וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: בדלנים יירטו מטוס צבאי, 49 נהרגו

המטוס, שהוביל כוחות צבאיים הופל בדרכו לשדה התעופה בלוהנסק, ההערכה היא כי איש מנוסעי המטוס לא שרד. התקרית אירעה מעט לאחר שבדלנים במזרח המדינה קיבלו ציוד צבאי מרוסיה

מטוס תובלה מסוג "איליושין". Ivan Sekretarev, AP
מטוס התובלה מסוג איליושין/AP, Ivan Sekretarev

בדלנים פרו-רוסים יירטו הלילה (שבת) מטוס תובלה של צבא אוקראינה מעל לשמי העיר לוהנסק שבמזרח המדינה. לפי דובר צבא אוקראינה, על המטוס היו 49 נוסעים, וכולם נהרגו בהתרסקות. מטוס התובלה הצבאי איליושין-76 הופל כשעשה את דרכו לשדה התעופה בעיר. מדובר באחת התקריות הקטלניות בעימותים שבין הבדלנים לצבא אוקראינה, מאז החלו לפני מספר חודשים.

המטוס הופל שעות אחדות לאחר שהממשלה, שמנסה להשיב לעצמה את השליטה על אזורי העימות בדרום ובמזרח המדינה, סיימה בהצלחה מבצע ששיתק את השתלטות הבדלנים בעיר מריופול שבדרום אוקראינה. לפי יועצו של שר הפנים במדינה, אנטון גרצ'נקו, כ-30 "טרוריסטים" נעצרו ובסיסם הושמד, והשאר מתחבאים בבתים ובמרתפים. המבצע, שגבה את חייהם של ארבעה חיילים אוקראינים, הוביל לכך שדגלה של אוקראינה יונף שוב בעיר מריופול בבניין העירייה לאחר שהעיר עברה בין שלטונות שונים במהלך פעולות טרור.

במזרח אוקראינה, עם זאת, המצב שונה: הלילה קיבלו הבדלנים נשק וציוד צבאי מרוסיה. סגנית דוברת מחלקת המדינה בארה"ב, מרי הארף, העריכה כי בין הציוד יש גם טנקים ומשגרי טילים. "אנו בטוחים שהטנקים הגיעו מרוסיה", אמרה. "זה בלתי מתקבל על הדעת. כישלון רוסיה להרגיע את המצב באזור יוביל לסנקציות נוספות". העברת הנשק והודעת הדוברת צפויות להעמיק את המתיחות בין וושינגטון ומוסקבה.

לקריאה נוספת בנושא:
פורושנקו הושבע כנשיא אוקראינה: "קרים לנצח שלנו"
פוטין נפגש עם נשיא אוקראינה: "דנו בסיום שפיכות הדמים"
ה-G7 גינו את רוסיה; פוטין: "שיהיה להם בתיאבון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully