וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה התפוצץ ליד גדר המערכת בעזה; אין נפגעים

27.6.2014 / 7:55

המטען התפוצץ בסמוך לגדר המערכת במועצה האזורית אשכול. כוחות צה"ל הוקפצו למקום והחלו בירי לעבר נקודות חשודות מעבר לגדר המערכת ברצועת עזה. אין נפגעים באירוע

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

מטען חבלה התפוצץ הבוקר (שישי) בסמוך לגדר המערכת במועצה האזורית אשכול שברצועת עזה. ככל הנראה, אין נפגעים בצד הישראלי. כוח צה"ל הוקפץ למקום והחל בחילופי אש לעבר נקודות חשודות מעבר לגדר המערכת ברצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, ארבעה בני אדם נפצעו, בהם שניים באורח קשה, מירי של צה"ל לעברם.

בשבוע האחרון הורגשה התחממות בגזרה הדרומית. ביום שלישי בערב נורו חמש רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אחת הרקטות התפוצצה בשטח המועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים, אך נזק קל נגרם. סוללת "כיפת ברזל" יירטה בשמי אשקלון שתי רקטות נוספות, ושתיים נוספות התפוצצו בשטח הרצועה. משרד הבריאות בעזה דיווח כי ארבעה בני אדם, בהם ילד, נפצעו כתוצאה מאחת הנפילות בצפון הרצועה. בתגובה לירי, תקפו כלי טיס של חיל האוויר שבעה יעדים ברחבי רצועת עזה, בהם משגרי רקטות ואתר לייצור אמצעי לחימה. חיל האוויר תקף חמישה משגרי רקטות בצפון רצועת עזה, מוקד פעילות טרור במרכזה ואתר לייצור אמצעי לחימה בדרומה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

עוד בוואלה! חדשות:
שבועיים לחטיפת הנערים: קרב המוחות שמתנהל בין שב"כ לחוטפים
הורי "מחאת הסרדינים" לפירון: הילדים נשארים בבית
אחרי 3 שנים: מסתמן כי ארה"ב תתערב במשבר בסוריה

צה"ל בגבול רצועת עזה, מאי 2014. GettyImages
אין נפגעים בצד הישראלי. כוחות צה"ל ברצועת עזה/GettyImages

ביום רביעי האחרון נודע לוואלה! חדשות, מפי מקורות פלסטיניים, כי מנגנון ביטחון פנימי של חמאס עצר ברצועת עזה את החוליה שאחראית לירי הרקטות לעבר ישראל בשבוע החולף. המעצר לא פורסם בכלי התקשורת הפלסטיניים. זהותה של הקבוצה שנעצרה אינה ברורה, אולם נראה כי חבריה השתייכו בעבר לחמאס ופרשו ממנו בטענה כי הוא אינו קיצוני מספיק.

יום לפני כן, ביום שלישי, מחמוד א-זהאר, מבכירי חמאס ברצועה, הזהיר כי הטילים והרקטות של חמאס מסוגלים להגיע לכל עיר בישראל במערכה הבאה. הוא הוסיף כי מערך הטילים של חמאס ברצועת עזה התפתח באופן משמעותי, ואמר כי אנשי הארגון פועלים יומם וליל כדי לחפור מנהרות ולשדרג את יכולות ההתנגדות.

דבריו של א-זהאר מחזקים דברים ברוח דומה שאמר ביום שני ראש ממשלת חמאס בעזה לשעבר, איסמעיל הניה. "האינתיפאדה בגדה המערבית כבר החלה, והאיומים מצד ישראל לא מפחידים את הפלסטינים", אמר הניה והוסיף: "מה שקורה בגדה המערבית זאת האינתיפאדה עצמה". הוא גם הבטיח כי גם מעזה יגיעו "חדשות מרעישות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully