וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פשרה? הרבנים יוסף ודרוקמן דנו בחוק הגיור

3.7.2014 / 21:25

הרב הראשי הספרדי ואחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית נפגשו כדי להציג תחליף לחוק שמקדם ח"כ שטרן, טרם הפגישה עם נתניהו ביום ראשון. בקואליציה מאיימים בתגובה קשה אם הנוסח ישונה

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, יושב ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. עומר מירון
יציג לראש הממשלה נתניהו את המסקנות מהפגישות האחרונות. הרב דרוקמן/עומר מירון

המשבר סביב חוק הגיור נמשך: הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, נפגש היום (חמישי) עם הרב יצחק יוסף, הרב הראשי הספרדי, בניסיון נוסף לקדם את נושא הגיור - כך נודע לוואלה! חדשות. הרב דרוקמן צפוי להיפגש ביום ראשון הקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולהציג לו את מסקנות השיחות שניהל בשבועות האחרונים סביב הנושא שעורר חילוקי דעות בתוך הקואליציה.

חילוקי הדעות החלו בהצעת החוק של חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה), המבקשת לאפשר לרבני עיר לגייר, בניגוד למצב הקיים בו רק הדיינים בבתי הדין מוסמכים לכך. מי שהתנגד למהלך נחרצות הוא הרב יוסף, שטען כי שטרן רוצה להעביר את החוק כדי לסדר הרכבים פשרניים שיוכלו לגייר את כל מי שמבקש להתגייר. "זה אסון", אמר הרב הראשי, "כל קהילה תנהל לעצמה ספרי יוחסין, כשאחד לא יכיר ביהדותו של רעהו". מי שעוד התנגד להצעה הוא הרב דרוקמן, שביקש למצוא נוסחה שמקובלת גם על הרבנים הראשיים. דרוקמן קיבל לפני כחודש פנייה מראש הממשלה, שביקש ממנו לקדם את נושא הגיור.

עוד בוואלה! חדשות:
חוק המרכולים: עיריית תל אביב חילקה התראות לעסקים
תגובה מדינית? מחלוקת בקבינט סביב בנייה בהתנחלויות
אושר החוק שעשוי להוריד את מחירי הדירות בישראל

במהלך הפגישה בין הרבנים יוסף ודרוקמן, הציע האחרון פשרה והציג תחליף לחוק של חבר הכנסת שטרן. בסביבת הרב הראשי אומרים כי רק לאחר שנתניהו יקבל החלטה, יביע הרב את עמדתו. "אם ראש הממשלה ייתן גיבוי לרב דרוקמן, רק אז יהיה מה לדון על נוסח של חוק זה או אחר", הסבירו היום גורמים בסביבתו של הרב יוסף. עוד הם הדגישו כי "הצעת החוק של שטרן היא מסוכנת, ויש להורידה מסדר היום לחלוטין".

המתווה של הרב דרוקמן הוא נוסח מאוזן בין הצעת החוק של שטרן לבין הצעת החוק ממשלתית, עליה עובד סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, שאמר בעבר כי הצעתו של שטרן יכולה להיות הבסיס להצעת החוק. עם זאת, לדבר בן דהן, מאחר שמדובר בנושא משמעותי, המהלך צריך להיעשות בשיתוף פעולה עם הרבנים הראשיים. לכן, הצעתו מעניקה אפשרות לרבני ערים לגייר, אך מכפיפה אותם למערך הגיור מטעם הרבנות ולנשיא בית הדין הרבני הגדול, שיהיו הסמכות העליונה.

עם זאת, למרות הניסיונות לפשרה, הודיע חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוקה בכנסת דוד רותם (הליכוד ביתנו), כי ביום שני הוא יעלה להצבעה את הצעת החוק של שטרן במתכונתה הנוכחית. גורם בבית היהודי אמר לוואלה! חדשות כי אם לא יהיה נוסח מוסכם על כל הגורמים הרלוונטיים, המפלגה "תפעל לביטול הוועדה". מנגד, בסביבת שטרן איימו כי "יהיה לו קשה להמשיך לתמוך בממשלה" אם החוק ישונה בצורה מהותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully