וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: מוכן לחזור לשולחן המו"מ לעוד 9 חודשים

26.6.2014 / 23:18

חרף כישלון המגעים, הצהיר יו"ר הרשות שיסכים להמשיך את השיחות עם ישראל לתקופה מוגבלת, וזאת בתנאי שישוחררו אסירי הפעימה הרביעית ושיהיה דיון מיידי על הגבולות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, 19 ביוני 2014. רויטרס
עוד צ'אנס. יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

איתות לשלום? אחרי כישלון סבב השיחות האחרון והחלפת ההאשמות בין הצדדים - יצא היום (חמישי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהצהרה מעודדת לפיה הוא נותן סיכוי נוסף להסדר עם ישראל, תחת תנאים מסוימים. לדבריו, הוא מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל לתקופה של תשעה חודשים נוספים, אם ישוחררו אסירי הפעימה הרביעית ואם שלושת החודשים הראשונים של השיחות יוקדשו לקביעת הגבולות – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית צפא.

עוד על תהליך השלום:
הנשיא פרס ואבו מאזן התפללו יחד בוותיקן
ח”כ מצנע: ”נתניהו פחדן, צריך לפרוש מהממשלה”
”נתניהו צודק - ארה”ב צריכה להיזהר מתמיכה בחמאס”

"המטרה שלנו היא להגיע לשלום ואנו שואפים להשגתו באופן בו יסתיים הכיבוש ובאופן בו עמנו יוכל לממש את הקמת מדינתו הפלסטינית העצמאית שבירתה מזרח ירושלים", אמר יו"ר הרשות במהלך טקס קבלת תואר דוקטור של כבוד מהאקדמיה הדיפלומטית הרוסית במוסקבה.

בנוסף, אבו מאזן ביקר את ישראל על כך שלדבריו הפרה את ההסכם ערב הכניסה למשא ומתן בשנה שעברה, שדיבר על ארבעה סבבים של שחרור אסירים. לדבריו, לא רק שירושלים לא שיחררה את אסירי הפעימה הרביעית, היא הודיעה על בנייה בהתנחלויות "כדי להשתלט על מרחבים נרחבים מהאדמות הפלסטיניות הכבושות בגדה המערבית, ובתוך זה ירושלים".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
שוב, במוקד התלונות הפלסטיניות, הבנייה בהתנחלויות/רויטרס

חרף הביקורת שספג מישראל ומארצות הברית על הפיוס עם חמאס ועל הקמת ממשלת האחדות - אבו מאזן דווקא הצביע על הצלחת ממשלת ההסכמה הלאומית, ממשלת טכנוקרטים שלא כוללת נציגים מהפלגים השונים. "מדובר בצעד נוסף בדרך לסיום הפילוג וצעדים נוספים הם קיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט במהלך ששת החודשים הקרבים, במטרה לתת תוקף מחודש ללגיטימיות הפלסטינית", אמר.

אתמול נפגש אבו מאזן עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ועם ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב. אבו מאזן שוחח עם השניים על ההתפתחויות האחרונות בסוגיה הפלסטינית ובהתפתחויות האזוריות. הוא אף הציג לשניים אסטרטגיה ליציאה מהמשבר הפלסטיני הכוללת עריכת ועידה בינלאומית לשלום. כמו כן, עדכן יו"ר הרשות הפלסטינית את ראש הממשלה מדבדב על ההסלמה הישראלית בגדה. מדבדב אמר כי רוסיה תתמוך בעם הפלסטיני בבניית מדינתו העצמאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
"לא אוותר על תקווה שהגעה לשלום הינה אפשרית". ציפי לבני/נועם מושקוביץ

שרת המשפטים, ציפי לבני, פירסמה אתמול מאמר בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" בו תקפה את חמאס וקראה לקהילייה הבינלאומית לא לאפשר לו להתמודד בבחירות שעתידות להיערך ברשות הפלסטינית, כל עוד הוא ממשיך לעסוק בטרור. "לאור ניסיון העבר עם חמאס וחיזבאללה עלינו להיות חכמים יותר", כתבה לבני, והבהירה כי לעמדתה, כל עוד חמאס אינו נוטש את דרך האלימות, הוא אינו יכול להתקבל כשחקן פוליטי ומדיני בעל לגיטימציה.

לבני כתבה כי "מחיר הכניסה לבחירות (עבור חמאס) צריך לכלול התחייבות לקבל עקרונות דמוקרטיים בסיסיים כמו המונופול של המדינה על שימוש בכוח, פיתרון מחלוקות בדרכי שלום והתנערות מדוקטרינות של טרור". היא הוסיפה כי "אם ההסכם בין פתח לחמאס יוביל לעריכת בחירות שבהן חמאס יוכל להתמודד מבלי לערוך רפורמות, התוצאה תהיה לגיטמציה לטרור הפלסטיני ולא לדמוקרטיה הפלסטינית".

לבני כתבה במאמר כי היא "מחויבת עמוקות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני כדי להבטיח את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". היא הוסיפה: "לא אוותר על תקווה שהגעה לשלום הינה אפשרית, לא משנה כמה גדולים המכשולים, אבל דווקא בגללה המחויבות הזו הרעיון לאפשר לארגון טרור לחטוף את הדמוקרטיה הוא מסוכן כל כך". בהתייחס לפרשת החטיפה כתבה לבני כי "גורלם של שלושת הבנים החפים מפשע עדיין אינו ידוע, אך אופיו האמיתי של חמאס וכוונותיו צריכים כעת להיות ברורים לכולם".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

בהכנת הידיעה השתתף עומר ויקסלבאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully