וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא עיראק נסוג במפתיע מגבול סעודיה וסוריה

3.7.2014 / 11:00

המלך עבדאללה שיגר 30 אלף חיילים לאבטחת הגבול הנטוש. אחד הקצינים העיראקים: "לא מבין למה אמרו לנו לסגת. כשעזבנו, שרפו כאן הכל". עשרות הרוגים בקרב בעיר השיעית כרבלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצין עיראקי שהתראיין אתמול לרשת אל-ערביה, אחרי נסיגת הכוחות מגבול סעודיה./מערכת וואלה!, צילום מסך

ערב הסעודית הציבה 30 אלף חיילים בגבול עם עיראק, אחרי שהחיילים העיראקים נטשו את עמדותיהם - כך דיווחה הבוקר (חמישי) רשת אל-ערביה. לפי הדיווח, צבא עיראק נסוג במפתיע מעמדותיו בגבול הסעודי, ואף בגבול הסורי. קצין שהתראיין לרשת, אמר כי לא ברור לו מדוע התקבלה הפקודה. ייתכן שצבא עיראק מרכז את החיילים למתקפה מרוכזת נגד המורדים הסונים (דאעש, או ISIL).

בסרטון ששידרה אל-ערביה, נראה הקצין אחרי שנאמר לו לסגת מהגבול הסעודי, למרות שהאזור נחשב בטוח ושלא נשקפה סכנה לחייליו. לדבריו, קצין נוסף שסירב לסגת נאלץ, בסופו של דבר, לנטוש את הגבול בהוראת הממשלה. "אחרי שעזבנו", אמר הקצין, "הם שרפו את המכוניות והמחסנים שלנו". הוא לא פירט במי מדובר.

סוכנות הידיעות הסעודית דיווחה הבוקר כי המלך עבדאללה הורה לצבאו "לנקוט את כל האמצעים" כדי לאבטח את הגבול עם עיראק, שאורכו 800 ק"מ.

בצהריים, פרסמה ממשלתו של ראש הממשלה העיראקי, נורי אל-מאליכי, הכחשה לדברים. "מדובר בדיווח שקרי, שנועד לערער את רוח הקרב של לוחמינו", נמסר.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
מצעד הראווה של דאעש: הציג טיל סקאד שגנבו מאסד
מנהיג המורדים הסונים קורא: ”מוסלמים, בנו עמנו מדינה"
אורן: "חשוב להתערב צבאית בעיראק, גם אם זה לא יתרום"

רכב של כוחות הביטחון העיראקיים שעלה באש בעימותים עם תומכיו של כהן הדת השיעי מחמוד אל חסאני – כרבלא, 2 ביולי 2014. ריוטרס, רויטרס
כלי רכב של כוחות הביטחון שהוצת אתמול בכרבלא/רויטרס, ריוטרס

בתוך כך, עדי ראייה ומקורות ביטחוניים דיווחו על קרב קשה שהתחולל אתמול בכרבלא, העיר הקדושה לשיעים. כוחות הביטחון הגיעו מדרום לבגדאד, כדי לעצור את המטיף המפורסם מחמוד אל-סרחי. הפשיטה התרחשה סמוך לשעה חצות, בליווי מסוקים וכלי רכב כבדים.

כוחות הביטחון הגיעו לעצור את סרחי, אחרי שתומכיו הציבו מחסומים ברחבי כרבלא. הוא פרסם איגרת באינטרנט, בה גינה את אייטוללה עלי סיסטאני, איש הדת השיעי הבכיר ביותר בעיראק, שקרא לשיעים להילחם במורדים הסונים הנמנעים על ארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית").

סרחי ואנשי התבצרו בביתו, ובחילופי האש עם השוטרים נהרגו כ-40 מתומכיו. עוד 5 שוטרים נהרגו. אחרי שש שעות של מצור, הצליחו השוטרים לפרוץ לבית, רק כדי לגלות שסרחי נמלט. אחד מכלי הרכב של כוחות הביטחון הוצת במהלך העימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully