וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד המנהלת: שביתה בבית ספר בדרום תל אביב

ועד ההורים, שטוען להתנהגות מזלזלת, השפלת מורים ועישון במסדרונות, החליט לא לשלוח את הילדים למוסד עקב התעלמות משרד החינוך, ודורש לפטרה. בסביבתה אומרים: "רדיפה אישית"

בית הספר בדרום בתל אביב שההורים דורשים את פיטורי המנהלת. יוני 2014. יותם רונן
40 תלמידים בלבד, מתוך 270, הגיעו בשבוע האחרון. בית הספר בדרום תל אביב/יותם רונן

לאחר שנים של תלונות על מנהלת בית ספר יסודי בדרום תל אביב וחוסר התייחסות ממשרד החינוך - כפי שנחשף בוואלה חדשות! בשבוע שעבר, החליטו בימים האחרונים בוועד ההורים לעלות שלב, ולהשבית את הלימודים עד להודעה חדשה - או עד להחלפתה. היום (שני) נערכה צעדת מחאה נגד המנהלת, שמואשמת בהתנהגות מזלזלת, השפלת מורים בפני תלמידים, פיטורים המוניים ועישון במסדרונות בשעות הלימודים. במשרד החינוך לא מגיבים, המנהלת טוענת שמדובר ב"הכפשות" ובינתיים, רק כ-40 תלמידים מתוך 270 הלומדים במקום הגיעו ללימודים מתחילת השבוע.

בכניסה לבית הספר, הנמצא בשכונת רמת הטייסים בעיר, נתלו שלטים הקוראים להחלפת המנהלת באופן מידי. "התקשרו אלינו ממשרד החינוך וביקשו שנפסיק את השביתה, אבל אפילו לא נתנו לנו תאריך לפגישה מסודרת", מספרת לוואלה! חדשות אמא שילדיה לומדים בבית הספר.

"ביקשנו הבטחה שבפגישה הזאת יישבו גורמים ניטרליים מטעם משרד החינוך, ולא אלה שנותנים לה גיבוי כל השנים הללו", אמרה. ההורים אף יזמו עצומה הקוראת להחלפת המנהלת לקראת שנת הלימודים הבאה, שעליה חתמו עד כה הורים ל-184 ילדים בבית הספר.

עוד בוואלה! חדשות:
בתגובה על החטיפה: ישראל תחמיר את תנאיהם של אסירי חמאס
אחרי שתמכה בחוטפים: גינויים ותלונות נגד זועבי
6 מטוסי כיבוי השתלטו על שריפה ליד אבו גוש

בית הספר בדרום בתל אביב שההורים דורשים את פיטורי המנהלת. יוני 2014. יותם רונן
כ-70% מההורים חתמו על עצומה הקוראת להדחת המנהלת/יותם רונן

האם הוסיפה: "אנחנו דורשים שמישהו מהצד ייתן פרספקטיבה אחרת ויביא לתוצאות. שיזמנו את כל המורים והמחנכים שיתנו עדות. יש עכשיו 270 ילדים קטנים שנמצאים בבתים. ההורים לא הולכים לעבודה ואחרים משלמים לבייביסיטר רק כדי שסוף סוף יתנו לנו מענה". לדבריה, "לאף אחד לא אכפת מאתנו. במשרד החינוך לא אומרים לנו איפה זה עומד ולמה זה מתמהמה".

ההורים והמורים מתלוננים, נוסף על התנהגות לא ראויה של המנהלת, גם על היעדר תכנית חינוכית סדורה לבית הספר. לכן, רבים מהמורים הופתעו בימים האחרונים לקבל מהמנהלת בקשות לתכנית לימודים לשנה הבאה, דבר שלא קרה, לטענת ההורים, מזה שנים, ומגיע בעקבות פרסום טענותיהם בכלי התקשורת. גם אתר בית הספר, שהיה דומם בחודשים האחרונים, "קם לתחייה" לאחרונה.

לדברי ההורים, המנהלת ביצעה את הצעדים על מנת לצאת ידי חובה, כשהמטרה היא לערער על הלגיטימיות של תלונותיהם ותו לא. רבים מהם השתתפו היום בצעדת מחאה שיצאה מפתח בית הספר והסתיימה ליד בניין משרד החינוך שבעיר, בדרישה להחלפתה. "אנחנו שמחים שהיא הגיעה לתובנות הללו, אבל זה מאוחר מדי, אנחנו לא מעוניינים בה", אמרה נ', אימא לשני ילדים בבית הספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית הספר בדרום בתל אביב שההורים דורשים את פיטורי המנהלת. יוני 2014. יותם רונן
"לאף אחד לא אכפת מאתנו". מבנה בית הספר/יותם רונן

חלק מהמורים מנסים לטרפד את מחאת ההורים, ולשבור את השביתה - גם תוך עירוב הילדים עצמם. "מורים שהם ה'יס-מנים' של המנהלת שולחים הודעות להגיע לבית הספר", סיפרה נ'. "אסור להם להתערב או לנקוט עמדה, המחאה היא לא נגדם. מורה אחת אמרה לילדים ש'מי שלא מגיע, אני אדע שהוא לא אוהב אותי'. לומר את זה לילד בן 10 זה לא תקין".

אבל יש גם מקרים חמורים יותר. "ביום חמישי מורה אחרת הצביעה על ילד בכיתה ואמרה לתלמידים: 'אימא שלו מחתימה הורים נגד המנהלת. היא לא אוהבת את בית הספר'. הילד הובך ונעלב, חזר הביתה ואמר לאימא שלו: 'אל תחתימי, כי אז המנהלת תדע שאנחנו לא אוהבים אותה. למה לערב את הילדים?"

מקורבים למנהלת: "שקר וכזב"; משרד החינוך: "הבעיות ייפתרו"

בסביבת המנהלת מכחישים את כל הטענות וטוענים לרדיפה על רקע אישי, ולהסלמת האלימות המילולית כלפיה בזמן האחרון. עוד נטען כי למנהלת תשובות מסודרות ומנומקות לכל טענה של ההורים, אולם משרד החינוך טרם אישר את הפצתן. "90% ממה שהם טוענים פשוט שקר וכזב", אמר מקורב למנהלת. "מדובר בקומץ הורים שמסיתים את כל הורי בית הספר האחרים נגד המנהלת ממניעי נקמנות".

בית הספר בדרום בתל אביב שההורים דורשים את פיטורי המנהלת. יוני 2014. יותם רונן
ההורים טוענים להזנחה ולאי קיומה של תכנית לימודים מסודרת/יותם רונן

"מנהלת בית הספר ממשיכה להתנהל כרגיל ולדאוג לתלמידי בית הספר. צריך שמישהו במשרד החינוך יפסיק את מחול השדים הזה. כל הפעילות הזאת גורמת לשיתוק המנהלת בעבודתה", אמר המקורב. לדבריו, גלגלי מכוניתה של המנהלת הושחתו אתמול, והושלך על חלונות רכבה חומר דביק שהקשה את נסיעתה לביתה. עם זאת, המנהלת טרם הגישה תלונה במשטרה בעניין.

ממשרד החינוך נמסר: "צר לנו על השבתת הלימודים, שפוגעת בראש ובראשונה בתלמידי בית הספר. עם חזרת בית הספר לשגרת לימודים מלאה, תיפגש מנהלת מחוז תל אביב עם ההורים וביחד יעשה מאמץ לפתרון כל הבעיות".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully