וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים: מסתמן כי ארה"ב תתערב במשבר בסוריה

אובמה ביקש מבית הנבחרים לאשר העברה תקציבית של חצי מיליארד דולרים לטובת המורדים המתונים בסוריה, וגם ליברמן הציע סיוע ל"מדינות ערב המתונות". "אנו שותפים למאבק"

ברק אובמה נואם בכינוס הליגה לשימור, וושינגטון. Mark Wilson, GettyImages
ההחלטה של אובמה באה על רקע לחץ הולך וגובר מצד מחוקקים/GettyImages, Mark Wilson

יותר משלוש שנים לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, ועל רקע התגברות הלחימה בעיראק השכנה, נדמה שהעולם המערבי מוכן יותר מתמיד לתת כתף במאבק נגד ארגוני הג'יהאד, ובראשם "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה". נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביקש היום (חמישי) מבית הנבחרים לאשר העברה תקציבית של חצי מיליארד דולרים לטובת המורדים המתונים בסוריה, ואילו שר החוץ הישראלי, אביגדור ליברמן, הציע סיוע ל"מדינות ערב המתונות".

ההחלטה של אובמה באה על רקע לחץ הולך וגובר מצד מחוקקים למעורבות גדולה יותר של ארצות הברית בתנועת האופוזיציה הסורית. הסכום צפוי להיות מושקע באימון המורדים הסורים ובהעברת ציוד לחימה. מהבית הלבן נמסר כי כוחות המורדים ייבחנו היטב לפני העברת הסיוע, במטרה להפיג חששות מפני נפילת ציוד צבאי אמריקני לידי אויבי ארצות הברית, דוגמת ארגוני הג'יהאד.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח מיוחד מגבול עיראק: "הגיהנום של הג'יהאד"
אבו מאזן: מוכן לחזור לשולחן המו"מ לעוד 9 חודשים
לאן נעלמה האנייה שעל סיפונה החשוד במתקפה בבנגזי?

חברי ההגנה האזרחית מצילים ילדים שנפגעו בתקיפה אווירית של כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אל אסד בשכונת אל-שער של חלב בסוריה. רויטרס
"יש בסיס לתכנון מחודש של הדיפלומטיה במזרח התיכון"/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ ליברמן הצהיר כי ישראל מוכנה לסייע למדינות ערב המתונות הסובלות מאיומי הארגונים האיסלאמיסטיים. ליברמן אמר את הדברים במהלך פגישה שערך בפריז עם מקבילו האמריקני, ג'ון קרי. "הקיצוניים שפועלים כעת בעיראק ינסו לערער את היציבות באזור המפרץ, ויחלו בכווית", העריך ליברמן.

שר החוץ הוסיף: "ישראל תוכל להציע תמיכה למדינות המתונות במאבק נגד הקיצוניים. אנו שותפים למאבק נגד הגרעין האיראני, הג'יהאד העולמי ואל קאעדה, כמו גם נגד זליגת הסכסוכים בסוריה ובעיראק למדינות השכנות. יש בסיס לתכנון מחודש של הדיפלומטיה במזרח התיכון". "בשעה כזו, חשוב שמדינות האזור יתאחדו נגד האיום המשותף", הדגיש קרי, בתום סדרת פגישות עם מקביליו ממדינות המזרח התיכון.

סגנית דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אמרה בתום הפגישה בין קרי לליברמן: "אנחנו מקבלים בברכה כל גורם באזור שמוכן לעמוד ולעזור להילחם באיום שמציב הארגון 'המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה'. יחד עם זאת, כשזה מגיע לעיראק, זהו קרב שהעיראקים צריכים לקחת על עצמ,ם עם הצבא שלהם והיכולות שלהם".

בהכנת הידיעה השתתפה נטשה מוזגוביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully