וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הפינוי: מבקשי המקלט הכריזו על שביתת רעב

30.6.2014 / 0:30

מאות מבקשי מקלט פונו ממאהל שהקימו בחורשה סמוך ליישוב ניצנה בנגב, תוך עימותים אלימים עם המשטרה. בנציבות האו"ם לפליטים הביעו חשש מהפעלת הכוח. "פעולתם מעידה על ייאוש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

מאות מבקשי מקלט פונו אתמול (ראשון) תוך עימותים אלימים עם כוחות המשטרה, מהמאהל שהקימו בחורשה סמוך ליישוב ניצנה. השוטרים לקחו את חלקם בכוח אל האוטובוסים, ודווח כי חלק ממבקשי המקלט יידו אבנים לעבר השוטרים. בתום הפינוי נלקחו מבקשי המקלט לכלא סהרונים בנגב. זמן קצר לאחר מכן, הכריזו מבקשי המקלט כי יחלו בשביתת רעב.

המוחים קראו לנציבות האו"ם לפליטים להתערב במצבם ולהבטיח קבלת זכויות כמבקשי מקלט. "השוטרים פה משתמשים בהרבה כוח ואלימות", אמר אחד ממבקשי המקלט לוואלה! חדשות במהלך הפינוי. "עכשיו הם לוקחים אישה אחת בכוח, המצב פה לא טוב. הם מילאו כבר שני אוטובוסים ועכשיו הם ממשיכים לקחת אותנו בכוח".

מבקשי המקלט - כותרות אחרונות:
מבקשי המקלט לא חוזרים ל"חולות": "נמשיך במאבק"
מבקשי המקלט: "נישן ביער עד שיכירו בנו כפליטים"
מאות מבקשי מקלט השתתפו בצעדת מחאה לגבול מצרים

המשטרה פינתה את מבקשי המקלט בכוח. שי מכלוף
עימותים בין מבקשי המקלט לשוטרים בפינוי, הערב/שי מכלוף

נציבות האו"ם לפליטים פרסמה אמש הודעה חריגה, שבה הביעה חשש מהפעלת כוח כלפי מבקשי המקלט. "נציבות האו"ם לפליטים קוראת לממשלה ובמיוחד לשר הפנים, לשר לביטחון הפנים ולשר הביטחון להימנע משימוש בכוח, ולעשות מאמץ לקיום דיאלוג עם מבקשי המקלט המוחים", נכתב, "פעולה זו בה נקטו מבקשי המקלט מעידה על חוסר התקווה והייאוש שהם חשים כתוצאה מהפרדתם מהקהילה והעברתם לחולות לתקופה בלתי מוגבלת".

בנציבות גם קראו לממשלה לבחון שוב את מדיניותה כלפי מבקשי המקלט, לשפר את תנאי החזקתם במתקן חולות, שאמנם מוגדר כמתקן פתוח, אך לדבריהם פועל ומתנהל כמתקן מעצר, שכל אדם שזכאי להגנה בינלאומית לא צריך להיות מוחזק בו בכפייה, וכן ולבדוק את בקשות המקלט שלהם תוך פרק זמן סביר.

ביום שישי יצאו כ-700 מבקשי המקלט ממתקן "חולות" בנגב שבו שהו, לצעדת מחאה לעבר גבול מצרים במחאה על תנאי אחזקתם. בדרך עצרו אותם כוחות צה"ל שטענו כי אם ימשיכו לגבול, נשקפת סכנה לחייהם. הם סירבו לשוב למתקן השהייה אף שהחוק מחייב אותם לעשות כן, והעבירו שני לילות בחורשה הסמוכה ליישוב ניצנה. "אנחנו לא מתכוונים לחזור למתקן 'חולות'", אמרו בזמן הצעדה. "המקום הוא כלא, אתה לא חופשי, אין שירותי בריאות, ואנחנו לא יכולים לחזור למתקן הזה".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:58)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבקש מקלט במהלך הפגנה לאחר עזיבה המונית של מתקן המאסר חולות, יוני 2014. רויטרס
אחד ממבקשי המקלט במאהל סמוך לניצנה, היום/רויטרס
מאות מבקשי מקלט השתתפו בצעדת מחאה לגבול מצרים. יותם רונן
מבקשי המקלט בצעדה לעבר גבול מצרים, שישי/יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully