וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת אנתרקס בארה"ב: עשרות מדענים נחשפו לחיידק

20.6.2014 / 4:54

המרכז למניעה ולשליטה במחלות חושש שלפחות 75 עובדי מעבדות פדרליות נחשפו לבקטריה בשל כשל בנהלי הביטחון, וכעת הם עוברים טיפול מונע."לא ידוע אם הכשל היה מכוון או מוטעה"

וירוס. ShutterStock
"תקופת הדגירה של החיידק עלולה להימשך 60 יום"/ShutterStock

"המרכז האמריקני למניעת מחלות ולשליטה בהן" דיווח אתמול (חמישי) כי קיים חשש שלפחות 75 מדענים במעבדות הפדרליות של ארצות הברית באטלנטה נחשפו לחיידק אנתרקס, והם כעת עוברים טיפול במטרה למנוע זיהום שעלול לגרום למוות. החשיפה אירעה לאחר שהמדענים, העובדים במעבדה המאובטחת באטלנטה, לא הצליחו להשלים את ההליך לנטרול הבקטריה, שנותרה פעילה. דוגמיות החומר, אשר ככל הנראה הכילו את החיידק החי, הועברו לאחר מכן למעבדות באבטחה נמוכה יותר.

מנהל הבריאות הסביבתית ב"מרכז למניעת מחלות ולשליטה בהן", ד"ר פול מיצ'אן, אמר כי הסוכנות גילתה את החשיפה האפשרית לחיידק כבר לפני שבוע, והחלה באופן מידי ליצור קשר עם אנשים שעובדים במעבדות ושעלולים היו לטפל באופן לא מודע בבקטריית האנתרקס הפעילה. "לא זיהינו אצל אף עובד סימפטומים של החיידק", מסר ד"ר מיצ'אן. הוא הוסיף כי תקופת הדגירה השכיחה של חיידק אנתרקס היא בין חמישה לשבעה ימים, אולם ישנם מקרים שבהם המחלה התפרצה כ-60 ימים מרגע החשיפה.

עוד ידיעות בעולם
לאחר 4 שנים: אחיו של בשאר אסד נראה בצילום חדש
"ארה"ב תומכת בהדחתו של ראש ממשלת עיראק"
תכנית הגרעין: איראן והמעצמות החלו לנסח הסכם קבע

למדענים הוצעו 60 ימי טיפול, שבהם יקבלו תרופות אנטיביוטיות ויחוסנו נגד החיידק. ד"ר מיצ'אן הוסיף כי "מוקדם לקבוע אם העברת החיידקים החיים הייתה מכוונות או שהיא נעשתה בטעות". הוא סיפר כי כל עובדי המעבדות שטיפלו בנטרול החיידק עובדים במעבדות ביטחוניות, וכי כולם עברו מבחני אמינות בטרם החלו בתפקידם. "אסור היה לזה לקרות", אמר ד"ר מיצ'אן. "לא ניתן לאנשינו להיות בסיכון".

בשנת 2001 נדבקו 22 אנשים בחיידק וחמישה מהם נהרגו, לאחר שמעטפות שהכילו נבגים של הבקטריה נשלחו לכמה משרדי תקשורת ולשני סנאטורים אמריקניים. ההתקפה, שכונתה "מתקפת האנתרקס", החלה שבוע לאחר פיגועי התאומים, והיה חשש כי ארגון אל-קאעדה עומד מאחורי ההתקפה הזאת גם כן, אולם עד היום אינם יודעים בוודאות שירותי הביטחון בארה"ב מי האחראי לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully