וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא יכול לדמיין את כאבם של הורי הנערים"

נשיא ארה"ב מסר תנחומיו למשפחות פרנקל, שער ויפרח, וקרא לצדדים להימנע מצעדים שעלולים לערער את המצב עוד יותר. נשיא צרפת: רצח פחדני. האו"ם: פשע מתועב של אויבי השלום

צילום: עומר מירון, שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

העולם המערבי מגיב על מציאת הגופות של שלושת הנערים החטופים ומגנה את המעשה: נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרסם אמש (שני) הודעה שבה מסר את תנחומיו למשפחותיהם של איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. פרנקל החזיק באזרחות אמריקנית לצד זו הישראלית. "כאב, אני לא יכול לדמיין את הכאב הבלתי יתואר שהוריהם של הנערים חווים", אמר הנשיא האמריקני.

עוד על מציאת הגופות של שלושת הנערים:
במשטרה מיהרו להבהיר: "הנערים לא נרצחו בגללנו"
שיח חשוד ואדמה הפוכה: כך נמצאו גופות החטופים
נתניהו: "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן"

ברק אובמה נואם בשדא הבית הלבן על המצב בעיראק. רויטרס
"מעודד את ישראל ואת הרשות הפלסטינית להמשיך ולעבוד יחד". אובמה/רויטרס

"ארצות הברית מגנה באופן החריף ביותר את מעשה הטרור הזה נגד צעירים חפים מפשע. מתחילת האירוע, הצעתי תמיכה מלאה לישראל ולרשות הפלסטינית לאיתור מבצעי הפשע הזה והבאתם לדין, ואני מעודד את ישראל ואת הרשות הפלסטינית להמשיך ולעבוד יחד בעניין זה". אובמה הוסיף וקרא "לכל הצדדים להימנע מצעדים שעלולים להביא לערעור נוסף של המצב. בשעה שהעם הישראלי מתמודד עם הטרגדיה הזו, יש לו תמיכה מלאה מארצות הברית".

גם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הביע צער על האופן שבו הסתיימה הפרשה. "אנו מתפללים למען שלושת הילדים הללו ולמען בני משפחותיהם, ויחד אנו מתאבלים לצד כל עם ישראל", נמסר בהודעת קרי. "אנו מגנים את פעולת הטרור המתועבת הזאת באופן הנחרץ ביותר. הרג בני נוער חפים מפשע הוא שערורייה החורגת מכל הבנה או יסוד הגיוני, ויש למצות את הדין עם המבצעים".

גם ועדת החוץ של בית הנבחרים בוושינגטון פרסמה הודעת הזדהות עם משפחות הנערים. "אנו שבורי לב עבור משפחותיהם של איל, גיל-עד ונפתלי", נכתב בהודעה. חברי הוועדה הביעו תקווה כי "מבצעי הפשע הנתעב הזה יובאו לדין במהרה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אשטון: "קוראים לצדדים להפגין ריסון"

הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה בחריפות את הרג שלושת הנערים והביעה את צערה למשפחותיהם. "אנו סמוכים ובטוחים שמבצעי המעשה הברברי הזה יובאו לדין במהירות. אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים להפגין ריסון ולא להסלים את המצב הרגיש בשטח", מסרה אשטון בהודעה.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בכינוס של האיחוד האירופי. בריסל, 6 במרץ 2014. רויטרס
"מעשה מזעזע ובלתי נסלח של טרור". קמרון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הגיב הלילה גם הוא על מציאת הגופות. "נעצבתי מהידיעות על מציאת הגופות של שלושת הנערים הישראלים". בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב המנהיג הבריטי כי מדובר ב"מעשה מזעזע ובלתי נסלח של טרור". נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את "הרצח הפחדני" של שלושת הנערים ושיגר את תנחומיו למשפחותיהם.

גם בוותיקן גינו בחריפות את החטיפה ואת הרצח והגדירו את המעשים "פשע מתועב ובלתי מקובל ומכשול לשלום". דובר הוותיקן פדריקו לומברדי אמר כי האפיפיור פרנציסקוס, שביקר בישראל וברשות הפלסטינית במאי, הביע הזדהות עם משפחות הקורבנות, שחוות "כאב שלא יתואר". הוא הגדיר את מותם "נורא ודרמטי".

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון פרסם גם הוא הודעת גינוי, והגדיר את רצח הנערים פשע מתועב של אויבי השלום. "אין כל צידוק להרג מכוון של אזרחים", מסר דובר האו"ם סטפני דואריק. הוא הוסיף כי באן "הביע תקווה כי הרשויות בישראל וברשות הפלסטינית יעבדו יחדיו להעמיד את התוקפים לדין בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully