וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים להסלמה: אוגדת עזה מתגברת כוחות באזור הרצועה

3.7.2014 / 11:33

לנוכח התגברות השיגורים אל עבר הנגב המערבי, צה"ל נערך להידרדרות נוספת בדרום. הדריכות בפיקוד העורף הועלתה, חיל הים תגבר כוחות מול חופי הרצועה. "ברור לחמאס לאן זה יכול להגיע"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

נערכים להידרדרות ביטחונית נוספת בדרום: אוגדת עזה תגברה ביממה האחרונה את כוחותיה מחשש להסלמה באזור הרצועה. זאת לנוכח התגברות ירי הרקטות והפצמ"רים מרצועת עזה אל עבר הנגב המערבי בימים האחרונים. הבוקר שוגר מטח נוסף של רקטות אל עבר שדרות, שתיים מהן פגעו בבתים בעיר. אחד הבתים משמש בימים אלה כפעוטון, ובשעת הנפילה היו בו גננת ושלושה פעוטות ששהו במרחב המוגן ולא נפגעו. בצהריים התפוצצה רקטה נוספת בתחומי העיר. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לכביש.

עוד בוואלה! חדשות:
האב: "רואים את הרוצחים בסרטון, המשטרה לא רוצה לתפוס"
מזכ"ל בני עקיבא שתבע נקמה עורר סערה: "הסר החולצה ולך"
מאות אנשי חינוך על סף פיטורים: "ניזרק לרחוב"

כוחות של גדס"ר גבעתי בנחל עוז ליד רצועת עזה. 3 ביולי 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
"חמאס לא רוצה עמוד ענן 2". כוחות צה"ל בעוטף עזה, בצהריים/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

גורם צבאי אמר לפני הצהריים כי הוקמו חפ"קים באוגדת עזה עבור הכוחות המתגברים. לדבריו, רמת הדריכות בפיקוד העורף הועלתה אף היא. כמו כן, חיל הים החל לתגבר כוחות מול חופי עזה.

גורמים בפיקוד הדרום הטילו הבוקר את האחריות לחלק מהשיגורים האחרונים על פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. "חמאס לא רוצה להגיע לעמוד ענן 2", אמר אחד הגורמים. לדברי אותו גורם, ההערכה היא שהרקע לירי הוא החטיפה והרצח של הנער מוחמד אבו בדיר משועפאט, שככל הנראה נעשה ממניע לאומני.

"אם המצב יימשך ולא ייפסקו שיגורי הרקטות, ברור לחמאס לאן זה יכול להגיע", אמר הגורם. על אף תגבור הכוחות בדרום, הגורם ציין כי עד כה לא זוהתה מוטיבציה בקרב חמאס להחריף את ההסלמה עוד יותר, וההערכה היא כי הסבב הנוכחי ייגמר בתוך ימים אחדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פגיעה ישירה בבית בשדרות. יולי 2014. שי מכלוף
חבלן משטרה נושא את אחת הרקטות שהתפוצצו הבוקר בשדרות/שי מכלוף

מלבד שתי הרקטות שפגעו בבתים בשדרות, שוגרו באותו מטח עוד שלוש רקטות. נוסף עליהן, רקטה התפוצצה הבוקר גם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, והיא לא גרמה לנפגעים או לנזק. בשעות הלילה שוגרו עשר רקטות לעבר שטח ישראל. שתיים מהן פגעו ישירות בבתים בשדרות ושלישית נפלה ליד מבנה. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לכמה דירות ולכלי רכב. זרם החשמל נותק בחלקים נרחבים מהעיר בשל קו מתח גבוה שנפגע, ואספקה שבה לסדרה רק כעבור כמה שעות.

בנוסף לרקטות בשדרות, בלילה התפוצצו עוד שבע רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בכל האזורים שבהם התפוצצו רקטות.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, אמר הבוקר: "אנחנו מתעוררים לסבב נוסף של ירי טילים לעבר יישובי הדרום. הפגיעה היא פגיעה ישירה לעבר הבית ולמזלנו לא היו נפגעים. אנחנו ערוכים יחד גורמי צה"ל". הוא ציין כי הציות להנחיות של כוחות הביטחון מציל חיים, וכי לפי שעה אין הנחיות חדשות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

כוחות צה"ל נשלחו לתגבר את אזור רצועת עזה. יולי 2014. צלמים זמניים מורשים
אמיר בוחבוט, ספק 500
חיילים שנשלחו לתגבר את אזור עוטף עזה, הבוקר/ספק 500, צלמים זמניים מורשים אמיר בוחבוט
כוחות של גדס"ר גבעתי בנחל עוז ליד רצועת עזה. 3 ביולי 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
כוחות של גדס"ר גבעתי בנחל עוז ליד רצועת עזה. 3 ביולי 2014/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully