וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט קרא בקבינט לפעולה נרחבת, לבני: "לפעול בשכל"

1.7.2014 / 7:52

דיון סוער התקיים בקבינט אחרי מציאת גופות החטופים. שר הביטחון הציע להפציץ בעזה ולבדוק את האפשרות של הריסת בתי המחבלים, תגובה אותה כינה יו"ר הבית היהודי "מינורית"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

בבוקר שאחרי הדיון הלילי בקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות מציאת גופות הנערים החטופים, הולכת ונחשפת המחלוקת הקשה בין השרים בנוגע לאופן התגובה הרצויה נגד חמאס: צה"ל ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון הציגו בדיון אמש (שני) שתי המלצות עיקריות: הראשונה, להפציץ יעדים בעזה – כפי שאכן אירע הלילה; השנייה, לבדוק מבחינה משפטית את האפשרות של הריסת בתי המחבלים – שבוצעה הלילה חלקית.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
"נער נהרג מאש צה"ל", אבו מאזן לעולם: "מנעו נקמה"
לאחר מציאת הגופות: התלוננה שנחטפה - ואותרה בגדה
התפילות התחלפו בנרות: מאות באו לצמתים ולכיכרות

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, זעם על ההצעה, אותה כינה "תגובה מינורית שתזמין את החטיפה הבאה", ואמר כי יצביע נגדה. בנט הציע לנקוט פעולות צבאיות נרחבות נגד חמאס בעזה, ובנוסף דרש לחוקק חוק עונש מוות למחבלים.

נפתלי בנט בכניסה לישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
דרש לחוקק חוק עונש מוות למחבלים. נפתלי בנט/מעריב, מרים צחי

בדיון עצמו היה בנט בעמדת מיעוט, שלא לומר מבודד. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הציע "לנשום עמוק ולא לירות מהמותן", ואילו שרת המשפטים ציפי לבני אמרה כי "הלב זועק אבל צריך לפעול בשכל ישר". שר הביטחון יעלון אמר כי הצעותיו של בנט יובילו להידרדרות ביטחונית, ואילו חברו, השר יאיר לפיד אמר: "זה משהו שאתה מתחיל ואתה לא יודע איל הוא נגמר". הרמטכ"ל, בני גנץ, נזהר מלנקוט עמדה פוליטית אך החמיא לקבינט על "התנהלות זהירה בשבועיים האחרונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
"אבל זועק אבל צריך לפעול בשכל". ציפי לבני/נועם מושקוביץ

היחיד שהיה קרוב בדעתו לזה של בנט היה השר גלעד ארדן, שסבר גם הוא כי התגובה המוצעת חלשה מדי, אם כי טען שיש מקום להפריד בין פגיעה בחמאס ביהודה ושומרון לבין פגיעה בחמאס בעזה.

בסופו של דבר, ולאור המחלוקת, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הביא את הסוגיה להצבעה, והנחה את צה"ל כיצד לפעול. נתניהו החליט כי ישיבת הקבינט תימשך גם הערב.

גורם מדיני המעורב בהחלטת הקבינט התייחס הבוקר לדיון ואמר: "יש פה מחשבה על היום שאחרי. חמאס שילם, משלם וגם ישלם מחיר קשה מאוד, אבל מערכת הביטחון חושבת מהראש ולא מהבטן". לדברי הגורם, "סל התגובות הוא רחב ולא מן הנמנע שיהיו תגובות נוספות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully