וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הפסקת האש תמה, לא יוטלו סנקציות חדשות

הצבא פתח בירי וביצע תקיפות אוויריות נגד יעדים אסטרטגיים של כוחות הבדלנים הפרו-רוסים, לאחר סיומה הרשמי של הפסקת האש בין הצדדים. האיחוד האירופי מתמהמה: "המצב נזיל"

תושב קרמטורסק בביתו שניזוק מירי, מזרח אוקראינה. רויטרס
תושב העיירה קרמטורסק, מזרח אוקראינה, שביתו נפגע מירי, היום/רויטרס

צבא אוקראינה חידש היום (שלישי) את המתקפות נגד הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה, לאחר שהנשיא פטרו פורושנקו הודיע על סיומה של הפסקת האש, שעליה הכריז לפני כשבוע וחצי. דובר משרד ההגנה, אלכסיי דמיטרשקובסקי, מסר כי הכוחות "פתחו בירי ארטילריה וביצעו תקיפות אוויריות על יעדים אסטרטגיים וריכוזי מורדים".

דמיטרשקובסקי הוסיף בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי חייל אחד נהרג ו-17 נוספים נפצעו במתקפות של כוחות ה"טרוריסטים" הבדלנים ביממה האחרונה, שבמהלכה גם ניזוק מטוס קרב מסוג "סוחוי". טרם דווח על נפגעים מצד המורדים.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
פוטין: "המערב אחראי לכאוס בעיראק, בלוב ובאוקראינה"
בית המשפט האירופי דחה עתירה נגד "חוק הבורקה"
דרמה בצרפת: הנשיא לשעבר סרקוזי נעצר לחקירה

כרזה פורושנקו במוסקבה: "פישלנו בקרים, נפשל גם במדינה כולה". רויטרס
"פישלנו בחצי האי קרים, ונפשל גם בכל המדינה". כרזה נגד פורושנקו במוסקבה/רויטרס

הפסקת האש בת עשרת הימים הגיעה אתמול בשעה 22:00 לסיומה, במהלכה קרא הנשיא פורושנקו, בגיבוי גורמים בינלאומיים, לשיחות שלום עם המורדים. מנהיגי הבדלנים הכריזו כי הם מצטרפים להפסקת האש, אולם שני הצדדים האשימו זה את זה בהפרתה.

כוחות צבא אוקראינה לא נחלו הצלחות משמעותיות במהלך החודשים האחרונים, וסיומה של הפסקת האש מעורר ספק רב בנוגע להישגיהם בתקופה הקרובה. הכוחות הפרו-רוסיים עדיין שולטים בעיר סלוביאנסק, שהפכה למוקד לחימה בין הצדדים.

בתוך כך, מנהיגי מדינות האיחוד האירופי קראו לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, להפעיל את השפעתו על המורדים. לטענת מנהיגי המערב, רוסיה העבירה נשק ואמצעי לחימה, בהם טנקים ומשגרי רקטות, ללוחמים ואפשרה לאזרחים רוסים להצטרף לכוחות החמושים.

בוועידת האיחוד האירופי שנערכה בסוף השבוע שעבר בבריסל, הזהירו מנהיגי האיחוד את רוסיה מפני סנקציות נוספות שיוטלו על המדינה אם לא תירשם התקדמות עד היום, אך נציגי 28 הממשלות החברות באיחוד החליטו כי הם אינם מוכנים להטיל סנקציות חדשות באופן מידי.

גורם בכיר באיחוד האירופי מסר: "תמונת המצב על הקרקע מעורפלת, מדובר במצב נזיל". לדבריו, הדיפלומטים האירופים הסכימו להעצים את ההכנות להטלת עיצומים נוספים, ויחליטו בפגישה שתיערך ביום שני הבא אם ליישמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully