וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: מאות בדלנים הסתערו על בסיס משמר הגבול

חילופי אש כבדים בין הכוחות הפרו-רוסים לכוחות צבא אוקראינה החלו בשעות הבוקר באזור העיר לוהנסק. חיל האוויר הגיב במתקפה על בניין הממשל המחוזי, הנמצא בשליטת הבדלנים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חילופי אש כבדים התפתחו היום (שני) באזור העיר לוהנסק במזרח אוקראינה. 500 בדלנים פרו-רוסים צרו לפנות בוקר על בסיס של כוחות משמר הגבול, המאויש על ידי 70 חיילים אוקראינים, וצבא אוקראינה פתח במתקפה אווירית על בניין הממשל המחוזי בעיר, אשר נמצא בשליטת המורדים. לטענת המורדים, לפחות חמישה בני אדם נהרגו בהפצצת הבניין.

מתקפה אווירית על בניין הממשל המחוזי בלוהנסק, אוקראינה. רויטרס
בניין הממשל המחוזי בלוהנסק שהופצץ, היום/רויטרס

בסיסם של הבדלנים שתקפו את כוחות משמר הגבול ממוקם בלוהנסק, ומתקפת חיל האוויר האוקראיני בוצעה בניסיון לבלום את התקדמותם. בחילופי האש שהתפתחו באזור, לפחות חמישה מהתוקפים נהרגו ושמונה נפצעו, והכוחות האוקראינים דיווחו על לפחות שמונה פצועים.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
יום השנה למחאה באיסטנבול: אשת הנשיא במסע שופינג
7 שנים לאחר היעלמות מדלן: חיפושים באתר הנופש
צרפת: 4 נעצרו בחשד שגייסו פעילים למלחמה בסוריה

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מתקפה אווירית על בניין הממשל המחוזי בלוהנסק, אוקראינה. רויטרס
מתקפה אווירית על בניין הממשל המחוזי בלוהנסק, אוקראינה/רויטרס

הבדלנים דרשו מחיילי משמר הגבול, שתפקידם למנוע מעבר לוחמים מתנדבים מרוסיה, להיכנע ולמסור את נשקם. 14 שעות לאחר תחילת הלחימה, הכוחות עדיין נמצאים בשטח ורחוקים מהכרעה.

דובר "הרפובליקה העממית של לוהנסק" טען בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית "איטר-טס" כי פצצות מצרר נורו במהלך המתקפה של חיל האוויר האוקראיני על בניין הממשל המחוזי. הממשלה במוסקבה אף האשימה את קייב ב"פשעים נגד אנשיה".

עם זאת, דובר צבא אוקראינה ולדיסלב סלזניוב טען כי הפיצוץ בבניין בלוהנסק נגרם מניסיון ירי של הבדלנים לעבר מטוס אוקראיני שהשתבש. "השמדנו שני מחסומים בלוהנסק", טען, "כשהמטוס היה בדרכו חזרה לבסיס, הם ניסו ליירט אותו, אך הטיל נפל על הלוחמים עצמם והשמיד חלק מהבניין".

רוסיה קראה לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, על מנת להציג החלטה שתקרא להפסקת אש מידית באוקראינה. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הסביר כי הצעת ההחלטה תכלול דרישה להקים באופן מידי מסדרונות הומניטריים שיאפשרו לאזרחים לעזוב את אזורי העימות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully