וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G7 גינו את רוסיה; פוטין: "שיהיה להם בתיאבון"

6.6.2014 / 4:50

בשל המשבר באוקראינה, התקיימה לראשונה זה 17 שנה פסגת המדינות המתועשות ללא רוסיה. המערב איים בהחרפת הסנקציות על מוסקבה, אולם נשיא רוסיה סירב להתרגש

ראשי מדינות G7 בוועידה בבריסל, יוני 2014. רויטרס
מנהיגי ה-G7 בפגישה משותפת בבריסל, אתמול/רויטרס

פסגת שבע המדינות המתועשות (7G) התקיימה אתמול (חמישי) בבריסל, בירת בלגיה - בפעם הראשונה זה 17 שנים ללא רוסיה, שהוחרמה בשל מעורבותה במשבר באוקראינה. בפסגה, שהייתה אמורה להתקיים בעיר סוצ'י שברוסיה, איימו מנהיגי המדינות להחריף את הסנקציות נגד מוסקבה, אם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא יסייע בהשבת הסדר לאוקראינה.

"אנו מאוחדים בגינוי הפרת הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה מצדה של רוסיה", נאמר בהצהרה משותפת של ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, קנדה ויפן. "סיפוחו הבלתי חוקי של חצי האי קרים וערעור המצב במזרח אוקראינה בלתי מתקבלים על הדעת וחייבים להיפסק".

לקריאה נוספת על המשבר באוקראינה
אוקראינה: מאות בדלנים הסתערו על בסיס משמר הגבול
ארה"ב: "כוחות הצבא הרוסי נסוגו מגבול אוקראינה"
אחרי שנבחר: "מלך השוקולד" נערך לעימות עם פוטין

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, גיבה את ההצרה ואמר כי "כלכלת רוסיה כבר נפגעה מהעיצומים, והיא רק תיפגע יותר אם פוטין לא ישנה את התנהגותו". הוא הוסיף כי "אם הפרובוקציות של רוסיה יימשכו, נגבה ממנה מחיר נוסף על כך.

פוטין, שייפגש היום עם מנהיגי גרמניה, צרפת ובריטניה בטקס לציון 70 שנה לפלישה לנורמנדי, סירב להתרגש מאיומי המערב. כשנשאל במהלך כנס בסנט פטרסבורג כיצד הוא מרגיש עם השעייתה של רוסיה מהמועדון היוקרתי אמר בלקוניות: "שיהיה להם בתיאבון", ועזב את המקום. אובמה ופוטין לא צפויים להיפגש במהלך האירועים לזכר אחד הקרבות המכריעים במלחמת העולם השנייה, לפחות לא באופן רשמי.

מלבד אוקראינה, עסקו שבע המדינות המתועשות גם במלחמת האזרחים בסוריה והוקיעו את הטלת הווטו של סין ורוסיה על הצעת החלטה להעמיד לדין בכירים במשטר אסד על פשעי מלחמה. כמו כן, הן הביעו התנגדות לשימוש שעושה רוסיה בגז כאמצעי לחץ על קייב ועל יתר מדינות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully