וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של נפתלי פרנקל נאמה באו"ם: זכותו של כל ילד לחזור הביתה

24.6.2014 / 12:06

רחל פרנקל נשאה דברים בפני מועצת זכויות האדם בז'נבה בניסיון לגייס את דעת הקהל העולמית: "זה אכזרי לחטוף נערים". לפני הנאום תקפו המדינות החברות במועצה את ישראל

צילום: אתר האו"ם, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ניסיון לרתום את העולם לשחרור החטופים: רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, אחד משלושת הנערים החטופים, נאמה בצהריים (שלישי) בז'נבה בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם. זאת במסגרת המאמץ של בני המשפחות לגייס את דעת הקהל העולמית ולקדם את שחרורם של שלושת הנערים, שנחטפו בגוש עציון לפני 12 ימים.

אמו של נפתלי פרנקל באו"ם: "עזרו לנו להשיב את הבנים". אתר האו"ם, צילום מסך
"הסיוט של כל אם הוא לחכות". פרנקל נואמת, מאחוריה שער ויפרח/צילום מסך, אתר האו"ם

"אני מגיעה לכאן כאמא", פתחה פרנקל את דבריה. "לפני 12 ימים בני נפתלי ושני נערים נוספים נחטפו בדרך חזרה מבית הספר. מאז לא שמענו מהם דבר – לא חדשות, לא סימן חיים. בני שלח לי מסרון, אמר שהוא בדרכו הביתה, ואז נעלם. הסיוט של כל אם הוא לחכות ולחכות ללא קץ שבנה ישוב הביתה.

"אנו רוצים להביע את תודתנו העמוקה לגלי התמיכה, התפילות והאנרגיה החיוביות מכל רחבי העולם", המשיכה פרנקל. "אני רוצה להודות למזכ"ל האו"ם על כך שגינה את חטיפת הבנים וקרא לשחררם". היא הודתה גם לצלב האדום. עם זאת, היא הוסיפה: "אני מאמינה שניתן וצריך לעשות הרבה יותר, על ידי הרבה יותר אנשים. לכן באנו לכאן היום שלוש האימהות, לבקש מכולם לעשות כל מה שניתן להחזיר את ילדינו.

"אסור לחטוף ילדים, בנים או בנות חפים מפשע, ולהשתמש בהם ככלי למאבק זה או אחר, זה אכזרי", סיכמה פרנקל את נאומה הקצר. "המועצה הזאת אחראית להגן על זכויות אדם. אני רוצה לשאול: האין לכל ילד הזכות לחזור הביתה בשלום מבית הספר? כל שאנו רוצים הוא שהם ישובו לבתים, למיטותיהם. אנחנו רק רוצים לחבק אותם שוב".

חטיפת הנערים ומבצע "שובו אחים" - עוד כותרות:
אחיותיו של גיל-עד ללוחמים: "לא ישנות מאז החטיפה"
האימהות במאמץ דיפלומטי: "לא יכול להיות שהעולם שותק"
החיילים ישנים בשטח, נדחסים במוצבים - והמוטיבציה בשמים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסע"ת משפחות החטופים בהתנחלות נוף איילון, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"לא שמענו מהם דבר". שלוש האימהות בנוף איילון, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

פרנקל נחתה אתמול בשוויץ ובבוקר הצטרפו אליה גם בת גלים שער, אמו של גיל-עד, ואיריס יפרח, אמו של איל. לפני נאומה של פרנקל נפגשו שלוש האימהות עם סגנית נציבת המועצה לזכויות אדם ואחריה עם כמה נציגים נוספים. הן צפויות להתראיין לכלי תקשורת זרים.

לפני נאומה של פרנקל ניתנה לכל מדינה החברה במועצה לשאת דברים. כמעט כולן התעלמו מעניין החטיפה ובמקום זאת תקפו את ישראל בחריפות בשל הרג הפלסטינים ביהודה ושומרון והסגר על עזה. בין המדינות שגינו את ישראל היו כווית, ערב הסעודית, נמיביה, האיים המלדיביים, צ'ילה ועוד רבות אחרות.

נציגות דרום אפריקה אמרה: "המשלחת שלנו מודאגת מאוד מהתרחבות ההתנחלויות, בייחוד במזרח ירושלים. אנו רואים את המשך הבנייה בהתנחלויות כהפרה של זכויות הפלסטינים ושל החלטות האו"ם. אנו חוזרים על הדברים של נלסון מנדלה, שאמר כי דרום אפריקה לא יכולה להיות חופשית לחלוטין עד שפלסטין לא תהיה חופשית. דרום אפריקה תומכת במאמצים הבינלאומיים להקמת מדינה פלסטינית".

טורקיה אמרה בדיון: "מדוע חוגגים ב-2014 את שנת הסולידריות עם הפלסטינים, אם ההפרות בזכויות הפלסטינים עדיין נמשכת? לא אפשרי לקבל את פעולות הישראלים הנוגדים את החוק הבינלאומי. מצב האסירים הפלסטינים מדאיג אותנו גם כן. האסירים שובתים רעב ואנו קוראים לישראל לשחרר את כל האסירים המוחזקים באופן לא חוקי בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק רוצים לחבק אותם שוב". נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם שכנותיה של ישראל לא חסכו ממנה ביקורת. נציגת מצרים אמרה כי הישראלים "ממשיכים לבנות בשטחים ולספח שטחים. הדבר דורש התערבות של הקהילה הבינלאומית בעצירת בניית ההתנחלויות והתחלה של תהליך שלום על בסיס מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים". ירדן קראה לעולם להתערב ואמרה כי "הכוח הכובש ממשיך להפר זכויות אדם, כולל עונשים קולקטיביים כתוצאה מהיעדרות שלושת הנערים". לבנון אמרה כי "הכיבוש נמשך גם בגולן" וקראה "ללחוץ על ישראל לסיים את הכיבוש. אנו קוראים גם לשחרר את השטחים הלבנוניים שנמצאת תחת כיבוש ישראלי".

הרבנית דיין מז'נבה, המלווה את האימהות, אמרה לפני הנאום של פרנקל כי ידוע להן על הביקורת שנמתחת כלפי ישראל בנושא זכויות האדם בנוגע לפלסטינים וכי הן מקוות שהנאום של פרנקל יעלה את המודעות לדבר החטיפה, ישנה את התפיסה כלפי ישראל ויסייע לאיתור הבנים והחזרתם הביתה.

"בשוק שהעולם בשקט"

"אנחנו רוצים להגיד לעולם שלא יכול להיות שילד נעלם מהבית ופשוט לא מוצאים אותו", אמרה הלילה בת גלים שער בנתב"ג, טרם המריאה לשוויץ. "המציאות הזאת בלתי נסבלת ואני מקווה שנצליח להביא את העולם, שיהיה אתנו". שער ציינה כי היא מופתעת מכך שהחטיפה לא זכתה כמעט להתייחסות עולמית. "אנחנו בשוק שהעולם בשקט, השתיקה הזאת לא מובנת. עברו 12 ימים והעולם שותק. אנחנו רוצים לנער קצת את העולם בעניין הזה, יש פה עוול".

יפרח אמרה כי "הבנים יודעים שנעשה הכול כדי להחזיר אותם הביתה. הכול. כוחות הביטחון עושים את כל המאמצים למצוא את הבנים, ממשלת ישראל עושה הכול, ואנחנו מאמינים שזה ייגמר בטוב עם קצת סבלנות. זה לא דבר קל, אנחנו מאמינים, מקווים ומתפללים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לחפש בכל פינה". מכתב התמיכה של אחיותיו של גיל-עד שער ללוחמי צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר פרסמו חמש אחיותיו של גיל-עד שער מכתב המביע תמיכה בלוחמי צה"ל המשתתפים במבצע "שובו אחים" הנמשך ביהודה ושומרון. "מאז החטיפה אנחנו לא מצליחות לישון בלילה", כתבו האחיות, בנות 18-4. "אנחנו יודעות שגם אתם לא ישנים בלילה ועושים הכול כדי להחזיר אותו, יחד עם איל ונפתלי בריאים ושלמים. אנחנו מרגישות שכל חייל וחייל שיוצא לחפש את גיל-עד הוא כמו אח שלנו, ממש חלק מהמשפחה".

עוד כתבו החמש: "אנחנו לא יכולות לצאת ולחפש אותם בעצמנו ואתם עושים את זה במקומנו, בשבילנו. אין לנו מילים כדי להודות לכם על העוצמה ומסירות הנפש ועל הדאגה. אנחנו מאמינות שתצליחו להביא את אח שלנו אל הבית, אל החיבוק של אמא. בעזרת ה' גיל-עד יהפוך לחייל בעצמו ויהיה גאה ללבוש את מדי צה"ל", סיכמו.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully