וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תומכת בהדחתו של ראש ממשלת עיראק"

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי ראשי הפלגים בעיראק פועלים להחלפת נורי אל-מאליכי השיעי בדמות מוסכמת, וכי הם מעודדים מתמיכה בוושינגטון. אובמה: מוכן לשלוח 300 יועצים צבאיים

בחירות בעיראק, 30.4.2014. רויטרס
רבים מאשימים אותו בהזנחת הפלגים האחרים. אל-מאלכי מצביע בבחירות באפריל/רויטרס

מנהיגים פוליטיים וראשי פלגים בעיראק פועלים במרץ להחליף את ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאלכי – כך דיווח אתמול (חמישי) העיתון "ניו יורק טיימס" מפי מקורות רשמיים במדינה הערבית. לפי הדיווח, אותם גורמים עיראקיים מעודדים מתמיכה שהולכת וגוברת בארצות הברית לאתר דמות שתהיה מקובלת יותר על הסונים ועל הכורדים החיים במדינה, וגם על הרוב השיעי, שאל-מאלכי משתייך אליו. זאת, כשברקע ההישגים האחרונים של הג'יהאדיסטים הסונים מארגון המורדים המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה (דאעש).

לפי הדיווח, ביומיים האחרונים נועדו השגריר האמריקני לעיראק, רוברט בירקרופט והממונה על עיראק ואיראן במשרד החוץ, ברט מקגורק, עם אוסמה נוג'ייפי, מנהיג סוני בולט, ועם אחמד צ'לאבי, אחד המועמדים השיעים האפשריים לראשות הממשלה.

כותרות אחרונות על עיראק:
במרחק זריקת אבן מכאן: עיראק נסחפת למלחמה
עיראק ביקשה מארה"ב לתקוף אווירית בשטחה
חיזבאללה מתכוון לשלוח אלפי לוחמים לעיראק

מתנדבים שהצטרפו לכוחות צבא עיראק כדי להילחם במורדים החמושים. נג'ף, 18 ביוני 2014. רויטרס
מתנדבים שהצטרפו לצבא עיראק, אתמול בעיר נג'ף/רויטרס

נביל אל-חאשב, יועצו של נוג'ייפי, אמר אמש לעיתון: "ברט והשגריר נפגשו עם נוג'ייפי אתמול והביעו פתיחות בנושא: הם לא רוצים שאל-מאלכי יישאר. לא נאפשר לראש הממשלה כהונה שלישית. הם חייבים להחליף אותו אם הם רוצים שדברים יירגעו". מקגורק דחה בתוקף את הדברים ואמר לעיתון כי הם "אינם נכונים ב-100%".

רבים בעיראק מאשימים את אל-מאלכי השיעי בכך שדחק לשוליים קבוצות אחרות בחברה, בייחוד את הסונים, ובכך הביא להתעצמות ההתנגדות של המורדים הג'יאהדיסטים שהשתלטו לאחרונה על חלקים גדולים בצפון עיראק, ובכלל זה על מוסול, העיר השנייה בגודלה. רק לאחרונה הוא נבחר לכהונה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ברק אובמה נואם בשדא הבית הלבן על המצב בעיראק. רויטרס
הדגיש שוב שחייליו לא יילחמו בעיראק. אובמה/רויטרס

אתמול התייחס למשבר נשיא ארצות הברית ברק אובמה. במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן אמר אובמה כי הממשל בוושינגטון מוכן לשלוח עד 300 יועצים צבאיים לעיראק, וכן לבצע תקיפות ממוקדות במדינה נגד המורדים. אובמה הדגיש פעם נוספת כי כוחות אמריקניים לא ישובו להילחם על אדמת עיראק, וקרא למנהיגים המקומיים להתגבר על חילוקי הדעות ביניהם ולהתאחד לטובת פתרון מדיני למשבר.

באשר לאיראן, הנשיא אמר כי ביכולתה למלא תפקיד בונה, אם תעביר מסר דומה לזה של ארצות הברית בדבר חשיבותה של הנהגה המכילה את כלל הפלגים. "אם איראן תפעל לבדה ככוח מטעמה של השיעה – זה ככל הנראה יחמיר את המצב ואת הסיכוי ליצירת ממשלה לטווח ארוך", הזהיר. בימים הקרובים צפוי שר החוץ ג'ון קרי לבוא למזרח התיכון בימים הקרובים לסבב פגישות עם מנהיגי מדינות האזור.

בתוך כך, מייקל מורל, שהיה עד 2013 סגן ראש ה-CIA, אמר ביום רביעי בריאיון שהעניק לצ'רלי רוז כי המשבר בעיראק הוא המסוכן ביותר ליציבות המזרח התיכון מאז 1973. לדבריו, ראש כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, ביקר בבגדד פעמיים בשבועיים האחרונים, והתריע כי אם וושינגטון לא תסייע לצבא עיראק באופן נחוש, איראן עלולה לעשות זאת במקומה. מורל גם הביע חשש מתרחיש שבמסגרתו אל-מאלכי יבקש מצבא איראן הסדיר לפלוש לעיראק כדי להביס את המורדים האיסלאמיסטים, ואחר כך ישמש שליט בובה מטעמה של טהראן.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully