וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בנתיבות מחרימים קייטנות: "כסף של נוצרים"

23.6.2014 / 18:19

גורמים בהנהלת מוסד חינוכי דתי בעיר רמזו להורים לא לשלוח את הילדים לקייטנה כי חלק מהכספים מגיעים מהקרן לידידות שאסרו "רבים מגדולי ישראל". משרד החינוך אישר את הדברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייטנה לילדים בחופש הגדול/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך השיק השנה את פרויקט הקייטנות, שבמסגרתו ימשיכו תלמידי בתי ספר יסודיים בכמה ערים ללמוד בשלושת השבועות הראשונים של החופש הגדול. עלותו של הפרויקט החינוכי נאמדת במיליוני שקלים – עלות שכר המורים והפעלת קייטנה – והוא מופעל במימון משרד החינוך והקרן לידידות. עם זאת,, ההורים בבית הספר היסודי הדתי "נועם אורות", יחד עם גורמים בהנהלת המוסד החינוכי, מסרבים להשתתף בפרויקט מסיבה מיוחדת: חלק מהכספים מגיעים מנוצרים.

במכתב ששלחה הנהלת בית הספר להורי התלמידים, שנועד לבדוק אם ברצונם לרשום את ילדיהם לקייטנה, הודגשה העובדה שחלק מהכספים מגיעים מידיים לא יהודיות. "חשוב לציין כי את הקייטנה הזאת מממנת 'הקרן לידידות', הממומנת על ידי נוצרים. קבלת כספים מקרן זו נאסרה על ידי רבים מגדולי ישראל", נמסר.

ועד ההורים של בית הספר פרסם מכתב נוסף מטעמו, שבו הוא ממליץ שלא להשתתף בקייטנה. חלק מההורים אף טוענים כי צוות החינוך בבית הספר פנה לילדים במהלך יום לימודים והסביר להם על החשיבות של לא לקחת כספים מנוצרים. "הנהלת בית הספר הייתה צריכה להישאר אובייקטיבית ולא לשלוח מכתב שבו צריכים ההורים לאשר את הגעת הילדים עם המלצה שהיא יותר מרמז שלא כדאי להירשם", אמר אחד מההורים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
פערים של מאות שקלים: היכן תשלמו ביוקר על קייטנה?
מחאה נגד המנהלת: שביתה בבית ספר בדרום תל אביב
משנת הלימודים הבאה: שינוי בבחינות המיצ"ב

משרד החינוך מפעיל קייטנה לכיתות א'-ב' כבר כמה שנים, אך השנה הוחלט לפתוח בפיילוט נרחב לתלמידי כיתות ג'-ו' בכמה ערים נבחרות ברחבי המדינה. כדי למממן את עלות הפרויקט, מסתייע משרד החינוך גם בקרן לידידות. בהנהלת בית הספר מחכים עתה לראות אם ההורים ירשמו את התלמידים לקייטנה, ורק אז יוחלט אם לקיים אותה בהתאם לכמות הנרשמים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מנהל החינוך הדתי מאפשר לבתי ספר שאינם מעוניינים לא לקיים את המסגרת בשל בעיה אידיאולוגית-הלכתית עם הקרן לידידות".

מעיריית נתיבות נמסר בתגובה: "העירייה מקיימת קשרי שיתוף פעולה עם הקרן לידידות זה שנים רבות בתחומי חינוך, חברה ורווחה. מתוקף זאת היא אינה רואה כל מניעה לקיים את החלטת משרד החינוך להפעיל קייטנת קיץ בשיתוף עם קרן זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully