וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הטיפה קוריאה הצפונית מוסר לאימהות החטופים

בשעה שאמו של אחד הנערים החטופים נאמה במועצת זכויות האדם של האו”ם, הטיחו נציגי עשרות מדינות ביקורת ארסית בישראל. אף אחת מהן אינה אבירת זכויות אדם. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

משפחות הנערים החטופים הגיעו היום (שלישי) בצהריים אל מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה במטרה להניע את העולם לסייע בהשבת יקיריהן. אך הזירה שנבחרה לשם כך נתגלתה כעוינת במיוחד. במשך השעה הארוכה שקדמה לנאומה של רחל פרנקל, נציגי עשרות מדינות הטיחו בישראל ביקורת על אופן התנהלותה מול הפלסטינים.

בין המדינות האלה ניתן למצוא כמה שלא מצטיינות בעצמן בכיבוד זכויות אדם ושמירה עליהן. כך למשל, ספגה ישראל גינויים מנציג קוריאה הצפונית במועצה, שאמר בין היתר כי "המצב המידרדר של זכויות האדם וההידרדרות במצבם של נשים וילדים באזור מדאיג אותנו. אנו מגנים את המצור בעזה, את התרחבות ההתנחלויות ואת בניית החומה". יוזכר, כי דוח של האו"ם קבע בשנה האחרונה כי הפשעים שמתרחשים באותה מדינה דומים לאלה שביצעו הנאצים. בדוח אף צוין כי "חומרת המעשים, טבעם והיקפם חושפים מדינה שאין לה שום מקבילה בעולם המודרני".

עוד בוואלה! חדשות:
הפרקליטות ביקשה לאסור 7 ממשוחררי עסקת שליט
נעצרו שני חשודים בניסיון החיסול הכושל בבת ים
פרס בביקורו האחרון בארה”ב: ”שחררו את פולארד”

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אפריל 2014. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
מודאגים ממצב הנשים והילדים באזורנו. קים ג'ונג-און/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

נציג סודאן בדיון אמר כי "הכוחות הקולוניאליים הישראלים ממשיכים להפר את החוק הבינלאומי, כשהם מטילים הגבלות כלכליות ומצור על הפלסטינים. על הקהילה הבינלאומית לסייע לשמירת זכויות האדם הפלסטינים". אך סודאן עצמה רחוקה מלהיות לוחמת גדולה למען זכויות אדם: רצח העם בדארפור גבה את חייהם של חצי מיליון בני אדם. רבים גוועו ברעב ושלושה מיליון הפכו לפליטים. מדינות נוספות שניצלו את המעמד כדי להתנגח בישראל היו מלזיה, בחריין, טורקיה, מצרים, ערב הסעודית, לבנון וקטאר. אף אחת מהן ודאי לא ידועה בשל מצב זכויות האדם שלה.

מועצת זכויות האדם של האו"ם היא גוף שמפגין עוינות רבה כלפי ישראל זה זמן רב, וישראל אף פרשה ממנה בשל כך. לכן, הבחירה לנהל את המאבק למען השבת החטופים שם מעלה מספר תמיהות. עם זאת, יועץ תקשורת רונן צור מאמין כי לא מדובר בטעות. "מטרת המשפחות היא להציף את הנושא לסדר היום הבינלאומי. צפון קוריאה היא לא קהל היעד. זה ברור לנו שכל מדינות ערב והמדינות הקיצוניות, לא ממש יתמכו במדינת ישראל".

לדברי צור, הפספוס הוא בחזית ההסברה. "חאלד משעל מציג את שלושת הנערים כחיילים, כמעט על מדים. כביכול נחטפו חיילים, שזה מעשה לגיטימי. מערך ההסברה הישראלי כמעט לא מדבר על כך שנחצה קו אדום: נחטפו שלושה ילדים. גם הציבור מבין שחטיפת ילדים זה מחוץ למשחק האכזרי של הטרור, לא משנה איפה הוא. לכן טוב שרחל פרנקל דיברה על הילדים, זו התחלת הנרטיב, חשוב שהמנהיגות הישראלית תדבר באותה שפה בדיוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תור לחלוקת מזון במחנה עקורים בדרפור. רויטרס
עקורים בדרפור בתור לחלוקת מזון/רויטרס

יועץ התקשורת מאיר סוויסה בעל משרד נרטיב תקשורת, מאמין כי "למשפחות החטופים יש בעיה כי הם מתחילים תהליך בלי יעד. למשפחת שליט היה ברור כי תהיה עסקה. בנוסף, במקרה הנוכחי אין את מי להאשים ולכן קשה יותר לנהל קמפיין. איש אינו עומד מאחורי המשפחות כעת, הם לא מקבלים רוח גבית מהממשלה ונראה שנכון להיום חסר שם סדר וארגון".

"גם הבחירה במועצת זכויות האדם היא אינסטינקטיבית, כאשר דרושה פעולה מחושבת ומקצועית", מוסיף סוויסה. "העולם אדיש לגורלם של שלושה נערים מההתנחלויות וכדי לגרות את דעת הקהל צריך ללכת על משהו גדול יותר, ללכת לכיוון של ילדים שנקלעים לסכסוך ומשלמים את מחירו ככלי משחק בידי ארגוני הטרור", הוסיף.

יועץ התקשורת ניסים דואק סבור דווקא שלזכות משפחות החטופים עומדים מספר יתרונות. "הם מדברים יפה, מאירי עיניים, שמים בחזית את האימא שמדברת אנגלית. אחת הסיבות לקמפיין המהיר שלהם היא העובדה שהם מגיעים מקהילה מאורגנת, עם גישה למשאבים ועם כוח פוליטי", הוא מסכם.

עוד במהדורה:

אמם של הנערים שנדרסו ב"ציר המוות" נגד משרד התחבורה: הפרקליטות שוקלת לפתוח בחקירה פלילית נגד בכירים במשרד התחבורה בגין גרימת מוות ברשלנות. מלכה חכם, אמם של יואב ויותם ז"ל שנדרסו למוות ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה בשנת 2013 מפנה אצבע מאשימה כלפי משרד התחבורה ושר התחבורה, ישראל כץ, וטוענת כי פניותיה בנושא הסכנה הגלומה בציר לא נענו וכי שר התחבורה התנער מאחריותו לעניין.

עינב בובליל, פרידה הכט ומנחם בן בדרך לאח הגדול: צעד נואש? האם ההחלטה של הפקת "האח הגדול" להחזיר את משתתפי העונות הקודמות לתכנית תחיה את התכנית המדשדשת? אביעד קדרון, עורך וואלה! תרבות, מנסה להבין כיצד יתרמו נופר מור, עינב בובליל ופרידה הכט לדרמות בבית האח.

בטטות כורסה במונדיאל: האם בירה באמת גורמת לכרס? אם אתם חוששים שהליטרים של הבירה שאתם שותים בזמן הצפייה במשחקי המונדיאל ינפחו לכם את הכרס, אפשר להירגע. מחקרים מוכיחים כי צריכה מתונה של בירה דווקא תורמת לבריאות ואיננה גורמת לעלייה במשקל. יפעת סני, עורכת וואלה! בריאות, על כדורגל, בירה והמשקל שביניהם.

התחזית: הלילה בהיר עד מעונן חלקית, מחר עלייה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully