וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

85 אלף בעצרת למען החטופים: "טרור רצחני שיש להביס"

30.6.2014 / 0:05

בעצרת בכיכר רבין במעמד הנשיא הנבחר ראובן ריבלין נשאו דברים אמהות החטופים. "כל העם התאחד למענך", אמרה איריס יפרח. "אין מחיר לחזרה שלהם", הוסיפה אחת המשתתפות

עריכה: יותם בן-דוד

17 ימים אחרי חטיפת שלושת הנערים - איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל - התקיימה אמש (ראשון) עצרת רבת-משתתפים בכיכר רבין שבתל אביב תחת הכותרת "שרים יחד לשובם". העצרת, במעמד נשיא המדינה הנבחר ח"כ ראובן ריבלין והרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, אורגנה על ידי "המטה להשבת הבנים" ומומנה על ידי "משפחה אחת" - והשתתפו בה בין היתר מירי מסיקה, קובי אפללו, ליאור נרקיס, יונתן רזאל וצביקה פיק. את האירוע הנחה אברי גלעד ובמהלכו הועלה שיר שהוכן במיוחד למעמד. אמהות השלושה, חלי פרנקל, בת-גלים שער ואיריס יפרח נשאו דברים באירוע.

עוד בנושא
עצרת בכיכר רבין עם שירים קיטשיים? ”צביעות של הימין”
דעה: אי אפשר לחפש את הנערים לנצח
הורי הנערים הגיעו לנקודת החטיפה: "מודים לחיילים"

עצרת למען החטופים בכיכר רבין, יוני 2014. דרור עינב
עשרות אלפים מילאו את הכיכר/דרור עינב

הנשיא הנבחר, ראובן ריבלין, נאם על בימת העצרת והבהיר: "לא הגענו הנה היום כדי לעסוק בהערכת מצב. אנחנו כאן הערב כדי לעצור יחד. אנו עוצרים כי לא איבדנו תקווה באדם ובאנושיות". הוא הוסיף: "חטיפת ילדים ונערים אינה יכולה להיחשב למעשה של גבורה בשום מקום, בשום זמן, בשום דת ובשום שפה. ושלא יהיה ספק – מדובר בטרור. טרור רצחני שיש להביסו. לא רק כאן בישראל אלא גם בסוריה, בעיראק, בסודאן ובניגריה. בכל מקום דמם של ילדים וילדות ספוג בתמימות של אלה שעוד לא למדו רשע, ספוג בתקווה של אלה שעוד לא הפסיקו לחלום, ספוג באמונה שעוד ניתן לתקן".

איריס יפרח, אמו של החטוף איל יפרח, אמרה בעצרת: "איל, כל העם התאחד, דואג לשלומך, רוצה פה בשובך, מחכים כבר לחבק אותך בחום. בתקופה לא פשוטה זו שאנו עוברים נחבק ונחזק איש את רעהו ונתפלל כולנו לשובם המהיר של גיל-עד, איל ונפתלי באהבה גדולה. ברצוני להודות לחיילים, לכוחות הביטחון, העושים לילות כימים, משקיעים את מיטב כוחותיהם ודבקים במשימתם להחזרת הבנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת למען החטופים בכיכר רבין, יוני 2014. דרור עינב
רחל ואברהם פרנקל, ואיריס ואוריה יפרח, בעצרת הערב/דרור עינב

מנחה הטקס, אברי גלעד, אמר בפתחו: "זו אינה עצרת בכי וקינה, זו כן עצרת של הזדמנות. זו עצרת שעושה שימוש בהיעדרם הזמני, בעזרת השם, של הנערים כדי לרקום את החיבורים הפגומים ביננו".

אורה מתל אביב, שהגיעה להשתתף בעצרת, אמרה לוואלה! חדשות: "הגעתי כי אני מרגישה שאלו הילדים שלי. בני בן 22 והוא חייל, ואני חשה הזדהות גמורה עם המצב. אני לא מפסיקה לחשוב על ההורים שממתינים לילדים שלהם ולא יודעים מה עולה בגורלם. זאת תחושה מאוד קשה. אנחנו חייבים לדאוג שהם יחזרו ויהי מה, זאת אחריות של כולנו. אין מחיר לחזרה שלהם. זה צריך להיות ברור".

עצרת למען החטופים בכיכר רבין, יוני 2014. דרור עינב
איריס יפרח ובת גלים שער, הערב בעצרת/דרור עינב

בעקבות האירוע נחסמו לתנועה החל מהשעה 18:00 הצירים הבאים:

אבן גבירול - בין שדרות שאול המלך עד פנקס, בשני הכיוונים. פרישמן - מכיכר מסריק עד אבן גבירול. דוד המלך, מוויצמן עד אבן גבירול.
הדסה - מבן גוריון עד אבן גבירול.
ארלוזורוב - מוויצמן עד אבן גבירול.

כמו כן נסגרו כל הרחובות החוצים צירים אלה. ציבור הנהגים מתבקש לפנות לדרכים חלופיות.

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully