וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מיהרו להבהיר: "הנערים לא נרצחו בגללנו"

30.6.2014 / 23:18

לאחר מציאת גופות שלושת הנערים שנחטפו, במשטרה שללו קשר לכשל במוקד 100: "לא ניתן לקבוע כי הכשל בתפקוד המוקד היה מונע את תוצאות האירוע". 4 שוטרים הודחו בעקבות התקרית

צילום: זוהר גואטה, עריכה: טל רזניק

(אהרונוביץ' על המחדל: "אין ספק שמדובר בבעיה")

על אף המסקנות הקשות של ועדת הבדיקה שהקים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בדבר המחדל במוקד 100 של מחוז ש"י, שהביא לעיכוב בטיפול בשיחה שביצע אחד הנערים שניסה לדווח על חטיפתם, דובר המשטרה הוציא הערב (שני) הודעה חריגה. "נבקש להדגיש כי הכשל במוקד, אשר נבדק לעומקו וממצאיו פורסמו היום, עומד בפני עצמו ואין מקום להקיש מכך על קשר סיבתי לכאורה לתוצאות הטרגיות של החטיפה".

"לא ניתן לקבוע כי הכשל בתפקוד המוקד היה מונע את תוצאות האירוע", נכתב בהודעה, אשר פורסמה זמן קצר לאחר ההודעה על מציאת גופותיהם של שלושת החטופים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. זאת, על רקע הערכות פרשנים רבים כי במידה ומוקד החירום היה פועל כראוי, ניתן היה למצוא את החטופים בחיים, ואולי אף להביא למעצרם של חוטפיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
שיח חשוד ואדמה הפוכה: כך נמצאו גופות החטופים
נתניהו: "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן"
אבל כבד בבית משפחות החטופים: "כאב קורע לב"

בית משפחת פרנקל בנוף איילון. טלי מאייר
ניתן היה למצוא את החטופים בחיים? בית משפחת פרנקל בנוף איילון, הערב/טלי מאייר

ארבעה שוטרים, בהם שני בכירים, הודחו עם פרסום מסקנות ועדת הבדיקה. "היה ברור שיהיו מסקנות קשות - אבל אף אחד לא ידע את גובה הלהבות", אמר גורם במשטרת ש"י. ועדה נוספת שהוקמה בעקבות האירוע צפויה בקרוב לפרסם את המלצותיה בנוגע לשינויים בעבודת המוקד, על מנת למנע הישנות מקרים דומים.

ממידע שהגיע מוקדם יותר היום לידי וואלה! חדשות עולה שיחתו של אחד החטופים למוקד 100 של המשטרה זכתה להתעלמות ולא טופלה, עד ששב"כ בדק את פלט השיחות היוצאות של השלושה, ומצא שאחד הנערים ניסה לדווח על חטיפתם. לפי המידע, גם לאחר שאביו של החטוף הגיע לתחנת המשטרה ודיווח על היעדרות בנו, במשטרה לא שייכו את התלונה לשיחת הטלפון שהתקבלה קודם לכן, ולאירוע חטיפת שלושת הנערים.

מסקנות הוועדה שהוקמה במשטרה העלו כי השיחה של אחד החטופים למוקד התקבלה בסביבות השעה 22:25, ולאחר מכן המוקדן העביר את השיחה לאחראית המשמרת שניסתה לשוב ולהתקשר לחטוף - ללא הצלחה, והשיחה לא סווגה. בשל כך, היא לא זכתה בהמשך טיפול במרכז השליטה והבקרה של משטרת מחוז ש"י, והמוקדנים המשיכו בעבודתם כרגיל. בבוקר שישי, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, נדהמו אנשי שב"כ לגלות את פלט השיחות. רק אז, מסתבר, התברר למשטרה שאותה שיחה הייתה התרעה מצד אחד החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully