וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמה האנייה שעל סיפונה החשוד במתקפה בבנגזי?

אחמד אבו חטאלה נעצר לפני 10 ימים בלוב על ידי כוחות אמריקניים, ומאז התקשורת מהספינה הנושאת אותו לארצות הברית הוחשכה. גורמי מודיעין: "לב הים - סביבה נוחה לתחקור מקסימלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העניין העיקרי הוא להביא את העצור לסביבה בטוחה עם מינימום הסחות דעת". אבו חטאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאן נעלמה אניית חיל הים האמריקני "ניו יורק", הנושאת על סיפונה את אחמד אבו חטאלה, החשוד בתכנון המתקפה על השגרירות האמריקנית בבנגזי? באורך של מעל 200 מטרים ובמשקל של 24,900 טונות, ממש לא מדובר ב"חמקן ימי", ובכל זאת, במשך כבר כשבוע וחצי, כך לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", התקשורת מהספינה מוחשכת לחלוטין.

השמירה על חשאיות מיקומה של כלי שיט מבצעי אינה יוצאת דופן, אך במקרה של "ניו יורק", האנייה לא נמצאת בדרכה למשימה סודית בלב ים או לחופה של מדינת אויב. על פי ההערכות, היא נמצאת בדרכה מלוב לעבר חופה המזרחי של ארצות הברית, משם ככל הנראה יועבר אבו חטאלה למעצר ולחקירה בוושינגטון הבירה.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח מיוחד מגבול עיראק: "הגיהנום של הג'יהאד"
הסתיים תחקיר חדירת המחבל בדרום: קצינים הודחו
צרפת תסגיר לבלגיה את היורה מהמוזיאון בבריסל

שגריר ארה"ב בלוב, שנרצח בבנגאזי בספטמבר 2012. AP
השגריר האמריקני שנהרג במתקפה בבנגזי ב-2012/AP

בשבוע שעבר, סוכן של מודיעין חיל הים האמריקני, רוברט מקפאדן, חשף כי חוקרי הבולשת הפדרלית, FBI, נמצאים גם הם על האנייה. הוא הסביר בשיחה עם כתב רשת CNN כי הובלתו של החשוד בים, במקום באוויר, מעניקה לצוות החוקרים את "הזמן המקסימלי לתחקר אותו".

"העניין העיקרי הוא להביא את העצור לסביבה בטוחה עם מינימום הסחות דעת", הסביר מקפאדן. לדבריו, לב הים הוא המקום האידאלי לשם כך. "זאת סביבה נוחה לקיום ראיונות טובים", טען.

נוהל "River City" של הצבא האמריקני, במסגרתו נחסמת כלל התקשורת היוצאת מכלי שיט, מופעל במקרים בהם נפצע או נהרג חייל אמריקני, כדי שמרד ההגנה יוכל להודיע למשפחות על שאירע לפני שהמידע מופץ ברשתות החברתיות. כל אנשי הצוות שעל סיפונה של "ניו יורק" נעלם לחלוטין מהרשתות החברתיות מאז ההפלגה מלוב, מה שמעלה את ההערכה כי הנוהל הופעל גם במקרה הזה.

המרחק האווירי בין בנגזי, לוב, לוושינגטון הבירה הוא כ-8,500 קילומטרים. ה"ניו יורק", עם 41,600 כוחות הסוס שלה, אמורה לגמוע את המרחק תוך מעט פחות מ-11 ימים. מאחר ואבו חטאלה נלכד לפני עשרה ימים, האנייה צפויה להגיע לחופה המזרחי של ארצות הברית בימים הקרובים – ואולי אפילו מחר.

אבו חטאלה נעצר בחשד למעורבות במתקפה שאירעה ב-11 בספטמבר 2012, בה נהרג שגריר ארצות הברית בלוב, יחד עם דיפלומט נוסף ושני לוחמי קומנדו. זאת, לאחר מהומות שפרצו במקום במחאה על סרט שהופק בארצות הברית, שלטענת כמה מיליציות "פגע בכבודו של הנביא מוחמד".

הנשיא ברק אובמה הבהיר כי מערכת המשפט האמריקנית תטיל את "מלוא כובד משקלה" על אבו חטאלה. בכירים אמריקנים אישרו כי אבו חטאלה יובא למשפט על אדמת ארצות הברית, ולא בבית הדין הצבאי בכלא גואנטנמו האמריקני בקובה. "העובדה שחטאלה אצלנו היא עדות למאמצים הבלתי נדלים של כוחות הצבא, מערכת אכיפת החוק וצוותי המודיעין, שהפגינו אומץ ומקצועיות", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully