חדשות
מתקרבת למערב: קייב חתמה על הסכם עם האיחוד
יועץ בכיר של פוטין על נשיא אוקראינה: "הוא נאצי"

כוחות צבא אוקראינה כבשו מחדש את העיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה מידי הבדלנים הפרו-רוסים. רויטרס
תושב סלוביאנסק שביתו נפגע בקרבות שהתנהלו בעיר/רויטרס

ביום שלישי האחרון הודיע הצבא על חידוש המתקפות נגד הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה, לאחר שהנשיא פטרו פורושנקו הודיע על סיומה של הפסקת האש, עליה הכריז לפני כשבוע וחצי. כיבוש סלוביאנסק הבוקר מהווה הישג גדול מאוד לכוחות הצבא, שלא נחלו הצלחות משמעותיות בחודשים האחרונים בקרבות עם הבדלנים.

מנהיגי המורדים צוטטו בכלי תקשורת שונים והודו בתבוסת הכוחות לצבא. ראש העיר של סלוביאנסק מטעם המורדים, ולדימיר פבלנקו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הבדלנים נטשו את עמדותיהם ועזבו את העיר. אלכסנדר בורודאי, ראש ממשלת דונייצק, שבאפריל האחרון הבדלנים הודיעו הכריזו עליה כרפובליקה עצמאית, אמר לאתר המזוהה עם המורדים כי "בשל העדיפות המספרית המכריעה של האויב, אנשינו אולצו לעזוב את עמדותיהם".

לפי דיווחים של עדי ראייה, הצבא הפציץ במהלך הלילה עמדות רבות בהם שהו כוחות הבדלנים, ובבוקר הם החלו לנטוש אותן. שר הפנים, ארסן אבקוב, כתב בעמוד הפייסבוק שלו שהבדלנים "סבלו מאבדות ונכנעו" לאחר שנפגשו עם כוחות הצבא. לדבריו, "המודיעין שלנו אומר לנו שמנהיג המורדים בדונייצק, איגור סטרלקוב, נמצא בין אלו שעזבו את העיר".

(עדכון ראשון: 16:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully