וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 4 נעצרו בחשד שגייסו פעילים למלחמה בסוריה

לא ידוע אם לעצורים יש קשר למהדי נמוש, החשוד בפיגוע בבריסל, שהתאמן בסוריה ב-2013. המשטרה פשטה על ביתו. מפקח בבית הכלא בו שהה: "הוא התמקד בדת וחי בבועה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צרפת עצרה הבוקר (שני) ארבעה גברים החשודים בקשר עם ארגוני ג'יהאד בסוריה. שר הפנים ברנרד קזנוב אמר כי שלושה מהם נעצרו בפריז. הרביעי נעצר בדרום המדינה. מקורות במשטרה אמרו כי שלושה מהחשודים פעלו לגייס צעירים לארגונים הפועלים בסוריה. קזנוב אמר כי "המאבק נגד המחבלים וסייעניהם יימשך בצרפת ובאירופה כולה. אנו פועלים בכל מקום".

גל המעצרים מגיע שלושה ימים אחרי מעצרו של מהדי נמוש, החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל. עם זאת, לא מסתמן קשר ברור בין המקרים. בראיון לרדיו "אירופה 1" אמר שר הפנים קזנוב כי צרפת תשקול להסגיר את החשוד לבלגיה, אם תקבל בקשה רשמית בנושא. "החשוד היה חמוש ומסוכן ביותר", אמר השר. "הוא היה עשוי להכות שוב".

משטרת צרפת פשטה אמש על הבית שבו התגורר נמוש. חמישה שוטרים רעולי פנים הגיעו בשתי ניידות לבית, בעיר טורקון שבצפון צרפת, שבו התגורר החשוד עם דודתו וסבתו, וערכו שם חיפוש.

הפיגוע בבריסל - כותרות אחרונות
החשוד בירי התוודה בסרטון: כך ביצעתי את הרצח
מיהו מהדי נמוש, היורה בן ה-29 שהתאמן בסוריה?
בבדיקת סמים אקראית: כך נלכד במקרה החשוד בירי

יחידת עילית של משטרת צרפת פושטת על ביתו של חשוד בטרור איסלמי בעיר טולוז, 30 במרץ 2012. רויטרס
שוטרים צרפתים עוצרים חשודים בטרור בטולוז במצוד אחרי מוחמד מראח ב-2012/רויטרס

בראיון אחר ששודר הבוקר בתחנת הרדיו "אירופה 1", שוחח מפקח מבית הכלא טולון לה פרלדה, כשעה נהיגה ממרסיי, בו ריצה נמוש חלק מעונש המאסר שנגזר עליו בגין עבירות שוד וגניבה.

המפקח תיאר את נמוש כ"אסיר נקי מאוד" שהקפיד להתגלח, ואמר כי רק אחרי תקופת מאסר ממושכת, הוא החל לגדל זקן ולעטות כיסוי ראש מוסלמי. "הוא התמקד בדת. הוא חי בבועה", סיפר המפקח. לדבריו, לסוהרים היו "שתיים או שלוש 'היתקלויות'" עם נמוש, כאשר ניסה, מתוך תא המאסר שלו, להפציר בשאר האסירים להתפלל יחד.

בתוך כך, מארין לה פן, מנהיגת "החזית הלאומית" - מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, תקפה את הממשלה בפריז ברקע מעצרו של נמוש. למרות שמוצאו האתני אינו ידוע, לה פן אמרה כי "חובה לשים קץ להגירה ההמונית לצרפת", ואמרה כי מעורבותו (לכאורה) בירי היא דוגמה ל"תמימות הטיפשית של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully