וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בכיכר, ללא תקווה: ”החטיפה נגעה בלב של כולם"

1.7.2014 / 8:38

יממה אחרי העצרת ההמונית למען השבת הנערים התאספו אמש שוב אנשים רבים בכיכר רבין בתל אביב כדי לבכות על מותם של השלושה. "כל פיגוע עושה לי צמרמורת"

צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק

עם היוודע דבר מותם של שלושת הנערים שנחטפו בגדה המערבית לפני כשבועיים וחצי, התאספו אתמול (שני) בערב עשרות בני אדם בכיכר רבין בתל אביב כדי להדליק נרות ולקונן על מותם. רק יממה קודם לכן התאספו באותה כיכר עשרות אלפי בני אדם תחת הכותרת "שרים יחד לשובם" שקיוו לראות את הבנים בחיים. "אני שכלתי אבא ודוד בפיגוע לפני 12 שנה. מאז כל פיגוע עושה לי צמרמורת, אבל החטיפה וכל השבועיים האחרונים שעברנו נגעו בלב של כולם, פשוט נגעו בלב של כולם", אמר שי אודסר, תושב בת ים שהגיע למקום.

"זה צמרמורת בכל הגוף כי את רואה את האחדות - דתיים, חילוניים, תל אביבים, מתנחלים - כולם פה, כולם מרגישים את ההזדהות היום, ואני חושב שזה המסר באמת, בואו נשים את הדברים בצד, ונקבל את המסר שלא משנה הכיוון הפוליטי של אף אחד מאתנו, טרור זה מחוץ לתחום. לפגוע בילדים קטנים אסור. לא בצד הזה ולא בצד הזה. יש מלחמה, יש משא ומתן, תנהלו אותו בלי לפגוע בילדים שלנו", הוסיף אודסר.

עוד בוואלה! חדשות:
משדר מיוחד: צה"ל תקף בעזה; "נשקול מבצע רחב היקף"
קבינט סוער: בנט קרא לפעולה נרחבת, לבני: "לפעול בשכל"
גופותיהם של שלושת הנערים החטופים אותרו באזור חברון

מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר החטופים שגופותיהם נמצאו הערב. יוני 2014. בן קלמר
"לפגוע בילדים קטנים אסור. לא בצד הזה ולא בצד הזה". אמש, כיכר רבין בתל אביב/בן קלמר

מבין האנשים שהגיעו אמש לכיכר אפשר היה לראות הרבה חובשי כיפה לצד תל אביבים חילונים. יחד איתם הגיעו למקום בנים ממשפחות שכולות, כמו גם תיירים ששמעו על שקרה והרגישו צורך להיות יחד עם הציבור הישראלי תחת הנסיבות הכל כך מקומיות האלה.

"אני חושבת שזה כל כך ברור כמה ישראל היא משפחה. הם ממשיכים להגיע, ולא משנה אם אתה דתי או חילוני, כולם מתכנסים יחד כמו משפחה. גם מבחוץ אפשר להרגיש את האהבה והאחדות שיש בישראל ברגעים קשים וגם ביום יום. זו פשוט תחושה חזקה", אמרה שיינה פלד, בת 22 מדנבר, קולורדו. לדבריה הצטרפה אמי פאבס, בת 23 מקונטיקט שאמרה: "קשה היה לא לשמוע. כולנו עוקבים אחרי הארץ ואתרי החדשות, אפילו המשפחות שלנו בבית שמעו על זה. לא עבר יום בתוכנית שלנו שבו אנשים לא דיברו על זה. זה פגע בישראל כמכלול, לא כיחידים. זה אבל של אומה שלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר החטופים שגופותיהם נמצאו הערב. יוני 2014. בן קלמר
"זה כל כך ברור כמה ישראל היא משפחה". אמש, כיכר רבין בתל אביב/בן קלמר

"היה לי חשוב לבוא לכאן כי לא יכולתי להיות יותר לבד בבית. רציתי להיות עם עוד אנשים, ברגע ששמעתי שיש אנשים בכיכר רבין ירדתי למטה כי החוזק שלנו זה באמת כשאנחנו ביחד. למה צריכים להירצח שלושה ילדים, בשביל שנבוא לפה ונבכה? למה? לא מבינה?", אמרה רחל קסטרין, תושבת תל אביב, שהוסיפה: "אני אמא, והילדים משרתים בצבא, ואני כל הזמן פוחדת. אני לא מפסיקה לפחד, למה אנחנו צריכים את כל זה? אני כאמא מבכה היום, מבכה מאוד".

גופותיהם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח, שנמצאו אמש בחלחול שמצפון לחברון זוהו באופן ודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר. במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר יחד עם אזרחים אותרו סימנים בקרקע, ואלה הצביעו על אפשרות של בור או חפירה תת-קרקעית. כמו כן, בימים האחרונים נמצאו זוג משקפיים של אחד הנערים סמוך לזירה, ואלה סייעו לאתר את הגופות.

מועדי הלווייתם של שלושת הנערים טרם פורסמו.

מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר החטופים שגופותיהם נמצאו הערב. יוני 2014. ניב אהרונסון
מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר החטופים שגופותיהם נמצאו הערב. יוני 2014/ניב אהרונסון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully