וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ בכיר של פוטין על נשיא אוקראינה: "הוא נאצי"

סרגיי גלזייב, יועצו של נשיא רוסיה לשיתופי פעולה כלכליים, תקף בחריפות את פורושנקו, שצפוי לחתום היום על הסכם מיוחד עם האיחוד האירופי: "הנאצים ירשו את כס השלטון"

סרגי גלזייב, יועצו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה את נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו "נאצי". AP
"האיוד האירופי ארגן הפיכה צבאית באוקראינה". גלזייב/AP

סרגיי גלזייב, יועץ בכיר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, תקף בחריפות את נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, בשל כוונתו לחתום היום (שישי) על הסכם שיתוף פעולה מיוחד עם האיחוד האירופי בבריסל. גלזייב כינה את הנשיא האוקראיני "נאצי", וטען כי ההסכם עליו הוא מתעתד לחתום "אינו לגיטימי".

"אירופה מנסה לדחוף את אוקראינה לחתום בכוח על ההסכם", אמר גלזייב, שמייעץ לפוטין בנושא שיתופי פעולה כלכליים, בשיחה עם כתב רשת בי-בי-סי. "הם (מדינות האיחוד האירופי) ארגנו הפיכה צבאית באוקראינה וסייעו לנאצים לרשת את כס השלטון. הממשלה הנאצית הזו מפציצה מחוזות באוקראינה". כשנשאל האם לדעתו פורושנקו עצמו הוא נאצי, ענה גלזייב: "כמובן".

המשבר באוקראינה - סיקור מיוחד:
הפסקת האש בסכנה: מורדים הפילו מסוק במזרח אוקראינה
הפיוס קרב? הבדלנים באוקראינה הצטרפו להפסקת האש
עצרו את הגז: "רוסיה מנסה להשמיד את אוקראינה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש לראשונה עם ראש ממשלת אוקראינה הנבחר פטרו פורושנקו בצרפת. רויטרס
יחסים מתוחים. פורושנקו/רויטרס

בתוך כך, הפסקת האש החד-צדדית עליה הכריז פורושנקו בשבוע שעבר ושהמורדים הפרו-רוסים הצטרפו אליה ביום שני, פגה הבוקר. עם זאת, כבר במהלך השבוע טען הנשיא האוקראיני כי נרשמו בה הפרות מצד הבדלנים.

פורשונקו טען ביום שלישי כי המורדים הם שהפילו יום לפני כן מסוק של צבא אוקראינה, שעליו היו תשעה אנשי צוות, ופתחו באש על עמדות של הצבא. "לצערנו, היו כמה הפרות של הפסקת האש על ידי 'הצד השני'", אמר פורושנקו, בשיחה שקיים עם שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמייר. "במהלך הלילה הקודם, היו שמונה נפגעים בתקריות – חייל אחד נהרג, ושבעה נוספים נפצעו". הקרבות בין הצבא למורדים נמשכו הלילה. ארבעה חיילים נהרגו וחמישה נוספים נפצעו בקרבות במזרח המדינה. המורדים הסתערו על בסיס ליד קרמטורסק, כשברשותם טנקים ופצצות מרגמה מתוצרת רוסית. לא ידוע כמה נפגעו מקרב הבדלנים.

במהלך הלילה שחררו הבדלנים ארבעה פקחים חטופים מהארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE), שנחטפו ב-26 במאי במזרח אוקראינה, והם הועברו לבית מלון בדונייצק. "הם שוחררו ללא תנאים, אנו לא מצפים לדבר בתמורה", הבהיר אלכסנדר בורודאי, אחד ממנהיגי הבדלנים. "יש ביניהם דני, טורקי, שוויצרי ואני חושב שהרביעי הוא ממוצא אסטוני". לטענתו, הם הוחזקו במחוז לוהנסק. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, ארבעת המשקיפים נראו עייפים ומתוחים והם סירבו לשוחח עם עיתונאים. "אנחנו עדיין מאד מודאגים מגורלם של ארבעה קולגות נוספים", אמר מארק אתר'ינגטון, חבר הארגון באוקראינה, בהתייחסו לצוות נוסף שנחטף ב-29 במאי במיקום לא ידוע במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully