וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "המסר לחמאס בעזה - פנינו לא להסלמה"

3.7.2014 / 13:59

קצין בכיר התייחס להסלמה בדרום ולמתיחות ביהודה ושומרון, ואמר: "המטרה היא רגיעה, נוקטים צעדי הגנה וקידום מוכנות בלבד". עם זאת, הוא הדגיש: "אם לא יהיה שקט, נשקול צעדים אחרים"

מערכת וואלה!

קצין בכיר בצה"ל התייחס בצהריים (חמישי) להסלמה הביטחונית ביישובי הנגב המערבי ולמתיחות השוררת גם ביהודה ושומרון. הקצין הגדיר את הימים הקרובים "רגישים" – הן בזירה הדרומית, הן בפיקוד המרכז. "בפיקוד המרכז מתמקדת החקירה גם בפענוח פיגוע החטיפה (של שלושת הנערים, א"ב) וגם ברצח הנער משועפאט", אמר הקצין. לדבריו, לפי שעה לא ברור כלל אם הרקע למעשה הוא פלילי או לאומני.

עוד בוואלה! חדשות:
אבי הנער משועפאט שנרצח: כך חטפו את בני
דיווח: צבא עיראק נסוג במפתיע מגבול סעודיה וסוריה
מזכ"ל בני עקיבא תבע נקמה ועורר סערה: "הסר החולצה ולך"

כוחות של גדס"ר גבעתי בנחל עוז ליד רצועת עזה. 3 ביולי 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
"שקט ייענה בשקט". כוחות צה"ל באזור עוטף עזה, היום בצהריים/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

"העיניים נשואות לתפילת יום השישי הראשונה בחג הרמדאן מחר", המשיך הקצין הבכיר. לדבריו, "המטרה היא להשיג רגיעה. תקופת הרמדאן היא תקופה נפיצה בהקשר הדתי. 24 שעות אחרי רצח הנער משועפאט, המהומות לא גלשו ליהודה ושומרון, ואנו מקווים לשמור על כך". באשר לגזרה הדרומית ולתגבור הכוחות סביב רצועת עזה, הקצין הוסיף: "המסר שלנו לחמאס מאוד ברור: שקט ייענה בשקט. כלל הפעילות ברחבי אוגדת עזה הם צעדי הגנה בלבד וקידום מוכנות. פנינו לא להסלמה, אך אם לא יהיה שקט – נשקול צעדים אחרים".

הקצין הדגיש כי "הכישלון של פיגוע חטיפת שלושת הנערים (שלא הסתיים כפיגוע מיקוח כפי שקיוו מבצעיו, א"ב) נתפס כחוסר הצלחה של חמאס". הוא ציין כי "למרות שיגורי הרקטות שפעילי חמאס השתתפו בהם בימים האחרונים – חלקם באופן ברור וחלקם פחות – אין לנו כוונה להסלים את המצב".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, סיים בצהריים הערכת מצב לקראת דיון בלשכתו של שר הביטחון משה יעלון. הוא הנחה את הכוחות להוריד משמעותית את רמת החיכוך בשטח ברחבי יהודה ושומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014. טלי מאייר
"המהומות לא גלשו". שועפאט, אתמול/טלי מאייר

ביממה האחרונה תגברה אוגדת עזה כוחות לנוכח התגברות ירי הרקטות והפצמ"רים מרצועת עזה אל עבר הנגב המערבי בימים האחרונים. הבוקר שוגר מטח נוסף של רקטות אל עבר שדרות, שתיים מהן פגעו בבתים בעיר. אחד הבתים משמש בימים אלה כפעוטון, ובשעת הנפילה היו בו גננת ושלושה פעוטות ששהו במרחב המוגן ולא נפגעו. בצהריים התפוצצה רקטה נוספת בתחומי העיר. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לכביש.

גורם צבאי אמר לפני הצהריים כי הוקמו חפ"קים באוגדת עזה עבור הכוחות המתגברים. לדבריו, רמת הדריכות בפיקוד העורף הועלתה אף היא. כמו כן, חיל הים החל לתגבר כוחות מול חופי עזה.

גורמים בפיקוד הדרום הטילו הבוקר את האחריות לחלק מהשיגורים האחרונים על פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. "חמאס לא רוצה להגיע לעמוד ענן 2", אמר אחד הגורמים. לדברי אותו גורם, ההערכה היא שהרקע לירי הוא החטיפה והרצח של הנער מוחמד אבו בדיר משועפאט, שככל הנראה נעשה ממניע לאומני.

"אם המצב יימשך ולא ייפסקו שיגורי הרקטות, ברור לחמאס לאן זה יכול להגיע", אמר הגורם. על אף תגבור הכוחות בדרום, הגורם ציין כי עד כה לא זוהתה מוטיבציה בקרב חמאס להחריף את ההסלמה עוד יותר, וההערכה היא כי הסבב הנוכחי ייגמר בתוך ימים אחדים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עוד במהדורה:

חטיפת שלושת הנערים מול רצח הנער הפלסטיני: כיצד התייחסו בעולם? נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה את פיגוע החטיפה רק לאחר מציאת גופותיהם של הנערים, סוזן רייס, יועצת הביטחון הלאומי של ארה"ב, התייחסה לנושא בטוויטר כמעט שבועיים אחרי האירוע, ובאו"ם טענו כי אין ראיות לכך שמדובר בחטיפה. לעומת זאת, לא ברור עדיין מה עומד מאחורי הרצח של הנער הפלסטיני, מוחמד אבו חדיר, אך בעולם כבר דורשים להעמיד לדין את המעורבים ב"מעשה המתועב". צפו בהבדלים בהתייחסויות המנהיגים ובסיקור התקשורתי העולמי לפרשת החטופים - לעומת פרשת הנער הערבי שגופתו נמצאה ביער בירושלים.

אחרי קיסריה ונוקיה אייל גולן בדרך לכבוש את היעד הבא - בית אבות. הזמר המורשע בעבירות מס ירצה עבודות שירות בהפעלות ושירה לגיל הזהב. אך האם הקשישים בבתי האבות מרוצים מ"מופע הבידור" החדש? כתבת וואלה! חדשות, דנה ירקצי, יצאה לברר האם באחוזת צהלה יפזזו לצלילי הלהיטים של גולן. צפו בקליפ הקורע.

איש השבוע: המהדורה מעניקה את התואר למי שהשאיר את ברזיל בחיים, וגרם לכל דובר עברית באשר הוא להפוך לקופירייטר בשקל.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר - דומה, בשבת ירידה קלה בטמפרטורות ובסך הכל מזג אוויר נעים מאוד בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully