וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש בסכנה: מורדים הפילו מסוק במזרח אוקראינה

25.6.2014 / 1:07

יממה לאחר יישום ההסכם, יירטו הבדלנים הפרו-רוסים מסוק ליד סלוביאנסק שבמזרח המדינה, והנשיא פורושנקו איים בביטולו. בתוך כך, ביקש פוטין לבטל הזכות להתערב צבאית באוקראינה

צילום מסך

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, אמר אמש (שלישי) כי בדלנים פרו-רוסים במזרח המדינה הפרו את הפסקת האש שהוכרזה באזור רק יממה קודם לכן. זאת, לאחר שהם הפילו מסוק של צבא אוקראינה, שעליו היו תשעה אנשי צוות, ופתחו באש על עמדות של הצבא. בתוך כך, ביקש נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מהבית העליון של הפרלמנט ברוסיה לבטל את הזכות שמאפשרת לצבא רוסיה להתערב בנעשה באוקראינה.

"לצערנו, היו כמה הפרות של הפסקת האש על ידי 'הצד השני'", טען פורושנקו, בשיחה שקיים עם שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמייר. "במהלך הלילה הקודם, היו שמונה נפגעים בתקריות – חייל אחד נהרג, ושבעה נוספים נפצעו".

על פי הדיווחים, הפילו המורדים מסוק של הצבא בסמוך לעיר סלוביאנסק, בתקרית הקשה ביותר מאז נכנסה ביום שני הפסקת האש לתוקפה. כמו כן, תקפו הבדלנים מוצבים של צבא אוקראינה בסמוך לעיר, באמצעות מטולי רימונים ומרגמות. משרד התקשורת של הנשיא דיווח כי פורושנקו הורה לכוחות הביטחון לפתוח באש "ללא דיחוי" אם יותקפו על ידי המורדים, וכי הוא לא שולל לבטל את הפסקת האש, אם ימשיכו הבדלנים להפר אותה.

לקריאה נוספת על המשבר באוקראינה
עצרו את הגז: "רוסיה מנסה להשמיד את אוקראינה"
אוקראינה: בדלנים יירטו מטוס צבאי, 49 נהרגו

בדלנים פרו-רוסים בעיר לוהנסק, במזרח אוקראינה, 24 ביוני 2014. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים בעיר לוהנסק, במזרח אוקראינה, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר אתמול ביקש פוטין מהבית העליון לבטל את התקנה שנכנסה לתוקף במרץ, המקנה זכות לכוחות הרוסים להתערב צבאית באוקראינה, במסגרת הצורך להגן על דוברי הרוסית באזור. במערב ובאוקראינה בירכו על הצעד, והביעו תקווה שהוא יסייע בייצוב המצב במזרח אוקראינה, שחווה התקוממות מצדם של הבדלנים הפרו-רוסים מאז חודש אפריל. פוטין הבהיר שעתה הוא מצפה מקייב לפתוח במשא ומתן עם המורדים.

"זה לא מספיק להכריז על הפסקת אש", אמר פוטין לכתבים במהל ביקורו בווינה, בירת אוסטריה. "יש צורך הכרחי לנהל דיון מעמיק על המהות של הבעיות באזור". פוטין הוסיף כי הוא מצפה מהממשלה בקייב לנהל משא ומתן עם הבדלנים, ש"יבטיחו את זכויותיהם של דוברי הרוסית באזור, שעליהם תמשיך להגן רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully